Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-04-23, 21:48
  #73
Medlem
Tyff-datakilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Så när svenska män våldtar svenska kvinnor är det ett led i ett inbördeskrig?

Du vet vad jag menade, att du skriver det här... det gör att du framstår som en barnunge. Visst, de har fått medborgarskap och är "svenska"... så: ja.
Citera
2012-04-23, 21:48
  #74
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyff-datakille
Kolla mitt inlägg tidigare. micro113 vet om allt det du skriver. Jag har förklarat varför hon kör den linje hon gör här.
Nej, det har du inte. Du har försökt att få igång ytterligare en diskussion kring dina komplex -- men det är svårt att följa dig eftersom du är kryptisk.

Du får göra ett nytt försök.
Citera
2012-04-23, 21:50
  #75
Medlem
raxtoren4evers avatar
Min pappa har en kompis hos polisen. De får till exempel inte notera att det är en invandrare, de säger tex att mannen är "svensk" fast han är andra generations invandrare och mörkhyad. Enligt statistiken är du svensk, om dina föräldrar var nyanlända svenskar, tyvärr.
Citera
2012-04-23, 21:50
  #76
Medlem
Tyff-datakilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du vill inte svara alltså ... det är fritt för tolkning. Bra.

Jag menar precis vad skrev. Ingenting annat. Inget utrymme för tolkning finns.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast inte i statistiken.

Statistiken från 1972 då? Jaja... visst, den där berömda "statistiken". Vi lämnar det därhän.
Citera
2012-04-23, 21:50
  #77
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyff-datakille
Du vet vad jag menade, att du skriver det här... det gör att du framstår som en barnunge. Visst, de har fått medborgarskap och är "svenska"... så: ja.
Återigen - de räknas inte som svenska i brottsstatistiken.

Inte heller andra generationsinvandrare - med en eller två utländska föräldrar räknas som "svenska".

Gör det ont?
Citera
2012-04-23, 21:51
  #78
Medlem
Tyff-datakilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det har du inte. Du har försökt att få igång ytterligare en diskussion kring dina komplex -- men det är svårt att följa dig eftersom du är kryptisk.

Det här däremot, det var kryptiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du får göra ett nytt försök.

Som sagt, jag menar inget annat än det jag skrev.
Citera
2012-04-23, 21:52
  #79
Medlem
Tyff-datakilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Återigen - de räknas inte som svenska i brottsstatistiken.

Inte heller andra generationsinvandrare - med en eller två utländska föräldrar räknas som "svenska".

Gör det ont?

Gör vad ont? Din påstådda statistik?
Citera
2012-04-24, 02:45
  #80
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av parkmattan
Ja i den typen av våldtäkt hon nämner där är det helt klart bristen på jämställdhet/dålig syn på kvinnor som är orsaken , men inte direkt som att det är den vanligaste typen av våldtäkt.

Att ha sex med ett krogragg och den ena inte riktigt vill men inte säger nej, vilket är våldtäkt i Sverige, innebär knappast att det är en brist på jämställdhet.

Den vanligaste typen av våldtäkt lär väl vara inom förhållanden?
Citera
2012-04-24, 07:00
  #81
Medlem
Tyff-datakilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Den vanligaste typen av våldtäkt lär väl vara inom förhållanden?

Blanda inte in dig och din pojkvän i detta tack.
Citera
2012-04-24, 07:45
  #82
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Den vanligaste typen av våldtäkt lär väl vara inom förhållanden?

Visst är det svårt och jobbigt, men det gäller killar också. Är ett förhållande tillräckligt dåligt har man ett eget ansvar att sticka. Myndigheter skall inte bestämma över när du tycker att ditt förhållande skall vara för dåligt. Det bestämmer du själv.

Att man dömer för en brutal våldtäkt inom familjen är väl ok, liksom man bör döma för mord osv, men upprepade våldtäkter är ju löjligt.
Citera
2012-04-24, 14:31
  #83
Medlem
Piscines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infensus
Hur inkompetent är du?

Det går inte att jämföra våldtäktsstatistik.

I Sveriges räknas 10 våldtäkter på samma person som 10 våldtäkter, i exempelvis Polen räknas det som 1 våldtäkt! I Sverige räknas det som våldtäkt om du tvingar någon till att suga av dig, det gör det inte i Polen, Ryssland med många fler. Dessutom har inte ens kvinnor rätt att anmäla brott i vissa länder!

Anmälda våldtäkter är verkligen inte det samma som faktiska våldtäkter. Trots att Sverige är bland det mest anmälningsbenägna landet i världen så finns det ett stort mörkertal även här.

Och hur hade du tänkt att kvinnor i en by i exempelvis Peru ska kunna anmäla våldtäkter? Mannen bestämmer allt! Sedan kan det vara många mil till närmaste polisstation.

Sedan räknas det som våldtäkt i Sverige om du har sex utan kondom om du inte har aktivt godkännande från kvinnan. Du verkar vara helt dum i huvudet som tror att alla länder fungerar exakt likadant.
WORD! Att Sverige toppar våldtäktsstatistiken ser jag som ett gott tecken. Om vi har fler eller färre våldtäkter än andra länder säger siffrorna inte ett skit om, men att de anmäls tyder ju på att skuldbeläggandet gentemot offret börjar försvinna, vilket är ett steg mot riktningen ''noll våldtäkter''.

Men ärligt? Min magkänsla säger att Sverige har färre våldtäkter än Afghanistan, USA eller något annat extremt ojämställt land. Har dock inga som helst bevis för det.
Citera
2012-04-24, 15:28
  #84
Medlem
Tyff-datakilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piscine
Men ärligt? Min magkänsla säger att Sverige har färre våldtäkter än Afghanistan, USA eller något annat extremt ojämställt land. Har dock inga som helst bevis för det.

Viktig jämställd poäng. Senaste från USA för några år sen va att fler kvinnor än män är i officiellt arbete.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback