• 42 415 online
  • 1 139 770 medlemmar
  • 59 044 316 inlägg
  • 1
  • 2
2012-04-09, 12:27
Medlem
bigpetes avatar
Har haft problem på jobb sista tiden; blivit falskt anklagad för att inte sköta uppgifter, blivit omplacerad, sagt upp mig, m.m. Har nytt jobb som jag började på i månadsskiftet. Detta har pågått sedan slutet av november.

Under tiden har min fru sedan tre år tillbaka (gifta tre år, tillsammans i tio, inga barn) distansierat sig mer och mer från mig vilket jag tyckte var konstigt eftersom jag mått fruktansvärt dåligt och hade behövt mer stöd från hennes sida. Hon slutade hjälpa till med hushållssysslorna, stannade längre och längre på universitetet (hon pluggar heltid), började umgås mer och mer med kurskamraterna, osv. Jag fick sådana ångestattacker och drömde mardrömmar om jobbet så jag började sova i soffan i vardagsrummet för att inte störa frugan och för att jag kunde ha TVn igång så den distraherade mig.

Det slutade med att jag sover där fortfarande och frugan använder min sida av sängen som nånstans att lägga tvätten...

När hon väl var hemma satt hon oftast vid datorn med hörlurar och glodde på youtube, spelade spel, chattade på MSN och var inte särskilt social gentemot mig.

När hon följde med och träffade vänner brukade de dra mig till sidan och säga att de tyckte hon var annorlunda; tålde inte skämt, var på gränsen till taskig mot mig, m.m.

För en månad eller två sedan började hon sova över hos en studiekamrat (inte personen hon har varit otrogen med) vilket jag tyckte var märkligt eftersom vi bor bara 1.5 mil från universitetet.

Det har liksom fyllts på med småsaker som jag lagt märke till hela tiden.

För en månad sedan gick jag in på hennes bankkonto av en slump, för att flytta över lite pengar till mig själv. Då såg jag att hon köpt biljetter till öresundståget vilket var konstigt eftersom hon inte nämnt att hon skulle till Danmark. När jag frågade om det sade hon att det inte stämde o att hennes kort måste ha blivit skimmat. Yeah right...

Här blev jag misstänksam och installerade en keylogger på hennes dator för ungefär tre veckor sedan. Jag har börjat på det nya jobbet och haft fullt upp med det, hon har varit hos sina föräldrar över påsken och jag har umgåtts med min familj, m.m. så jag kollade inte loggen förrän idag.

FY FAN säger jag bara... Här är lite utdrag från några MSN-konversationer:

"hej teddy
jag saknar dig
på måndag 3hug
längtar

jag känner mig trygg i din lägenhet
känner mig avslappnad där
känner mig avslappnad när vi ligger i sängen med benen huller om buller
:')
känner mig så trygg där
som att jag bara vill stanna tiden så jag kan ligga så med dig i en evighet
nej
trygghetskossa isf ^lite kåtkossa också..
precis som du :P
imorse var underbar baby (K)

älskar när jag hör att du somnar
det är sånt mys <3
o när du vaknar till o rör handen lite, känner efter, o så slappnar av igen
mys (K)
mm jag vet, just därför det är så fint
3hug
muhahhahaha
>: D
^
[Backspace]jag har det hur bra som helst där :P
^
[Backspace]eh ursäkta?????
VEM är det som andas på VEM egentligen??

får alltid dina näsandningar rakt ner i ögonen ju :P
I'll end up with pink eye one of these days :P"

Så jag ringde henne direkt o frågade om det var sant, och efter många om och men erkände hon. Sitter och väntar på att hon ska komma hit. Det tar drygt fem timmar att köra från hennes föräldrar. Hon medgav att det har pågått mer än en månad men mindre än sex, att de har hånglat men inte haft sex (vete fan det...).

Jag vete fan hur jag ska gå vidare med det här... Jag älskar henne otroligt mycket men just nu är jag så satans förbannad också.
Citera
2012-04-09, 12:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av bigpete
Har haft problem på jobb sista tiden; blivit falskt anklagad för att inte sköta uppgifter, blivit omplacerad, sagt upp mig, m.m. Har nytt jobb som jag började på i månadsskiftet. Detta har pågått sedan slutet av november.

Under tiden har min fru sedan tre år tillbaka (gifta tre år, tillsammans i tio, inga barn) distansierat sig mer och mer från mig vilket jag tyckte var konstigt eftersom jag mått fruktansvärt dåligt och hade behövt mer stöd från hennes sida. Hon slutade hjälpa till med hushållssysslorna, stannade längre och längre på universitetet (hon pluggar heltid), började umgås mer och mer med kurskamraterna, osv. Jag fick sådana ångestattacker och drömde mardrömmar om jobbet så jag började sova i soffan i vardagsrummet för att inte störa frugan och för att jag kunde ha TVn igång så den distraherade mig.

Det slutade med att jag sover där fortfarande och frugan använder min sida av sängen som nånstans att lägga tvätten...

När hon väl var hemma satt hon oftast vid datorn med hörlurar och glodde på youtube, spelade spel, chattade på MSN och var inte särskilt social gentemot mig.

När hon följde med och träffade vänner brukade de dra mig till sidan och säga att de tyckte hon var annorlunda; tålde inte skämt, var på gränsen till taskig mot mig, m.m.

För en månad eller två sedan började hon sova över hos en studiekamrat (inte personen hon har varit otrogen med) vilket jag tyckte var märkligt eftersom vi bor bara 1.5 mil från universitetet.

Det har liksom fyllts på med småsaker som jag lagt märke till hela tiden.

För en månad sedan gick jag in på hennes bankkonto av en slump, för att flytta över lite pengar till mig själv. Då såg jag att hon köpt biljetter till öresundståget vilket var konstigt eftersom hon inte nämnt att hon skulle till Danmark. När jag frågade om det sade hon att det inte stämde o att hennes kort måste ha blivit skimmat. Yeah right...

Här blev jag misstänksam och installerade en keylogger på hennes dator för ungefär tre veckor sedan. Jag har börjat på det nya jobbet och haft fullt upp med det, hon har varit hos sina föräldrar över påsken och jag har umgåtts med min familj, m.m. så jag kollade inte loggen förrän idag.

FY FAN säger jag bara... Här är lite utdrag från några MSN-konversationer:

"hej teddy
jag saknar dig
på måndag 3hug
längtar

jag känner mig trygg i din lägenhet
känner mig avslappnad där
känner mig avslappnad när vi ligger i sängen med benen huller om buller
:')
känner mig så trygg där
som att jag bara vill stanna tiden så jag kan ligga så med dig i en evighet
nej
trygghetskossa isf ^lite kåtkossa också..
precis som du :P
imorse var underbar baby (K)

älskar när jag hör att du somnar
det är sånt mys <3
o när du vaknar till o rör handen lite, känner efter, o så slappnar av igen
mys (K)
mm jag vet, just därför det är så fint
3hug
muhahhahaha
>: D
^
[Backspace]jag har det hur bra som helst där :P
^
[Backspace]eh ursäkta?????
VEM är det som andas på VEM egentligen??

får alltid dina näsandningar rakt ner i ögonen ju :P
I'll end up with pink eye one of these days :P"

Så jag ringde henne direkt o frågade om det var sant, och efter många om och men erkände hon. Sitter och väntar på att hon ska komma hit. Det tar drygt fem timmar att köra från hennes föräldrar. Hon medgav att det har pågått mer än en månad men mindre än sex, att de har hånglat men inte haft sex (vete fan det...).

Jag vete fan hur jag ska gå vidare med det här... Jag älskar henne otroligt mycket men just nu är jag så satans förbannad också.
Vad är det du vill ha sagt å gjort? Hajja dealen att det är kört för dig. Packa enderas saker å säg hej då. Lycka till med nästa kille som Flamingo Kvintetten sjöng......
Citera
2012-04-09, 12:34
Medlem
yellowblacks avatar
Dumpa kärringen, finns inget annat att göra.
Du kommer att komma över henne ( ) Även hur mycket du än gillar henne nu, så finns ingen tillit kvar, och du kommer aldrig att kunna lita på henne igen. Tro mig.

Ingen ursäkt kan täcka det hon har gjort.
Citera
2012-04-09, 12:34
Medlem
Deralnocors avatar
Ni har ju glidit ifrån varandra under lång tid som jag förstår det, och det enda jag kan säga är, antingen så älskar du henne så mycket att ni löser detta och gör ert förhållande bättre än någonsin.

Eller så känner du att det vart "för mycket" och låter er gå skilda vägar.

Sorgligt att höra, may the force be with you!
Citera
2012-04-09, 12:35
Medlem
HolyCraps avatar
Nu har du 5 timmar på dig att packa ihop alla hennes saker och ställa det utanför dörren.
Citera
2012-04-09, 12:35
Medlem
yellowblacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JennyP26
Vad är det du vill ha sagt å gjort? Hajja dealen att det är kört för dig. Packa enderas saker å säg hej då. Lycka till med nästa kille som Flamingo Kvintetten sjöng......

Jag tror nog att TS är en kille och att det var hans fru som var otrogen. Om inte TS blivit bög till nästa förhållande så är det du som är ute och cyklar.
Citera
2012-04-09, 12:37
Medlem
Känner med dig, verkligen har inget bra tips, oftast vet man vad som är det rätta o göra, men tvekar för att man inte vill bli singel, dvs gå vidare.. Känslan jag får från din fru är dock att hon skiter i dig och det är ju inget bra.. Jaja hoppas du går stärkt ur det och inte låter henne släta över det alltför mycket bara. Ha det bra, mvh.
Citera
2012-04-09, 12:38
Medlem
Van-Hedens avatar
Ja, glöm kvinnan. Hon har ju inte varit ett stöd på en lång tid, så ingen förlust. Gå vidare, hur jobbigt det än må vara...
Citera
2012-04-09, 12:41
Medlem
Core.s avatar
´Förlåt inte. Det kommer att fortsätta, bryt nu. Säg upp kontakten, ett tag fram över. Och ja, givetvis har dom knullat.
Citera
2012-04-09, 12:42
Medlem
flingaroos avatar
Dom har garanterat knullat. Massor.
Citera
2012-04-09, 12:43
Medlem
Att de inte har haft sex är otänkbart om det handlar om två vuxna människor och hon dessutom refererar till sig själv som "kåtkossa". Tyvärr så måste du nog utgå från det. Det låter som att hon har saknat emotionell kontakt från dig och har sökt det någon annanstans.

Otrohet är hemskt svårt att gå vidare från. Jag har själv aldrig lyckats. Tilliten är krossad och du kommer att ha väldigt svårt att lita på henne hädanefter. Dessutom så har jag svårt att se en framtid med en person som hanterar en äktenskapskris genom att gå till någon annan. Men tio år tillsammans är inte lätt att fnysa åt, även om det säkert kommer att hagla in "dumpa henne"-kommentarer här.

Sätt er ner tillsammans och prata om det. Släpp ut allt ni känner och se till att ni båda två vet exakt varför detta har hänt och om det finns någon väg ut ur det här tillsammans. Ta reda på vad hon känner för den andra killen, om hon är kär så har du tyvärr en svår tid framför dig. Om ni gemensamt bestämmer er för att försöka ge äktenskapet en chans, gör saker och ting lite i etapper. Dejta igen, hitta på romantiska aktiviteter tillsammans, laga mat till varandra och ta allt i den takt som passar er båda. Stressa inget, hon kommer troligtvis känna sig tvingad och kvävd och få panik i så fall.
Citera
2012-04-09, 12:43
Medlem
Vindens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yellowblack
Jag tror nog att TS är en kille och att det var hans fru som var otrogen. Om inte TS blivit bög till nästa förhållande så är det du som är ute och cyklar.

Det är du som missförstår eftersom han skrev så illa. Han menade att TS skulle säga: hejdå och lycka till med nästa kille.
:-)
Citera
  • 1
  • 2