Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-04-09, 22:48
  #1
Medlem
Hej!

Jag har tänkt att köpa en ny iPhone. Jag undrar om jag kan köpa det till exempel från telia utan abonnemang låsning? Eller från tele2, telenor och så vidare? Jag menar att kan jag byta en operator senare?
Citera
2012-04-09, 23:38
  #2
Medlem
micaeles avatar
Du kan köpa en olåst iPhone från valfri operatör eller annan affär och byta abonnemang hejvilt. Då får du givetvis betala fullt pris för telefonen direkt.
Citera
2012-04-09, 23:41
  #3
Medlem
Du kan köpa en iPhone som är låst till en operatör, det ända du behöver göra för att få bort operatörslåset är att jailbreaka. Vet inte om det var till så stor hjälp men
Citera
2012-04-10, 00:07
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robbanzpantz
Du kan köpa en iPhone som är låst till en operatör, det ända du behöver göra för att få bort operatörslåset är att jailbreaka. Vet inte om det var till så stor hjälp men


Nej. Du har inte en aning om vad du pratar om.

Jailbreak skiljer sig från Unlock. Lura inte i honom något annat.
Citera
2012-04-13, 20:58
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robbanzpantz
Du kan köpa en iPhone som är låst till en operatör, det ända du behöver göra för att få bort operatörslåset är att jailbreaka. Vet inte om det var till så stor hjälp men

Citat:
Ursprungligen postat av Pekh85
Hej!

Jag har tänkt att köpa en ny iPhone. Jag undrar om jag kan köpa det till exempel från telia utan abonnemang låsning? Eller från tele2, telenor och så vidare? Jag menar att kan jag byta en operator senare?

De flesta operatörer erbjuder sina kunder möjligheten att låsa upp telefonen efter ett år. Därefter kan du använda vilket SIM-kort du vill. Värt att tilllägga att en avgift tas för detta arbete.
Citera
2012-04-15, 13:48
  #6
Medlem
calvinclowns avatar
Köp telefonen via Applestore Sverige får du den operatörsobunden.
Citera
2012-04-15, 16:32
  #7
Medlem
Adam211s avatar
Många butiker säljer iphone 4 och 4s olåsta men dom kostar väl runt 5000 kr. Alla operatörer erbjuder olåsta telefoner.

Om du köper med ett abonnemang så kan du låsa upp den för 300 kr efter ett år och då kan du använda andra operatörer.
Citera
2012-05-05, 10:59
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radic
Nej. Du har inte en aning om vad du pratar om.

Jailbreak skiljer sig från Unlock. Lura inte i honom något annat.
jag vet vad jag pratar om för det ända man behöver är att installera jailbreak i iphonen och sedan installerar man ultrasn0w via cydia! Då är den upplåst bitch!
Citera
2012-05-18, 00:07
  #9
Medlem
Ja, du kan lura bort operatörslåset via en s.k "jailbreak" så länge det är en 3G alt. 3GS och om modem versionen stöds av ultrasn0w (alt om du patchar iPad baseband i luren). Däremot när det gäller operatörsupplåsning av iPhone 4 och 4S har du absolut ingen möjlighet att göra det med jailbreak, någonsin ;-)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback