Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2022-07-18, 22:40
  #73
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azadazad
Varsågod . Jag vet inte om han är misstänkt för mordet . Heybet har sagt att Lesker har fått en miljon dollar från en Kurdisk familji som bor i Turkiet och har bra kontakt med Turkiska staden för att döda heybet och två andra Kurder som bor i Sverige . 40 år sedan heybet har dödat en man från den här familj och hans söner ville hämnas , därför de har anlitat lesker sägs det.

Heybet säger att det är politisk orsak . Jag läste det på facebook , en kurdisk författare intevjuad Heybet.

Heybet säger att Turkiska staden dödat lesker när han klarar inte mörda heybet.

jag vet inte vad är sanningen . Man kan läsa lesker karabulut mordet på flascback
Stort tack för ytterligare intressant information. Amedsson skall alltså ha dödat en man ur BO:s familj för 40 år sedan. Var detta i Turkiet, innan Amedsson kom till Sverige? Stämmer detta, så är Amedsson med största sannolikhet skyldig till minst tre mord.
Citera
2022-07-18, 22:49
  #74
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Stort tack för ytterligare intressant information. Amedsson skall alltså ha dödat en man ur BO:s familj för 40 år sedan. Var detta i Turkiet, innan Amedsson kom till Sverige? Stämmer detta, så är Amedsson med största sannolikhet skyldig till minst tre mord.

Jag vet om BO är släkt med den döde personen men han har enligt Heybet fått pengar föra döda heybet . Heybet blivit träffat av en kula och varit på intensiven några dagar säger han.

Ja , det är i Turkiet . Heybet har också blivit skjuten i Syria av Turkiska staden med 12 kulor men överlevt ,sedan Svenska staden hämtat honom hit.

Enligt Heybet detta var politisk konfilikt , jag vet inte om det sant eller inte men man har hört mycket dåliga saker om Heybet i Sverige iallafall
Citera
2022-07-18, 22:57
  #75
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azadazad
Jag vet om BO är släkt med den döde personen men han har enligt Heybet fått pengar föra döda heybet . Heybet blivit träffat av en kula och varit på intensiven några dagar säger han.

Ja , det är i Turkiet . Heybet har också blivit skjuten i Syria av Turkiska staden med 12 kulor men överlevt ,sedan Svenska staden hämtat honom hit.

Enligt Heybet detta var politisk konfilikt , jag vet inte om det sant eller inte men man har hört mycket dåliga saker om Heybet i Sverige iallafall
Jag undrar om Amedsson fortfarande är intressant för Turkiet? Sverige kan gott skicka honom dit, nu i samband med NATO-inträdet. Den svenska polisen kommer nog dessvärre aldrig kunna ”sätta dit” honom för dubbelmordet i Bagarmossen 1990, men det finns fortfarande möjligheter till att han kan få sona sina brott på andra sätt?
Citera
2022-07-18, 23:02
  #76
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Jag undrar om Amedsson fortfarande är intressant för Turkiet? Sverige kan gott skicka honom dit, nu i samband med NATO-inträdet. Den svenska polisen kommer nog dessvärre aldrig kunna ”sätta dit” honom för dubbelmordet i Bagarmossen 1990, men det finns fortfarande möjligheter till att han kan få sona sina brott på andra sätt?

Jag tror att han är fortfarande intressant för Turkiet .
Citera
2022-07-19, 08:50
  #77
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azadazad
Jag tror att han är fortfarande intressant för Turkiet .
Tror du att hans namn finns med på den lista över personer, som Erdogan vill ha utlämnade från Sverige till Turkiet?
Citera
2022-07-19, 14:46
  #78
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Tror du att hans namn finns med på den lista över personer, som Erdogan vill ha utlämnade från Sverige till Turkiet?

Första listan var 22 personer , där fanns inte hans namn men sedan snackade Erdogan en lista på 73 personer . Jag vet inte om han finns på den nya listan.
Citera
2022-09-04, 06:31
  #79
Medlem
Så det kvinnliga brottsoffret var tidigt ute med naiva idéer om att utländska personer inte är farliga så hon hade inga problem med att vara tillsammans med en. Garanterat feminist.
Citera
2022-09-04, 09:52
  #80
Medlem
PutteStruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snesilop
Han heter numera He.bet A. edsson... Y... M Bor i Skarpnäck Pilotgatan. Hans kriminella bana är lång, Olof Palme räddade aset från mord i Turkiet, han har knivhuggit tidigare fruar. Garanterat skyldig till dubbelmordet. Må karma ta honom.
Heybet Amedsson
19630916-2995
https://www.ratsit.se/19630916-Heybe...8FyHfLVFomhK_Q
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback