Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-04-11, 16:36
  #1
Medlem
Hej
Jag har ett problem med min nya HTC One X, Ja kan inte koppla upp mig till ett mobilt nätverk överhuvudtaget (Wifi fungerar utmärkt). Det vanliga gsm nätet funkar och jag har täckning så kan alltså ringa/sms utan problem. Under inställningar står det bara "Mobilt Nätverk - nedkopplat" det är dock påslaget och inte av. Jag har testat starta om och även försöka välja operatör för nätverk manuellt utan resultat.

Mobilen är köpt hos 3, upplåst via nätet och används med ett nytt Telia micro-sim.
Jag vett alltså inte om felet ligger i telefonen, upplåsningen eller någon av operatörerna.
Jag undrar om någon har samma problem och eventuella lösningar.
Tackar på förhand för svar
Citera
2012-04-11, 17:20
  #2
Medlem
problem löst med manuell APN
Citera
2012-05-06, 23:27
  #3
Medlem
superbajss avatar
Lånar tråden istället för att göra en ny. Jag har samma problem med min HOX, kör 3 abonnemang. Jag ska testa skriva in APN manuellt, tack för tipset!
Citera
2012-05-07, 03:32
  #4
Medlem
x0ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superbajs
Lånar tråden istället för att göra en ny. Jag har samma problem med min HOX, kör 3 abonnemang. Jag ska testa skriva in APN manuellt, tack för tipset!


APN för 3

Namn: 3
APN: data.tre.se
(ska räcka med detta, men jag kunde inte skicka mms med endast detta, så jag skriver allt)
MMSC: http://mms.tre.se
MMS Proxy: mmsproxy.tre.se
MMS port: 8799
MCC: 240
MNC: 02
APN Typ: *
APN Protokoll: IPv4

Spara, starta om. Enjoy.
Citera
2012-05-14, 13:01
  #5
Medlem
superbajss avatar
visade sig att det var fel på mobilen och inte APN inställningarna. Blir att DOA den då.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback