Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-04-11, 11:34
  #1
Medlem
SprutNiklass avatar
Jag har kommit fram till att jag är en mes. Och nu vill jag gärna "tuffa till mig lite". Liksom bli manligare och våga mer, om ni förstår. Man brukar ofta få höra att man ska tuffa till sig, men hur gör man det, exakt? Kom helst inte med något trams om att jag ska vara mig själv, för jag trivs inte med mig själv, jag vill bli en riktig man.
Citera
2012-04-11, 11:43
  #2
Medlem
Zokus avatar
Börja träna, träning ger de flesta ro och man blir gladare av att träna och mer självsäker.
Kampsport lär dig disciplin.
Citera
2012-04-11, 12:09
  #3
Medlem
TS, Glöm allt vad "Du duger som du är" heter, för såna kommentarer kommer säkerligen komma i den här tråden, det är oftast brudar som säger så de säger så för att försöka muntra upp dig, totalt värdelöst för de skulle själva aldrig gå igång på någon som dig, eller mig heller för X antal år sen.
Nej du, utan självförtroende får man nöja sig med att använda den till att pinka med.

Kampsport är ett av de säkrare korten, och välj inte judo eller nån annan B-kamp, satsa på att bli en riktig fighter, så ska nog dina gråa dagar på pojkrummet vara över ska du se.
Citera
2012-04-11, 12:09
  #4
Medlem
Är du en liten klen mes så kan du börja träna, bygger upp självförtroendet och man känner sig "tuffare" då man är lite starkare och kan försvara sig.
Kan även försöka att inte tänka så mycket på konsekvenser på vad som kan hända om du gör X, försöka att vara en man! Dock så ska man aldrig göra något riktigt dumt då det bara är töntigt..

Eller så är du cool och börjar slåss med alla hela tiden
Citera
2012-04-11, 12:14
  #5
Medlem
leathur_ls avatar
Jag vill höja ett varningens finger för att det bara är bögar och bloggbrudar som tränar. Således blir du inte tuffare av att träna utan du blir endast bögigare och/eller en bloggbrud.
Citera
2012-04-11, 12:21
  #6
Medlem
koffskis avatar
Handlar väl mest om självförtroendet och självbilden som gör en till en mes. Att bygga upp den är troligen vad du ska göra. Förslag till det finns redan i tråden.
Citera
2012-04-11, 12:22
  #7
Medlem
johanness avatar
så länge du är osäker på om du duger som du är kommer du att ge människor runt omkring dig ett osäkert intryck. att börja träna kan säkert göra dig allmänt gladare och ge dig mer syre till hjärnan, men om du gör det för att du tror att folk kommer att tycka bättre om dig då är det fel väg att gå ifall du vill bli mer självsäker.
Citera
2012-04-11, 12:31
  #8
Medlem
Gabogibos avatar
Vad innebär tuff för dig egentligen?
Många verkar ju tro att det handlar om att vara våldsam/aggressiv.
Jag kan ju bidra med mina tolkningar av ordet, hoppas att det hjälper.

*Var konsekvent, om du säger att du ska göra något så ser du till att det blir gjort.

*Ljug inte, sanningen är oftast bäst, och ärlighet varar längst osv osv.

*Stå upp för dig själv och andra. (Det här betyder inte att du ska slåss med alla som tittar snett på dig, det betyder att du inte ska göra saker mot din egen vilja, eller att du inte ska bli överkörd av andras beslut)

*Var envis, även om folk tycker att du är en riktig bitterfitta.

Med dessa punkter skulle väl jag klassas som "halvtuff".
Vem orkar följa sina principer till punkt och pricka? :P

Ordet tuff är ju rätt vagt, slänger in definitioner från SAOB
Citat:
TUFF tuf ⁴, adj. -are . adv. -T . ( taff- 1950 ( : taffhet ) . tougha , sg. best. 1954 . tuff 1923 osv. töff 1952-1954 )
[ av eng. tough , seg, hård(hudad) m. m., av feng. tōh , seg, nära besläktat med fht. za[comb_0304]hi (t. zäh ), dets. (se TÅ , betesvall)
] (vard.) om person: som har l. visar styrka l. säkerhet i uppträdandet l. handlandet, hård, krävande; djärv, (själv)säker, ”cool”; äv. i överförd anv., om ngt sakligt, dels i fråga om utseende l. stil o. d.: som liknar l. erinrar om tuff person(s), dels om tid l. förhållande l. verksamhet o. d.: svår, krävande, besvärlig, jobbig, dels i fråga om kläder l. bruksartikel o. d.: snygg, fräck, ”häftig”; jfr STRONG , adj. ² 2 , 3 b . Gillar du serien Tuffa Viktor? Det var tufft gjort! Banan var i tuffaste laget . Hon är van vid tuffa tag . Det var tuffa år . Vilka tuffa glasögon! Tre ”tuffa” pojkar. Swing 1923 , nr 14, s. 5 . ”Knuttegänget” förekommer vid varje brygga och på varje järnvägsstation i landet, försöker se så tufft ut som möjligt

Citat:
TUFFING , m. ⁄ ⁄ ig.
[ jfr eng. toughie
] om tuff person, hårding. En tuffing i svart skinnjacka. DN(A) 30 ⁄ 1 1957 , s. 10. Steve McQueen är en tuffing på film. DN 23 ⁄ 3 1970 , s. 1. Natalja Negodas (rollfigur) Vera är en sevärdhet. En liten varmhjärtad tuffing. DN 23 ⁄ 3 1990 , s. B1.

Citera
2012-04-11, 13:02
  #9
Medlem
likeabawzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leathur_l
Jag vill höja ett varningens finger för att det bara är bögar och bloggbrudar som tränar. Således blir du inte tuffare av att träna utan du blir endast bögigare och/eller en bloggbrud.

Bögigt att träna? Var snäll och utveckla ditt korkade påstående.
Citera
2012-04-11, 13:05
  #10
Medlem
Minimalt_Psykads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SprutNiklas
Jag har kommit fram till att jag är en mes. Och nu vill jag gärna "tuffa till mig lite". Liksom bli manligare och våga mer, om ni förstår. Man brukar ofta få höra att man ska tuffa till sig, men hur gör man det, exakt? Kom helst inte med något trams om att jag ska vara mig själv, för jag trivs inte med mig själv, jag vill bli en riktig man.

Det handlar framför allt om kroppsspråk. Lektion nummer 1: Lär dig att stirra på folk utan att skämmas! Var inte rädd för ögonkontakt, speciellt inte med de personer som du bråkar med. Bråkar du med någon, släpp aldrig blicken från den andres ögon.
Citera
2012-04-11, 13:24
  #11
Medlem
persiflages avatar
Visst, du kan börja träna fram din självsäkerhet på ett gym. Det går säkerligen, men det känns som att gå rakryggad är bara halva jobbet. Jag tycker det är otroligt tufft att stå för vad man tycker och inte vända kappan efter vinden. Lev med hårda principer ett tag, ta ingen skit för vad du gillar och har för egenskaper. Det anser jag är stommen i att vara tuff sedan kan du öva på andra massa detaljer som att alltid ha ögonkontakt när du samtalar med människor och gå rak i ryggen.
Citera
2012-04-11, 13:33
  #12
Avstängd
TripZones avatar
titta folk i ögonen, rak hållning, tala till folk inte med dem, osv
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback