Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-04-11, 14:49
  #1
Medlem
Obs visste inte om detta skulle postas här, evolution eller sexavdelningen. Gick på magkänslan.

OnT: Varför är vi män så fascinerade av kvinnors bröst? Varför blir vi nästintill paralyserade av att titta på dem? Naturligtvis har det med sexuell upphetsning att göra, men varför just brösten? Varför inte.. halsen? Eller öronen? Triggas våra hjärnor igång och tänker "Stora bröst = god fertilitet?".

Men går verkligen den teorin ihop? Jag t.ex (och vet många andra av mina killkompisar genom åren) kan tycka att små fasta och yppiga tuttar är mycket sexigare än jättestora oproportionerliga bröst. Det är ju en sådan stor skillnad från kvinna till kvinna. Jag gillar egentligen alla sorts bröst. Man kan stå på en trång buss/språvagn/tunnelbana och råka se lite tutte så blir jag stenhård. Varför?

Nu till min teori, och anledningen till varför jag postade denna topic här. Kan det ha någonting med ens mamma att göra? Nu går jag endast av egna erfarenheter, men när jag ser tuttar vill jag bara kasta av kvinnan kläderna och suga på hennes bröst. Varje gång jag är med en kvinna och suger på hennes tuttar brukar jag alltid se mig själv i lite fågelperspektiv och tycka att det ser nästan hysteriskt fånigt ut. Det är svårt att inte få anspelningar till ammningen.

Tar således kvinnors tuttar fram barnet (paradoxalt nog) inom oss män, eller vill vi egentligen suga på vår mammas tuttar igen? Eller är jag helt ute och cyklar?

Varför gillar vi tuttar så mycket? och framför allt, varför blir vi så upphetsade av att suga på dem? OBS den kvinnan kan ställas till kvinnor också, varför gillar de att få sina bröst sugna? (återigen egen erfarenhet, men de kvinnors bröst jag har sugit på verkar gilla det skarpt..)

Tror ni att det kan vara olika för personer som blev ammade och de som inte blivit ammade?

Peace out.
Citera
2012-04-11, 14:59
  #2
Medlem
Dr_Dollars avatar
Jag citerar en konversation mellan Elaine och Jerry Seinfeld:


Elaine
Citat:
I never knew you were so into breats, I always thought you were a leg man?

Jerry:
Citat:
A legman, why would I be a legman?! I have legs!


Vi älskar dom för vi inte har dom
Citera
2012-04-11, 15:04
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Jag citerar en konversation mellan Elaine och Jerry Seinfeld:


Elaine


Jerry:



Vi älskar dom för vi inte har dom

Om en person har en vårta och vi inte har en vårta, älskar vi vårtan då?

Jag tror för att det alltid har varit lite förbjudet, det är en privat zon. Man ser inte kvinnor med brösten ute, de ses bara i intima situationer.
Citera
2012-04-11, 15:05
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Jag citerar en konversation mellan Elaine och Jerry Seinfeld:


Elaine


Jerry:



Vi älskar dom för vi inte har dom

I beg the differ, vi män har bröst också. Hört talas om "Man-Boobs"?
Citera
2012-04-11, 15:27
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sooley
Om en person har en vårta och vi inte har en vårta, älskar vi vårtan då?

Jag tror för att det alltid har varit lite förbjudet, det är en privat zon. Man ser inte kvinnor med brösten ute, de ses bara i intima situationer.

I många folkstammar runt om i världen, eller rent av i många kulturer är det inte ett dugg konstigt för kvinnorna att ranta runt toppless. Ofta har de 14 barn som springer runt och ska ammas så det blir väl helt enkelt alltför opaktiskt att skyla brösten. Men hur tänker männen mån tro i dessa sammanhang? Är de också "besatta" och älskar kvinnobröst? Undrar hur de tänker. Spelar kvinnornas bröst lika stor roll i deras intima umgänge som för vanliga västerländska par? Många frågor.

Jag är osäker på det här om det är någon form av modersgrej. I så fall borde väl även kvinnor vilja suga kvinnotutte, och detta hör väl ej till det vanliga. Jag tror att det handlar om en naturlig dragning till kvinnlighet. Vi dras till sådant som kvinnor har men inte män. Sedan kan man bli mer eller mindre avtrubbad, om det är så att hela stammens kvinnor flashar 24/7.
Citera
2012-04-11, 15:31
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dloow
I många folkstammar runt om i världen, eller rent av i många kulturer är det inte ett dugg konstigt för kvinnorna att ranta runt toppless. Ofta har de 14 barn som springer runt och ska ammas så det blir väl helt enkelt alltför opaktiskt att skyla brösten. Men hur tänker männen mån tro i dessa sammanhang? Är de också "besatta" och älskar kvinnobröst? Undrar hur de tänker. Spelar kvinnornas bröst lika stor roll i deras intima umgänge som för vanliga västerländska par? Många frågor.

Intressant.

Citat:
I så fall borde väl även kvinnor vilja suga kvinnotutte, och detta hör väl ej till det vanliga.

Nja, det där hade väll endast varit hållbart om det var så att män ammade. Hela teorin handlar ju om någon sorts freudiansk heterosexualitet.
Citera
2012-04-11, 15:43
  #7
Medlem
-för att vi vill ha det vi inte kan få
-för att vi lärt oss att det är sexuellt med bröst
-evolution: När vi reste oss blev det helt plötsligt en framsida att kolla på och vi förknippar bröst med rumpa pga sin runda form och vi gillade redan rumpor.

/tråd
Citera
2012-04-11, 15:58
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dloow
I många folkstammar runt om i världen, eller rent av i många kulturer är det inte ett dugg konstigt för kvinnorna att ranta runt toppless. Ofta har de 14 barn som springer runt och ska ammas så det blir väl helt enkelt alltför opaktiskt att skyla brösten. Men hur tänker männen mån tro i dessa sammanhang? Är de också "besatta" och älskar kvinnobröst? Undrar hur de tänker. Spelar kvinnornas bröst lika stor roll i deras intima umgänge som för vanliga västerländska par? Många frågor.

Jag är osäker på det här om det är någon form av modersgrej. I så fall borde väl även kvinnor vilja suga kvinnotutte, och detta hör väl ej till det vanliga. Jag tror att det handlar om en naturlig dragning till kvinnlighet. Vi dras till sådant som kvinnor har men inte män. Sedan kan man bli mer eller mindre avtrubbad, om det är så att hela stammens kvinnor flashar 24/7.
Nja, tror inte det. Kollar du på afrikanska stammar så är kvinnorna alltid topless och det är helt okej. Männen lägger knappt märke till dem för de är så vana.
Citera
2012-04-11, 17:06
  #9
Medlem
7.47s avatar
Vad jag vet så letade mannen förr(när vi knappt var människor) efter en kvinna som kunde mata och ta hand om dess barn. Stora bröst> mycket mat
Källa: min lärare jag hade i psykologi a
__________________
Senast redigerad av 7.47 2012-04-11 kl. 17:08.
Citera
2012-04-11, 17:25
  #10
Medlem
kattsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7.47
Vad jag vet så letade mannen förr(när vi knappt var människor) efter en kvinna som kunde mata och ta hand om dess barn. Stora bröst> mycket mat
Källa: min lärare jag hade i psykologi a

Men nu är det väl inte så många som gillar så stora bröst som möjligt?
Citera
2012-04-11, 17:27
  #11
Medlem
ThatJs avatar
Det handlar mer om att kvinnor med större bröst och rumpa visar tecken på att de har mer fett; de är således mer kapabla till att överleva i de situationer där det råder matbrist. De ger maten de inte behöver till ungarna. En smal kvinna klarar inte av att svälta lika länge som en ''fetare'' kvinna, då löper större risk att barnen dör.

Allt är evolutionärt; skall man sprida vidare sina gener är det självklart att avkommorna måste överleva. Det har alltså ingenting att göra om att man känner sig trygg (visst kan man göra det, men det förklarar inte varför man blir upphetsad av dem).
__________________
Senast redigerad av ThatJ 2012-04-11 kl. 17:31.
Citera
2012-04-11, 17:29
  #12
Medlem
7.47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattsvin
Men nu är det väl inte så många som gillar så stora bröst som möjligt?
Sant, men det kanske kommer från det. Att spana in brösten och vilja ha en brud med "bra" bröst..
har egentligen ingen aning, det är bara vad min lärare sa
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback