Detta kommer inte vara en av de första trådarna i ämnet men förhoppningsvis en av det sista.
Det har varit på tok för många småtrådar som har varit totalt missvisande angående detta ämne.
Alla kan lära sig sjunga (förutsatt att du inte är tondöv).
Vilket försvårar det hela en aning
Vi börjar alla någonstans i vårt sjungade.
Vårt grundregister(tessitura) om vi ska gå efter klassiska termer.
Den högsta tonen du kan ta till den lägsta och allt imellan.
Men du kan naturligtvis träna upp rösten till att ta både ljusare och mörkare toner. Alla som påstår annat har fel.
Med mycket träning(Och rätt träning) kan du lära dig sjunga ioprincip vad du vill.
Det är ingen omöjlighet för oss killar att med mycket träning kunna waila lika högt som Mariah Carey.
www.Adamlopez.com.au (Levande bevis)
Jag har själv sjungit nu i ca 2,5 år varvid 1,5 år seriöst och har gått igenom en hel del fakta. Och sett resultat med mina egna ögon(Öron) att bara man tränar och vill tillräckligt mycket kan man klara det mesta i sångväg.
Så därför är röstklassifikationer rent ut sagt värdelöst.
Nu kan inte jag säga allt i denna forumpost det skulle bli påtok för långt och tråkigt men hoppas folk är öppna att diskutera mer i detta ämne i denna tråd.
Kommer nu rada upp ett antal riktigt bra sidor där du kan läsa mer och förstå rösten.
www.thevoiceconnection.com <--- bra forum, där du oftast får bra svar + riktigt bra sångpedagog
www.voicelesson.com Mark Baxter bra sångpedagog
www.melissacross.com Om du vill lära dig growla på rätt sätt är denna sida bra
Oturligtvis så är deras program inte gratis
well well är det någon som har några frågor så ska jag göra mitt bästa för att besvara dem.