Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-04-14, 15:08
  #1
Medlem
Seaturtles avatar
Letar efter ett simpelt program för att låsa mappar.

Har hittat ett par som dirlock, men jag vill ha ett bättre alternativ.

Det ska vara simpelt att använda. Klicka på¨mappen få en ruta upp som promtar lösen trycka på ok.

Gärna så att man inte kommer in med mini utforskaren när man ctrl save:ar i typ firefox.

Namnlöst lösen ord fönster så att folk inte går in och avinstallerar programmet simpelt.

Annars är det ingen super encrypter program jag letar, bara låsa lite snusk å sånt har win7
Citera
2012-04-14, 16:16
  #2
Medlem
Truffs avatar
Folder Lock är ett bra program för såna där ändå mål....
Har själv använt det med goda resultat
Citera
2012-04-15, 13:27
  #3
Medlem
/Nisse_Hults avatar
För det första så använder man rättigheter i windows för att hålla sina mappar privata!

Sedan finns det i PRO-versionerna av windows alltid en kryptering man kan använda,
Högerklicka på mappen, välj Egenskaper, I flik: Allmänt, Klicka på knappen: "Avancerat..." nertill.

Markera "Kryptera innehåll för att skydda data"

Varför köra program etc. som du glömmer bort lösenorden till? När du har inbyggd funktion i Windows (om du inte dum-snålat och köpt en kraftigt begränsad Windows HOME version!)
Citera
2012-04-17, 14:58
  #4
Medlem
Seaturtles avatar
Gillade inte folder lock. Man är tvungen att gå in på programmet varje gång och låsa upp mappen.

Jag vill kunna trycka på mappen och få up en lösen ord ruta alternativt högerklicka och låsa upp.

har home premium fick med det på laptopen. har kollat på lösningen med bat filen den suger med.

As schysst om tippar om något bra. ska kika runt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback