Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-04-10, 10:26
  #1
Medlem
JonBs avatar
Hejsan.

Hittade inte någon officiell tråd för problem med Vista så mod får gärna skälla på mig eller flytta tråden...

En äldre kollega klagade över att hans dator var seg så jag föreslog att han skulle göra en defrag på datorn. Den gjordes och allt verkade bra men efter det så testade han en presentation innehållandes bland annat filmer.
Filmer hackade något. Inte hela tiden men första gången efter defraggen så hackade den rätt så mycket för att andra och tredje gången hacka mindre. Det är inte mycket hack men eftersom filmen används för undervisning genom hans företag så vill han ju ha den felfri. Vi testade att köra filmen både från hårddisken, där den brukar köras från, och direkt från DVD, men ingen större skillnad.


1. Kan defraggen ha orsakat detta?

2. Förslag på åtgärd?


Datorn är gammal, ca 5 - 6 år...
Citera
2012-04-10, 10:41
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Mja, det är jag nog lite tveksam över att defrag ska orsakar detta.

Diskdefragmenteraren är ett verktyg som ordnar om data på hårddisken och samlar ihop filer på datorn, så att den fungerar effektivare.

Det kan även vara datorn och hårdvaran då du nämner åldern på datorn. Vad är det för filändelse på denna film? Hur spelas denna film upp? Vilken mediaspelare används?
Citera
2012-04-10, 12:01
  #3
Medlem
JonBs avatar
Nej, jag ser inte heller kopplingen till defrag men det är svårt att bortse från att problemen började i samband med den.

Jag skall kolla upp detaljerna kring filmen...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback