Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-28, 21:26
  #1345
Medlem
PilotHockeys avatar
Sonos kör jag med. Trådlöst, ytterst stilrent och elegant och superbra funktioner med inbyggd spotifyfunktion i systemet.

http://www.sonos.com/sv-se?utm_sourc...w&gclsrc=aw.ds
Citera
2015-11-28, 21:58
  #1346
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av murmelzebra
Börja med ett par begagnade bower Wilkins dm685 första generationen (ca 3-3500kr). En begagnad nad 3020 i ok skick (ca 500-1000kr). Efter det köper du en begagnad dacmagic (ca 1000kr). Har du lödkunskaper kan du uppgradera kondensatorerna efter. Ca 300kr har jag för mig. Koppla till datorn och fjärrstyr Spotify.Lite dyrare men då har du Nice ljud som räcker ett tag.

Skulle aldrig rekommendera något annat än lösa delar till hemstereo. Du kan alltid uppdatera del för del allt eftersom du faller djupare i hifi-träsket ;-)

Edit:missade att den behövde vara utan sladdar. Inget direkt som kan kopplas fel så står dock fast vid att lösa delar håller längre ;-)


Tack så hemskt mycket för ditt svar, men känns väldigt "krångligt" och kanske ingenting för mig. Däremot så tycker jag att bower Wilkins dm685 är väldigt estetiskt vackra, med en snygg deisgn som passar bra in i det moderna hemmet. Bra mycket snyggare än vad Sonos är. Men som sagt kanske ingenting för mig i dagsläget.
Citera
2016-01-01, 17:45
  #1347
Medlem
vad behöver jag

hej jag sprängde mina högtalare idag så ska köpa nya hade tängt köpa denna
http://www.billebro.se/myshop_start.php?PRID=1562

vad behöver jag för att jag ska kuna få den och fungera

snälla hjelp mig
Citera
2016-01-01, 18:24
  #1348
Medlem
Edsvikens avatar
Det beror på vad du har för utrustning idag.
Om du inte har något så behöver du effektförstärkare och förförstärkare samt kablar som anslutet emellan dessa och din musikkälla.
"Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet"
Citera
2016-01-01, 18:44
  #1349
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Värt att nämnas är och att effekt- och förförstärkaren kan köpas som enhet om man så önskar. Då slipper man ha två lådor.

Sen så måste du ju så klart också, som redan nämnts, ha ljudkälla och grammofonskivor.
Citera
2017-07-27, 03:18
  #1350
Medlem
skreaaams avatar
köpråd bluetooth högtalare

tjena,

söker tips på bluetooth högtalare som kan fylla upp en lägenhet (en etta). kom gärna med flera tips.
budget ligger på ca 2k.
Citera
2017-07-27, 10:27
  #1351
Medlem
Kommer ge dig mer än du behöver!

https://www.netonnet.se/art/ljud-och...3/240959.9472/
Citera
2017-07-27, 12:46
  #1352
Medlem
felstavadds avatar
http://cdon.se/search?q=Onyx

Bra pris på bra högtalare, den stora då, inte minin.
Citera
2017-07-27, 16:17
  #1353
Medlem
Jag har själv Harman Onyx, stora. 2 st, men, den fyller inte riktigt om man är ett större sällskap. Älskar ljudet i den, men har köpt en större (den jag länkade till) för altanfester eller lite större sammankomster inomhus...

Men Onyx är ett riktigt bra köp! Har iofs för mig att jag betalade närmare 3000kr st för mina..
Citera
2017-12-04, 15:57
  #1354
Medlem
InflatableBoppos avatar
Lånar tråden mina föräldrar söker en högtalare max 1000kr. Inget större avancerat ljudet får gärna vara bra så bra man får för den summan. Själv har jag jbl charge 3 som jag är nöjd med priset är däremot inget de vill lägga ner.
Citera
2017-12-04, 16:02
  #1355
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InflatableBoppo
Lånar tråden mina föräldrar söker en högtalare max 1000kr. Inget större avancerat ljudet får gärna vara bra så bra man får för den summan. Själv har jag jbl charge 3 som jag är nöjd med priset är däremot inget de vill lägga ner.

Jag köpte en JBL Flip 4 på NetOnNet på Black Friday för 899 spänn. Ordinarie pris 1390. Flip 4 är inte mycket större än en 50 cl ölburk, vattentät och superlätt att ta med till stranden eller när man är ute och reser, och ger förvånansvärt bra ljud med tanke på storleken. Klart bättre än Flip 3 i de jämförelser jag sett och hört på Youtube. Jag är väldigt nöjd med mitt köp, särskilt som man har 90 dagars öppet köp som medlem i Klubbhyllan på NetOnNet. Rekommenderas.
Citera
2018-03-03, 09:49
  #1356
Medlem
15minFames avatar
Lånar också tråden.
Var på mediamarkt och gick igenom flera högtalare med min bluetooth. Alla bara skränade. Bad om hjälp av försäljare som visade mig en högtalare de hade uppställd så folk kunde via en platta välja låtar och prova den och den lät bra när andra testade den. Men jag provar den via bluetooth och då skränar det igen. Försäljaren säger att jag har en bra mobil så det kan inte vara orsaken så vi testar att skriva in en artist och väljer Angerfist och igen så skränar det.
Alltså är det min musik som inte fungerar med någon högtalare Finns det några hardcore/terrorcore fans som har hittat högtalare som klarar av denna musik?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback