Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-04-11, 22:11
  #1
Avstängd
danne.ms avatar
Tjena, igår rökte jag 3g skunk utan att blanda ut det.. Det var riktigt nice tills det sista blosset. Kändes som att röken jag andades in gick rakt upp genom högra ögat och till hjärnan. Detta låter säkert konstigt
Nu har jag inte lika ont i huvudet som jag hade imorse, men är ändå orolig och nojjig som fan.

Någon som har gått igenom detta?
Citera
2012-04-11, 23:05
  #2
Medlem
deyys avatar
Har aldrig hört någon som har drabbats av detta på grund av cannabis. Men knappast något permanent i vilket fall, du behöver inte vara orolig. Går över inom någon dag säkerligen!
Citera
2012-04-11, 23:57
  #3
Medlem
zuttilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danne.m
Tjena, igår rökte jag 3g skunk utan att blanda ut det.. Det var riktigt nice tills det sista blosset. Kändes som att röken jag andades in gick rakt upp genom högra ögat och till hjärnan. Detta låter säkert konstigt
Nu har jag inte lika ont i huvudet som jag hade imorse, men är ändå orolig och nojjig som fan.

Någon som har gått igenom detta?

Testa dra i dig saker med mycket socker i, ta flera glas oboy, en chipspåse eller kanske ett en aladinask. Blir ofta bättre av det.
Citera
2012-04-12, 00:02
  #4
Medlem
Kan också få ont i huvudet av cannabis, dock bara när ruset håller på att lägga sig. Antar medan kroppen rensar ut "giftet" Men det är nog inget farligt, då cannabis används för att bota huvudvärk, kanske dock inte skunk!
Citera
2012-04-12, 00:04
  #5
Medlem
Retarderad-Indians avatar
Huvudvärk beror ju ofta på uttorkning, och som du säkert märkt blir man ju lagom törstig när man röker på. Sååå drick vatten så ska du se att de går över. Har du tillgång till resorb eller en vanlig jävla huvudvärkstablett så ta det med.

Citera
2012-04-12, 01:30
  #6
Avstängd
danne.ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retarderad-Indian
Huvudvärk beror ju ofta på uttorkning, och som du säkert märkt blir man ju lagom törstig när man röker på. Sååå drick vatten så ska du se att de går över. Har du tillgång till resorb eller en vanlig jävla huvudvärkstablett så ta det med.

Fast munbloss drar jag ju verkligen inte :P Varför tror du det?
Citera
2012-04-12, 01:31
  #7
Avstängd
danne.ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zuttili
Testa dra i dig saker med mycket socker i, ta flera glas oboy, en chipspåse eller kanske ett en aladinask. Blir ofta bättre av det.
Tack för tipsen, sitter nu med oboy och 450 gram chips :-)
Citera
2012-04-12, 14:56
  #8
Avstängd
danne.ms avatar
Nu har jag ont i vänstra delen av huvudet igen.. Kan det vara så att jag har fått en hjärntumör? :s
Citera
2012-04-12, 17:36
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danne.m
Nu har jag ont i vänstra delen av huvudet igen.. Kan det vara så att jag har fått en hjärntumör? :s

Som någon sa innan är det vanligaste uttorkning. tror du att du kan avgöra huruvida det är en "vanlig" huvudvärk eller spänningshuvudvärk?

Huvudvärk och feber är ju ofta varningsignaler på att du inte är helt frisk. Jag har fått ont i huvudet när jag rökt cannabis men tror egentligen inte det är cannabisen som är grundorsaken. Tycker du ska dricka några glas kallt vatten (inte oboy) och ta en 20 minuters uppfriskande promenad. det funkar alltid för mig iallafall.
Citera
2012-04-12, 17:45
  #10
Medlem
tr3s avatar
Fick huvudvärk 50/50 de tillfällen jag rökte oftare. Tror inte heller det har med cannabisen att göra utan uttorkning, brist på energi osv, själv brukade jag bli väldigt slö och precis som någon beskriver uppstod det när ruset höll på att lägga sig.

Och med tanke på att att man kanske inte alltid låg i sängen när man var bränd, utan försökte plugga / koncentrera sig utan att ha ätit eller druckit något på länge så bidrog nog det mycket till huvudvärken.

Ta det lugnt, det kommer gå över.

EDIT: Btw, 3g ren skunk? Inte illa om man klarar sig utan huvudvärk då

MVH
__________________
Senast redigerad av tr3 2012-04-12 kl. 17:47.
Citera
2012-04-12, 21:32
  #11
Avstängd
danne.ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tr3
Fick huvudvärk 50/50 de tillfällen jag rökte oftare. Tror inte heller det har med cannabisen att göra utan uttorkning, brist på energi osv, själv brukade jag bli väldigt slö och precis som någon beskriver uppstod det när ruset höll på att lägga sig.

Och med tanke på att att man kanske inte alltid låg i sängen när man var bränd, utan försökte plugga / koncentrera sig utan att ha ätit eller druckit något på länge så bidrog nog det mycket till huvudvärken.

Ta det lugnt, det kommer gå över.

EDIT: Btw, 3g ren skunk? Inte illa om man klarar sig utan huvudvärk då

MVH
3g rent, och 2g utblandat på 20 minuter. Ska nog börja vara snål med mitt rökande
Citera
2012-04-12, 21:44
  #12
Medlem
Finans.killens avatar
Edit: Skit samma.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback