Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-15, 14:29
  #889
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chola
Glöm inte Pål (Paul?) Enhörning och tjejen med de smått fantastiska efternamnet Vinterbarn-Älg (Elgh?).
Innehavaren av det smått fantastiska efternamnet, uppger i hyresgästtidningen Hem & Hyra, att hon blev kär i sin hyresvärd.
Hon är numera gift och har bytt namn till Rebecca Vinterbarn Dyvling.
Citera
2016-05-15, 14:37
  #890
Medlem
Lost-Souls avatar
Jag pallar inte med p3 längre, det kryper under skinnet på mig och då framförallt pga "musiken". Numera spelas det negermusik morgon till kväll, rap, hiphop och annat helvete som inte normala människor står ut med.

psykfallet och vidret Silvana Imam spelas flera ggr per dag, nu är det nog.

Aldrig mer utsätter jag mina öron för detta.
Citera
2016-05-16, 09:27
  #891
Avstängd
MySpaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Jag pallar inte med p3 längre, det kryper under skinnet på mig och då framförallt pga "musiken". Numera spelas det negermusik morgon till kväll, rap, hiphop och annat helvete som inte normala människor står ut med.

psykfallet och vidret Silvana Imam spelas flera ggr per dag, nu är det nog.

Aldrig mer utsätter jag mina öron för detta.
Jag tycker nog att musiken är ganska blandad i P3 vilket är bra.
Väljer man en kanal som tex NRJ så har dom en spellista med 30-40 låtar som går om och om.

Undrar vilka som orkar lyssna på den där Al Fadji?
Citera
2016-06-02, 12:14
  #892
Medlem
tobbemanis avatar
Lyssnar lite på skoj på norska P3. Formatet som helhet känns igen från svenska p3 med liknande uttryck och målgrupp men jag skulle säga att allt är bättre genomfört och diversifierat.
Tonen är betydligt mer sansad, det pratas inte mun på varandra. Man får lite P4-känsla.

Vi har två timmars önskemusik varje vardag vilket ger ett mer breddat musikutbud och man får höra sådant som inte spelas annars. Jag kommer bara på ett tillfälle när SR P3 har detsamma, kallat musikhjälpen, sänt en gång om året.

Det finns flera program med enbart manlig programledare - och till skillnad från SR är det inte några uppenbara Södermalms Hipsters.

NRK:s hemsida porträtteras av närmast 100% etniska norrmän, inga nynorskar här inte.

Inga PK, flyktingvurmande, vänstervridna åsikter och ingen rädsla för att visa upp bolagsnamn eller göra små reklam.

I Norge pratar man om man blir kåt på renhorn, i Sverige om att man har tråkigt sexliv och om man ska vara otrogen, ligga runt, ha öppet förhållande... en förespråkar det till och med...

Man undrar ibland var någonstans det gick så otroligt fel med SR P3
__________________
Senast redigerad av tobbemani 2016-06-02 kl. 12:45.
Citera
2016-06-02, 13:45
  #893
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scapula
Varför ska alla på SR ha så jävla speciella namn?! Det finns ju inte en chans i världen att alla dessa personer med unika efternamn lyckats hamna på just SR, främst P3.

Har för närvarande bara två exempel men det finns många fler, och värre sådana också:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Jesper_J._Rubin
https://sv.wikipedia.org/wiki/Robert_Larsson

Larsson = Bendlinder
Jansson = J. Rubin

Hjälp!!!


Namn på journalister och mediefolk har blivit personliga varumärken, det fungerar inte i posörmedia att heta Martin Lundberg eller Ulla Johansson.
Citera
2016-06-02, 14:18
  #894
Medlem
frantiks avatar
Dom har något program som heter P3 musik (tror jag) där en programledare står och trampar vatten i en timme och spelar "dagens musik" - vilket i sig är densamma som övrigt.
Varför har dom egentligen inte önsketimmen istället varje dag?
Lyssnarna får önska låtar och dom spelas. Dels blir det interaktion med lyssnarna, dels får man höra lite varierad musik. Allt ifrån jazz till obskyra hårdrockslåtar.

Jag menar. Det är ju inte som att innehållet i programmet blir sämre.
Det är ju inte som att lyssnarna skulle fly, tvärtom (till och med jag skulle lyssna) och det är ju inte som att dom inte har råd. Dom förlorar INGENTING på det. Tvärtom.
Så varför inte? Är musikredaktörna så anala med sina a, b och c listor?
Måste dom alltid spela dom vanliga hitsen, dom nya hitsen och dom hitsen som snart kommer att vara dom nya hitsen?
Ska inte SR vara brett och "utbildande" även på dagen? På kvällar och på nätter kan det låta helt annorlunda. Rent musikmässigt. Rent programmässigt.
Men vem lyssnar på radio då? Dom som jobbar kväll och natt kanske.
Folk har generellt ganska inrutade liv, inget fel i det men då kanske folk skulle kunna få lite mer "action" i vardagen.
Citera
2016-06-02, 16:42
  #895
Medlem
P3 gick jag ifrån för 16 år sedan.
Så här ska det låta, alla har väl en data numera.
https://www.di.fm/registration
Massor av kanaler men vocaltrance är den bästa för de flesta.

Man slipper dumsnack, talfel och förolämpningar som P3 brukar bjuda på.
Citera
2016-06-03, 09:45
  #896
Avstängd
MySpaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Dom har något program som heter P3 musik (tror jag) där en programledare står och trampar vatten i en timme och spelar "dagens musik" - vilket i sig är densamma som övrigt.
Varför har dom egentligen inte önsketimmen istället varje dag?
Lyssnarna får önska låtar och dom spelas. Dels blir det interaktion med lyssnarna, dels får man höra lite varierad musik. Allt ifrån jazz till obskyra hårdrockslåtar.

Jag menar. Det är ju inte som att innehållet i programmet blir sämre.
Det är ju inte som att lyssnarna skulle fly, tvärtom (till och med jag skulle lyssna) och det är ju inte som att dom inte har råd. Dom förlorar INGENTING på det. Tvärtom.
Så varför inte? Är musikredaktörna så anala med sina a, b och c listor?
Måste dom alltid spela dom vanliga hitsen, dom nya hitsen och dom hitsen som snart kommer att vara dom nya hitsen?
Ska inte SR vara brett och "utbildande" även på dagen? På kvällar och på nätter kan det låta helt annorlunda. Rent musikmässigt. Rent programmässigt.
Men vem lyssnar på radio då? Dom som jobbar kväll och natt kanske.
Folk har generellt ganska inrutade liv, inget fel i det men då kanske folk skulle kunna få lite mer "action" i vardagen.
Nu vet jag inte vilket program du syftar på men spelar dom verkligen Jazz?
Det ända programmet som jag lyssanr på i P3 är "musiken i p3" (tror jag det heter) på fredagar 12-13. Vi som är uppväxta med lördagsbiten mm minns att det var få högtidsstunder med modern musik i slutet av 7´0 till början av 80-talet.
Det roliga med p3 försvann när Pontus Enhörning slutade.
Citera
2016-06-03, 11:18
  #897
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Nu vet jag inte vilket program du syftar på men spelar dom verkligen Jazz?
Det ända programmet som jag lyssanr på i P3 är "musiken i p3" (tror jag det heter) på fredagar 12-13. Vi som är uppväxta med lördagsbiten mm minns att det var få högtidsstunder med modern musik i slutet av 7´0 till början av 80-talet.
Det roliga med p3 försvann när Pontus Enhörning slutade.
Vet inte om jag formulerade mig otydligt.
Jazz var ett exempel på musik som skulle KUNNA spelas om dom hade bytt ut "musiken i P3" mot ett program där lyssnarna fick önska låtar istället. Tex så skulle namnet kunna vara "önska i P3".
Citera
2016-06-04, 21:09
  #898
Medlem
hasenfrasens avatar
Yes! P4 Plus @ http://sverigesradio.se/topsy/direkt/4951-hi-mp3.m3u t.o.m. njutbar för metalheads som saknar P3 Rock och annan icke-PK musik som inte är sönder-pitchad.
Citera
2016-06-07, 12:15
  #899
Medlem
Nu har p3 börjat klämma in "Vi älskar ny musik, utan reklam" .... Vi som jobbar med radio i hörselskydden 7-16 varje dag klarar inte p3..
Citera
2016-06-10, 12:20
  #900
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Jag har märkt att den nya generationen på P3 inte kan säga vissa ljud. Exempelvis blir forskning, artist och fart: "fosskning", "atist" och "fat". Det handlar inte bara om en, utan ett par tre kvinnor som inte kan detta, Olivia Berntsson är en (hon kan lustigt nog uttala sitt efternamn)
Citera
p3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback