Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-04-11, 18:07
  #1
Medlem
cmdQs avatar
Har lite vaga funderingar runt en iphone men det känns som att väldigt mycket runt den här telefonen bygger på att man har ett abonemang, man ska vara ständigt uppkoplad och många appar som näms bygger på att man har ett facebook/twitter konto som man ska vilja besöka 10 gånger om dagen.

Hur är iphone som mobiltelefon med Comviq kontantkort och en maxbudget att spendera: 75-100.-/månad.
Citera
2012-04-11, 18:11
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cmdQ
Har lite vaga funderingar runt en iphone men det känns som att väldigt mycket runt den här telefonen bygger på att man har ett abonemang, man ska vara ständigt uppkoplad och många appar som näms bygger på att man har ett facebook/twitter konto som man ska vilja besöka 10 gånger om dagen.

Hur är iphone som mobiltelefon med Comviq kontantkort och en maxbudget att spendera: 75-100.-/månad.


wtf ?? minst ska man ladda med kompis 295:- för att få grattis uppkoppling ...
annars drar 6 kr varje dag att surfa.....
Citera
2012-04-11, 18:13
  #3
Medlem
cmdQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alvedon500
wtf ?? minst ska man ladda med kompis 295:- för att få grattis uppkoppling ...
annars drar 6 kr varje dag att surfa.....

Och jag använder kontantkort och tankar på med max 100 kroner i månaden ofta bara 75.-
Citera
2012-04-11, 18:16
  #4
Medlem
raajtans avatar
iPhone med kontantkort är det sämsta man kan ha... har det själv och det slukar pengar som fan. skaffa ett abonnemang istället
Citera
2012-04-11, 18:18
  #5
Medlem
cmdQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raajtan
iPhone med kontantkort är det sämsta man kan ha... har det själv och det slukar pengar som fan. skaffa ett abonnemang istället

Inte något alternativ för mig tyvärr, alternativa mobiler finns men alla hypar så mycket om iphone att det känns spännande att kolla upp den luren.
Citera
2012-04-11, 18:25
  #6
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cmdQ
Inte något alternativ för mig tyvärr, alternativa mobiler finns men alla hypar så mycket om iphone att det känns spännande att kolla upp den luren.


Jag har haft iphone i 6-8 månader och är missnöjd. Alldeles för mycket pengar för den kvaliteten. Telefonen och dess programvara är inte stabil, itunes omständigt och redan efter 2 månader hade jag ledsnat på apperiet.

Ett stort + för min del är dock bankappen som låter mig sköta bankärenden via telefonen.

Vi är alla olika och nästa person som skriver kommer säkert att hylla luren.
Så mitt råd är att testa andra telefoner, stirra dig inte blind på iphonen..
Citera
2012-04-11, 19:06
  #7
Medlem
BigFatCones avatar
Nu har jag visserligen en Android men principen är faktiskt den samma och jag anser att det funkar utmärkt med kontantkort. Man behöver inte uppdatera Facebook och Twitter var tionde minut när man är ute på stan.
Citera
2012-04-11, 20:10
  #8
Medlem
cmdQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Nu har jag visserligen en Android men principen är faktiskt den samma och jag anser att det funkar utmärkt med kontantkort. Man behöver inte uppdatera Facebook och Twitter var tionde minut när man är ute på stan.

Okej att du har något annat men du får väl stå för iphone användarnas åsikter ändå
Jag känner att om man betalar 5-6tusen för en mobil då vill man ju känna sig riktigt nöjd (även om det var en android/symbian).

Ni som har en iphone hur mycket mer än ringa messa och fota kan ni göra utan att vara på uppkopplade?
Kan man köpa appar utan att ha surf?
Kan man använda apparna utan surf?
Kan man vara totalt anonym som med en vanlig mobil med kontantkort eller kräver apple att man uppger sitt namn när man köper appar?
Citera
2012-04-12, 06:29
  #9
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cmdQ
Okej att du har något annat men du får väl stå för iphone användarnas åsikter ändå
Jag känner att om man betalar 5-6tusen för en mobil då vill man ju känna sig riktigt nöjd (även om det var en android/symbian).

Ni som har en iphone hur mycket mer än ringa messa och fota kan ni göra utan att vara på uppkopplade?
Kan man köpa appar utan att ha surf?
Kan man använda apparna utan surf?
Kan man vara totalt anonym som med en vanlig mobil med kontantkort eller kräver apple att man uppger sitt namn när man köper appar?

Du kan ju göra allting som inte kräver uppkoppling helt enkelt. Använda dina appar (som inte kräver uppkoppling givetvis), det vill säga spela spel, läsa böcker, redigera foton, lyssna på musik. Ja, det beror helt enkelt på vilka appar du har.

Ja, du kan köpa appar direkt i iTunes som du sedan för över till telefonen, du kan även använda App Store-appen om telefonen är uppkopplad mot ett trådlöst nätverk.

Ja, det är klart. Det finns ju till exempel ingen anledning för alla appar att vara uppkopplade. Det finns trots allt ganska många appar att välja på. Jag ser ingen anledning till att till exempel en app som omvandlar mätenheter ska vara uppkopplad. Bara ett exempel men du fattar.

Man måste registrera ett konto för att kunna använda iTunes Store, vill du dessutom köpa appar måste du skriva in ditt kontokortsnummer.

Tur att jag har haft en iPod Touch åtminstone och är bekant med iTunes Store samt att det fungerar mer eller mindre likadant om man har en Android-telefon.
Citera
2012-04-12, 06:37
  #10
Medlem
Krille.the.Pettersons avatar
Du kan köpta Telia kontantkort och köpa till surf+spotify premium för 999:- för ett år. Finns flera smartphones på Telia där fri surf i ett år ingår vid köp av telefon med kontantkort.
http://www.telia.se/privat/mobilt/kontantkort/
Citera
2012-04-14, 16:41
  #11
Medlem
en kopp kaffes avatar
Jag och min iPhone - billig historia.

Jag köpte en begagnad iPhone och har Telenor kontantkort. Har fri datatrafik om jag laddar mitt kort med 100kr var 30:e dag. Skickar gratis iMessage till andra iPhones och ringer gratis till andra som har Telenor.
Citera
2013-02-12, 20:29
  #12
Medlem
SoulStoneRiders avatar
Jag fick en iphone 3gs och till den köpte jag telia kontantkort 100 kr.
Efter fem dagar hade jag 6 kr kvar...Jag hade skickat 7 sms och ringt ett samtal på 30 sek.
Hur gick detta till? Var uppkopplad på min router hemma när jag surfade. Hade även stängt av 3g uppkoppling för att vara på den säkra sidan men stålarna tickade ändå av nån anledning. Fattar noll.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback