Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-04-10, 18:51
  #1
Medlem
Hej!

Skippa till lösningen om ni inte vill läsa bakgrunden..

Bakgrund/historia:

Jag har haft mjäll i flera år, och efter diverse kurer verkar den bara ha blivit värre och värre. Senast provade jag American Crews mjällschampo, fungerade hyfsat, minskade med 50% men såg sen att den hade parabener och limonene. Inte bra grejer.

Jag provade på allt och ingenting funderade, men en dag hittade jag lösningen...

Lösningen:

1. Ta några droppar olivolja/rapsolja och kör in det i håret. Låt verka i några minuter och skölj sedan av. (Det kommer att vara kvar en del)

2. En timme senare sköljer du av håret igen.


Det du nu ska göra är att ALDRIG använda dig utav vare sig schampo eller ett balsam. ALDRIG! Duscha en gång om dagen i början i 7 dagar, det kommer att minska gradvis, för mig försvann allt mjäll efter den femte dagen. Fortsätt nu att duscha i den takt du önskar, men jag rekommenderar en gång om dagen eller varannan dag.


Effekter:

* Ditt hår blir inte fett. Det orsakas av schampo.
* Ditt mjäll försvinner.
* Tro det eller ej, men håret luktar godare. Ända sen jag slutade med olika sorters schampo med goda dofter enligt kvinnor har jag fått ännu mer komplimanger om att mitt hår luktar gott.
* Enklare att styla. Du kan använda svagare vax, t.ex. ger D:fi light samma effekt som D:fi extreme gjorde för någon vecka sen. Det kan spara pengar.

Monetära effekter:

* Ta ett exempel (jag tar en kvinna i min närhet): 300kr på schampo/balsam i månaden (dyrt märke med påstådda fantastiska effekter) + 100kr på svagare stylingprodukter. Det är 4800 kronor om året! Efter att hon gjorde det jag sa har hon dessutom sluppit använda lika mycket värmeprodukter eftersom att hon inte behöver platta lika mycket längre, håret håller sig platt av sig självt. Det är minst en hundring där med.


Studier:

Jag har utfört mina egna studier på fyra personer som drabbats av mjäll.

* Mig själv
* Min syster
* Min flickvän
* Min flickväns bror

Systern förlorade allt mjäll på 6 dagar, flickvänner på 5, flickvännens bror på 7. Den här studien har pågått i en månad.

Totalt har dessa pengar sparats av min syster den här månaden: 450 kronor, flickvännen: 510 kronor, flickvännens bror: 120 kronor.

Test på fett hår. Jag får fett hår efter 8 dagar efter dusch nu. Tidigare 1 dag. Systern får det efter 6 dagar. Tidigare 2 dagar. Flickvännen+brodern får det efter 9 dagar, tidigare 2 respektive 3 dagar.

Utseende effekter. Håret ser snyggare ut på både systern och flickvännen, de behöver inte platta lika mycket som förr. Ser mer naturligt ut. Flickvännens bror hade tidigare krulligt hår så han var själv tvungen att platta det, nu har han ganska vanligt hår.

Lukt. Det luktar mycket bättre för samtliga av oss. Vi lät fem personer lukta på vårt hår samt någon som använder ett dyrt schampo. Vårt hår luktade godare.

- - - - - - - - - - -

Har ni frågor är det bara att ställa de.

Jag har även kommit på hur man botar acne för gott! En tråd om det kommer om någon vecka då jag gjort en undersökning på några av mina vänner och andra personer.

Mvh.
Citera
2012-04-10, 19:02
  #2
Medlem
Matthew_Hopkinss avatar
Grattis, detta kan du säkert bli rik på.

Det framgår dock inte om man ska fortsätta med oljan efter första gången, eller köra utan något hårmedikament alls?

Det står också att ni trots allt får fett hår efter några dagar, men inte vad ni gör åt saken. Väntar ni ut problemet eller fuskar ni då med schampoo igen?
Citera
2012-04-10, 19:04
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matthew_Hopkins
Grattis, detta kan du säkert bli rik på.

Det framgår dock inte om man ska fortsätta med oljan efter första gången, eller köra utan något hårmedikament alls?

Det står också att ni trots allt får fett hår efter några dagar, men inte vad ni gör åt saken. Väntar ni ut problemet eller fuskar ni då med schampoo igen?

Oljan används en gång i början. Och det jag menar är att det tar 8 dagar UTAN dusch för att få fett hår. Sen duschar man bara igen så går det bort.
Citera
2012-04-10, 19:13
  #4
Medlem
Matthew_Hopkinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markserilo
Oljan används en gång i början. Och det jag menar är att det tar 8 dagar UTAN dusch för att få fett hår. Sen duschar man bara igen så går det bort.

OK. Tack för förtydligandena. Hoppas det bara är håret ni låter bli att duscha Skynda dig nu att ta patent innan jag hinner före.
Citera
2012-04-10, 19:14
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matthew_Hopkins
OK. Tack för förtydligandena. Hoppas det bara är håret ni låter bli att duscha Skynda dig nu att ta patent innan jag hinner före.


Haha. Finns redan en massa ute på nätet hur man gör. Jag tweakade det bara lite
Citera
2012-04-10, 19:18
  #6
Medlem
Manboiiis avatar
Jag använder schampo kanske en gång i veckan, och varje gång efter jag har haft vax eller något annat i håret.

Mitt hår luktar bra, ser bra ut och är fräscht!, mjällar aldrig.

Man kan överkonsumera schampo...

Kanske bara jag som är epic..
Citera
2012-04-10, 19:51
  #7
Medlem
Venditas avatar
Kanske funkar för dig men din antydan att det skulle vara en ultimat formel är löjlig.

Jag har gått långa perioder utan att duscha med schampo, håret ser ut som en påse skit, går inte att fixa och luktar dessutom inge vidare.
Jag duschar 1-2 gånger om dagen och använder schampo minst 1 av gångerna ofta båda. Mitt hår ser gudalikt ut, är lättstylat och luktar dessutom mycket fräscht. Har aldrig haft mjäll heller...

Alla är olika.
Inget fungerar för alla.
Alla måste hitta vad som passar dem själva.

Slutdiskuterat.
Citera
2012-04-10, 20:02
  #8
Medlem
Hej Markserilo!

Intressant teori du besitter. Jag är dock intresserad av hur man botar acne, blir gärna en utav dina "försökskaniner". PM:a mig instruktioner så ger jag dig återkoppling under kurens gång så att säga.
Citera
2012-04-10, 20:05
  #9
Medlem
Detta är väl den mest välkända huskuren för mjäll och finns att hitta på typ varenda sida på internet som handlar om mjäll.

Hur ofta applicerar du oljan då?
Citera
2012-04-10, 20:25
  #10
Medlem
Minipaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markserilo
Hej!

Skippa till lösningen om ni inte vill läsa bakgrunden..

Bakgrund/historia:

Jag har haft mjäll i flera år, och efter diverse kurer verkar den bara ha blivit värre och värre. Senast provade jag American Crews mjällschampo, fungerade hyfsat, minskade med 50% men såg sen att den hade parabener och limonene. Inte bra grejer.

Jag provade på allt och ingenting funderade, men en dag hittade jag lösningen...

Lösningen:

1. Ta några droppar olivolja/rapsolja och kör in det i håret. Låt verka i några minuter och skölj sedan av. (Det kommer att vara kvar en del)

2. En timme senare sköljer du av håret igen.


Det du nu ska göra är att ALDRIG använda dig utav vare sig schampo eller ett balsam. ALDRIG! Duscha en gång om dagen i början i 7 dagar, det kommer att minska gradvis, för mig försvann allt mjäll efter den femte dagen. Fortsätt nu att duscha i den takt du önskar, men jag rekommenderar en gång om dagen eller varannan dag.


Effekter:

* Ditt hår blir inte fett. Det orsakas av schampo.
* Ditt mjäll försvinner.
* Tro det eller ej, men håret luktar godare. Ända sen jag slutade med olika sorters schampo med goda dofter enligt kvinnor har jag fått ännu mer komplimanger om att mitt hår luktar gott.
* Enklare att styla. Du kan använda svagare vax, t.ex. ger D:fi light samma effekt som D:fi extreme gjorde för någon vecka sen. Det kan spara pengar.

Monetära effekter:

* Ta ett exempel (jag tar en kvinna i min närhet): 300kr på schampo/balsam i månaden (dyrt märke med påstådda fantastiska effekter) + 100kr på svagare stylingprodukter. Det är 4800 kronor om året! Efter att hon gjorde det jag sa har hon dessutom sluppit använda lika mycket värmeprodukter eftersom att hon inte behöver platta lika mycket längre, håret håller sig platt av sig självt. Det är minst en hundring där med.


Studier:

Jag har utfört mina egna studier på fyra personer som drabbats av mjäll.

* Mig själv
* Min syster
* Min flickvän
* Min flickväns bror

Systern förlorade allt mjäll på 6 dagar, flickvänner på 5, flickvännens bror på 7. Den här studien har pågått i en månad.

Totalt har dessa pengar sparats av min syster den här månaden: 450 kronor, flickvännen: 510 kronor, flickvännens bror: 120 kronor.

Test på fett hår. Jag får fett hår efter 8 dagar efter dusch nu. Tidigare 1 dag. Systern får det efter 6 dagar. Tidigare 2 dagar. Flickvännen+brodern får det efter 9 dagar, tidigare 2 respektive 3 dagar.

Utseende effekter. Håret ser snyggare ut på både systern och flickvännen, de behöver inte platta lika mycket som förr. Ser mer naturligt ut. Flickvännens bror hade tidigare krulligt hår så han var själv tvungen att platta det, nu har han ganska vanligt hår.

Lukt. Det luktar mycket bättre för samtliga av oss. Vi lät fem personer lukta på vårt hår samt någon som använder ett dyrt schampo. Vårt hår luktade godare.

- - - - - - - - - - -

Har ni frågor är det bara att ställa de.

Jag har även kommit på hur man botar acne för gott! En tråd om det kommer om någon vecka då jag gjort en undersökning på några av mina vänner och andra personer.

Mvh.
Hur kom du fram till olja? var började du? med krasse för att sedan testa med mjöl, blåbärssylt osv?
Kudos iallafall.
Citera
2012-04-10, 20:33
  #11
Medlem
kepspojkens avatar
Intressant, jag har dock aldrig haft något problem med mjäll men däremot så har jag problem att mitt hår blir fett efter 1 dag vilket gör att jag måste duscha minst 1 gång om dan. Jag vet att håret blir fett för att jag duschar så ofta vilket leder till att jag måste duscha mer. Ond cirkel det dära.

Men om detta hjälpte verkligen med fett hår också så kan det vara lite av en mirakelkur. jag rakade av mig allt hår för nyligen så någon som jag samma problem som mig får gärna testa detta och rapportera tillbaka om det funkar
Citera
2012-04-10, 20:45
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kepspojken
Intressant, jag har dock aldrig haft något problem med mjäll men däremot så har jag problem att mitt hår blir fett efter 1 dag vilket gör att jag måste duscha minst 1 gång om dan. Jag vet att håret blir fett för att jag duschar så ofta vilket leder till att jag måste duscha mer. Ond cirkel det dära.

Men om detta hjälpte verkligen med fett hår också så kan det vara lite av en mirakelkur. jag rakade av mig allt hår för nyligen så någon som jag samma problem som mig får gärna testa detta och rapportera tillbaka om det funkar

Hej!

Ännu en kompis till mig har nu påbörjat min kur enbart för fett hår delen. Resultat får du inom ett par dagar. Han har samma problem med fett hår redan en dag efter dusch.


Till ovanstående person, som sagt, min kur består av en kombination av några kurer på nätet, så jag tog bara olja då jag läst det någonstans. Provade en gång utan på en av mina vänner och körde enbart vatten duschar, det gick inte lika bra men det gick.

Mvh.

EDIT:

Angående acne kuren, det är ingenting man kan göra hemma. Har specialbeställt några grejer från olika delar av världen men kuren går på 70 kronor totalt för några månaders förbrukning så det är inga farliga grejer. Jag har testat på mig själv och det fungerade. Funderar på att förpacka skiten och sälja den, men först vill jag testa på några av vännerna.
__________________
Senast redigerad av Markserilo 2012-04-10 kl. 20:47.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback