Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-04-10, 22:41
  #1
Medlem
Mr.Kobayashis avatar
Hallå.


I September köpte jag en 11" air tweakad med 4GB RAM som jag sedan dess har använt dagligen. För några timmar sedan stängde den av sig själv utan att jag hade gjort något speciellt, tror att jag mailade just då. Satte på den igen och efter några minuter började popupen om man vill stänga ner datorn komma upp, alltså den som normalt poppar upp när man trycker på standby-knappen. Jag ignorerade dem men efter ett tag stänger den ner sig ändå. Detta fortsätter att hända och jag har absolut ingen aning om vad det kan vara. Har sett på flera forum att fler har liknande problem och de rekommenderas att uppdatera och det har jag gjort men inget hjälper.
Någon som har varit med om liknande eller har en lösning?

Tacksam för svar.
Citera
2012-04-12, 07:25
  #2
Medlem
Niggerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Kobayashi
Hallå.


I September köpte jag en 11" air tweakad med 4GB RAM som jag sedan dess har använt dagligen. För några timmar sedan stängde den av sig själv utan att jag hade gjort något speciellt, tror att jag mailade just då. Satte på den igen och efter några minuter började popupen om man vill stänga ner datorn komma upp, alltså den som normalt poppar upp när man trycker på standby-knappen. Jag ignorerade dem men efter ett tag stänger den ner sig ändå. Detta fortsätter att hända och jag har absolut ingen aning om vad det kan vara. Har sett på flera forum att fler har liknande problem och de rekommenderas att uppdatera och det har jag gjort men inget hjälper.
Någon som har varit med om liknande eller har en lösning?

Tacksam för svar.

Kylningproblem.
Citera
2012-04-12, 10:04
  #3
Medlem
en kopp kaffes avatar
Är det en i5:a? I så fall kan det nog röra sig om kylningsproblem. Jag har den tidiga versionen, med Core 2 Duo 1.4 Ghz och den blir aldrig varm.

Lösningen är AppleCare, som du fortfarande har.
Citera
2012-04-27, 13:21
  #4
Medlem
Ett annat sätt att "slumpmässigt" få datorn att stänga av sig är att ha något magnetiskt som kommer för nära nederkanten på toppen ... datorn tror att man har stängt locket/displayen och går därför i vila, eller vad man har sagt ska hända när man har stängt locket/displayen.
Magnet-halsband tex ...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback