Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-02, 14:23
  #181
Moderator
HelgeBuks avatar
Garanterat var det gräsförsäljare han syftade på. Kringlan är tydligen en rökare av rang.

Flytten till Acast har varit allt annat än positiv tycker jag. Skitkrångligt att hitta direktlänk till mp3 att ladda ner om man är lite gammaldags av sig, som jag är.
Citera
2015-01-04, 13:19
  #182
Medlem
Ni som är Kringlan & Jossan-fans borde kolla den senaste Tvodden med Jofi & Knyckare på SVTFlow, där både K Svensson och Josefinitoz gästar!

http://www.svtflow.se/video/2557340/avsnitt-12

Bland annat får Kringlan frågan: "Tomtebloss eller Ganjabloss?"
Citera
2015-01-06, 15:28
  #183
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ybrong4
Ni som är Kringlan & Jossan-fans borde kolla den senaste Tvodden med Jofi & Knyckare på SVTFlow, där både K Svensson och Josefinitoz gästar!

http://www.svtflow.se/video/2557340/avsnitt-12

Bland annat får Kringlan frågan: "Tomtebloss eller Ganjabloss?"

Avsnittet kan laddas ned i MP3-format här:

http://k003.kiwi6.com/hotlink/953y9u...nes.S01E12.mp3

Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Flytten till Acast har varit allt annat än positiv tycker jag. Skitkrångligt att hitta direktlänk till mp3 att ladda ner om man är lite gammaldags av sig, som jag är.

Jag håller med. Men prova:

http://rss.acast.com/crazytown
__________________
Senast redigerad av 862 2015-01-06 kl. 16:10.
Citera
2015-01-14, 10:49
  #184
Medlem
Kringlan har tydligen åkt till Bangkok, är detta sant eller är han bara lite trött? Hursomhelst, senaste avsnittet med Isabelle Berglund som vikarie var jävligt roligt!
Citera
2015-01-14, 11:12
  #185
Medlem
swimp78s avatar
Josefin Johansson framstår verkligen som bitter när hon inte ens kan höra en annan mellanstor podd nämnas utan att angripa den för att inte hälften är kvinnor.

Det är ganska typiskt för henne, det där med att låtsas inte känna till vilka som är med i AMK (det vet hon garanterat, hon har varit med där själv, Soneby och Fritte Fritson lär hon ju känna). Eller som detta med att konstant säga "Fredrik och Filip" för att visa att hon inte BRYR sig och därmed säger i "fel" ordning. Nån sorts barnslig too-cool-for-school-attityd.
Citera
2015-01-14, 12:36
  #186
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Josefin Johansson framstår verkligen som bitter när hon inte ens kan höra en annan mellanstor podd nämnas utan att angripa den för att inte hälften är kvinnor.

Det är ganska typiskt för henne, det där med att låtsas inte känna till vilka som är med i AMK (det vet hon garanterat, hon har varit med där själv, Soneby och Fritte Fritson lär hon ju känna). Eller som detta med att konstant säga "Fredrik och Filip" för att visa att hon inte BRYR sig och därmed säger i "fel" ordning. Nån sorts barnslig too-cool-for-school-attityd.

Verkligen! Tycker hon verkar vara en smart och rolig kvinna och gillar hennes jargong, men när hon visar sina feminazistiska drag mår jag bara jävligt illa. Fy fan.
Citera
2015-01-14, 14:33
  #187
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Josefin Johansson framstår verkligen som bitter när hon inte ens kan höra en annan mellanstor podd nämnas utan att angripa den för att inte hälften är kvinnor.

Det är ganska typiskt för henne, det där med att låtsas inte känna till vilka som är med i AMK (det vet hon garanterat, hon har varit med där själv, Soneby och Fritte Fritson lär hon ju känna). Eller som detta med att konstant säga "Fredrik och Filip" för att visa att hon inte BRYR sig och därmed säger i "fel" ordning. Nån sorts barnslig too-cool-for-school-attityd.

Instämmer, det är otroligt genomskinligt. Inte nog med att hon varit med i podden och på första Skämskudden så har hon ju även gått på folkis med Nisse.
Citera
2015-01-16, 19:03
  #188
Medlem
robomans avatar
Nu tycker jag att ni överdriver. Jag uppfattade inte ett uns bitterhet i det hon sa. Jag har uppriktigt sagt glömt vilken hon jämförde med, om det var CT eller Lilla Drevet, men att båda dessa har en lyssnarskara som drar mer åt vänster och feminism än AMK-lyssnarna förvånar väl ingen? AMK är mer en podd för vem som helst, medan vissa förmodligen skulle ha väldigt svårt för CT.

Det var förresten Filip eller Fredrik som sa att den som lyssnade på dem förmodligen inte kände till Liv Strömquist, och vice versa. Så Josefin är i gott sällskap när det kommer till generaliseringar.

Och angående namnen på AMK-medlemmarna... hon sa dem ju? Till och med "Nisse, jag glömde Nisse!" som om det skulle varit något förargligt att glömma. Jag tycker inte alls att det är något konstigt att det kan ta ett par sekunder att komma på vilka som är medlemmar i vilken podd. Hon lyssnar väl aldrig på poddar.
Citera
2015-02-04, 18:46
  #189
Medlem
Lyssnade förut på ett några veckor gammalt avsnitt när Kringlan pratar om Under the Dome och hur det var en genialisk idé att använda sig av en kossa som klyvs, men att han blev arg över att de var stolta över det eftersom vem som helst hade kommit på det.

Och jag slogs då av: är Jossan dum i huvudet? Förstår hon inte vad han menade? Jag köper att mycket av deras dynamik bygger på att de ska ifrågasätta varandra men det här var ju bara löjligt. Det var så uppenbart att Kringlan hade rätt men hon skulle envisas med att ifrågasätta och få hans spaning att låta korkad. Jag tycker att det var en bra spaning och jag har aldrig velat slå någon på käften så hårt som jag ville slå henne då.
Citera
2015-02-06, 10:22
  #190
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pepplez
Lyssnade förut på ett några veckor gammalt avsnitt när Kringlan pratar om Under the Dome och hur det var en genialisk idé att använda sig av en kossa som klyvs, men att han blev arg över att de var stolta över det eftersom vem som helst hade kommit på det.

Och jag slogs då av: är Jossan dum i huvudet? Förstår hon inte vad han menade? Jag köper att mycket av deras dynamik bygger på att de ska ifrågasätta varandra men det här var ju bara löjligt. Det var så uppenbart att Kringlan hade rätt men hon skulle envisas med att ifrågasätta och få hans spaning att låta korkad. Jag tycker att det var en bra spaning och jag har aldrig velat slå någon på käften så hårt som jag ville slå henne då.

Vafan, skärp dig. Hans spaning om kossan var ju rätt smart men att den hade behållning byggde ju på att han levererade den bra. Den bygger ju bara på rena spekulationer, och man kan egentligen göra den spaningen om vad som helst i varenda halvdåliga spektakelsökande tv-serie. Jag tyckte det var bra att att Jossan ifrågasatte, jag älskar Kringlan men han behöver tas ned på jorden ibland och det gör Jossan fantastiskt och roligt.
Citera
2015-02-25, 05:11
  #191
Medlem
Gillar verkligen ct fast är biast då jag har en crush på Krnglan. Eller K svensson som man väll skall kalla han nu.
Citera
2015-03-14, 22:49
  #192
Medlem
DolphinMelters avatar
Grymt intresserad av en "K-Svensson"-tshirt. Snabba på Kringlan (inte Kittys nyfödda) här finns stora pengar att tjäna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback