Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-04-09, 22:10
  #1
Medlem
Tja

Efter att jag hade blivit smittad av virus så har min dator varit konstig, men nu när jag förhoppningsvis har fått bort allt så är den fortfarande knas.

http://i40.tinypic.com/10p1pqd.jpg

Det som är innanför dom röda strecken är områden som inte längre går att använda, om man försöker dra ut en ikon dit så bara hoppar den tillbaka in ett steg. Precis som att utrymmet inte finns, jag har samma upplösning som innan jag fick virus.
__________________
Senast redigerad av Kinny 2012-04-09 kl. 22:15.
Citera
2012-04-09, 22:25
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinny
Tja

Efter att jag hade blivit smittad av virus så har min dator varit konstig, men nu när jag förhoppningsvis har fått bort allt så är den fortfarande knas.

http://i40.tinypic.com/10p1pqd.jpg

Det som är innanför dom röda strecken är områden som inte längre går att använda, om man försöker dra ut en ikon dit så bara hoppar den tillbaka in ett steg. Precis som att utrymmet inte finns, jag har samma upplösning som innan jag fick virus.

Om det är ett stort problem kan du väl testa att installera om windows.

Kanske är inte allt borta? Fanns problemet under tiden du hade virus?
Citera
2012-04-09, 22:27
  #3
Medlem
Problemet varken fanns eller har aldrig uppstått innan viruset, jag är 99% säker att min dator är clean vid detta tillfället.
Citera
2012-04-10, 06:53
  #4
Medlem
Antivirus är som brandmännen. De släcker bara elden. Inte deras jobb att bygga upp det nedbrända huset. Skadorna som viruset orsakade är fortfarande kvar.

Kolla också om du har några skumma program installerade som du inte känner igen.

Vilket antivirus använde du?

Här är ett online-scanner från en av de mest populära antivirus programmen som både letar och tar bort om du väljer det alternativet.
http://www.eset.com/home/products/online-scanner/

Hur går det när du startar datorn i felsäkert läge (pumpa F8 när dator startar)?
__________________
Senast redigerad av panpo98 2012-04-10 kl. 06:57.
Citera
2012-04-10, 15:15
  #5
Medlem
Jag använde mig av MalwareBytes och den funkade inte, jag provade också den som du länkade. Men den visade inget heller, det var ingen skillnad då jag startade datorn i felsäkert läge heller.

Jag ska ta och installera om windows imorgon så blir jag av med allt

Tack för hjälpen ni som har svarat på tråden
Citera
2012-04-11, 22:35
  #6
Medlem
Ganymedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinny
Tja

Efter att jag hade blivit smittad av virus så har min dator varit konstig, men nu när jag förhoppningsvis har fått bort allt så är den fortfarande knas.

http://i40.tinypic.com/10p1pqd.jpg

Det som är innanför dom röda strecken är områden som inte längre går att använda, om man försöker dra ut en ikon dit så bara hoppar den tillbaka in ett steg. Precis som att utrymmet inte finns, jag har samma upplösning som innan jag fick virus.

Rutnätet som ikonerna rättar sig efter har förmodligen fuckat upp sig :
gå till "fönsterfärg och utseende" -> klicka på "avancerade inställningar för utseende" -> klicka på "objekt:" sen ändrar du posterna ikonmellanrum lod och vågrätt.
Man brukar få labba med olika värden en stund innan allt hamnar där man vill ha det.
Vill man variera storleken på skrivbordsikonerna så håller man ner "ctrl" och rullar med skrollhjulet.
Tror att man även påverkar rutnätet med den operationen, inte helt säker där..

EDIT : jaja, läste inte sista posten..
Citera
2012-04-12, 01:13
  #7
Medlem
För någon som vill veta vad felet var:

Jag hade något upplösningsfel så att botten på min andra skärm vad inte där botten på min huvudskärm var, därför kunde jag inte använda den nedre raden på min huvudskärm. Men jag formaterade om datorn ändå för att det inte hade gjorts på 1-2 år.
Citera
2012-04-12, 01:36
  #8
Medlem
vonOlofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinny
För någon som vill veta vad felet var:
Utmärkt att du återrapporterade, i händelse av att andra hamnar i samma bryderier!

Eloge för detta, det är alltför många trådar som startas upp med någon form av problembeskrivning, många kommer till undsättning med analyser och tips, varefter trådstartaren plötsligt bara skriver något i stil med "Problemet löst, tråden kan låsas!" utan ytterligare kommentarer.

(Sorry för eventuell OT, tyckte bara att det var perfekt skött!)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback