Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-04-09, 01:02
  #1
Medlem
Hej alla flashbackare jag undrar fall det går att koppla ihop 2 st skärmar som använder sig utav VGA till min datorn som endast har en VGA plats på grafikkortet och en till VGA port på moderkortet. För det jag tänkte var att om en kopplas till grafikkortets och den andra till moderkortets kan jag då köra med 2 skärmar som man annars gör om man har 2 portar på grafikkortet.

tack på förhand Gal1bl.a
Citera
2012-04-09, 01:13
  #2
Medlem
HugSeals avatar
Antagligen inte. Om du kör grafiken via grafikkortet så är inte moderkortets grafikkrets aktiv öht. Finnskanske undantag dock
Citera
2012-04-09, 01:52
  #3
Medlem
jaha, men det är just det jag är ute efter och se fall det finns något sätt för dem att fungera tillsammans
Citera
2012-04-09, 08:14
  #4
Medlem
Gal1bl.a:
Det kan gå beroende på vad det är för dator.

Tänker du komma tillbaka och berätta hur det gick?

Frågan har ställts flera gånger. Vi berättar hur vi tror man gör och eventuella problem. Men ingen har någonsin kommit tillbaka och berättat hur det gick. Det gör mig
__________________
Senast redigerad av panpo98 2012-04-09 kl. 08:17.
Citera
2012-04-09, 10:44
  #5
Medlem
Jag kollar runt för fullt men skulle uppskatta fall någon här på flashback var kunnig inom det här och kunde berätta hur jag ska ta mig till väga, men jag kommer verkligen återkomma här på tråden ifall jag hittar det jag söker!
Citera
2012-04-09, 12:02
  #6
Medlem
I bios bruka det finnas en inställnings för att ändra så att båda är påslagna samtidigt.

Vill du ha mer hjälp underlättar det om vi visste vad det var för dator/moderkort. Ännu bättre om du skrev hur det ser ut i ditt bios och vad du kan välja.

Problem 1: Om du har en märkes dator så är risken stor att tillverkaren tagit bort bios inställningen så att man inte kan ändra.

Problem 2: I Windows kan det bli problem med drivrutiner eller när man ställer bild/grafik inställningarna. Men troligen går det bra.
__________________
Senast redigerad av panpo98 2012-04-09 kl. 12:24.
Citera
2012-04-09, 12:22
  #7
Medlem
bl-gr-ns avatar
Har en Dator med inbyggt grafikkort som jag uppgraderade med ett Nvidia Grafikkort.
Använder HDMI till TVn och det fick jag i BIOS stänga av det integrerade för att kunna använda nya kortet.

Fast VGA-porten på det integrerade, funkade fortfarande samtidigt med HDMI på grafikkortet.
Använder inte VGA längre.

Har TS två VGA-skärmar och två VGA-kablar, prova, prova och posta resultatet, är nyfiken blå
Citera
2012-04-10, 19:28
  #8
Medlem
Min Gamla dator kunde och min nya dator kan
Citera
2012-04-11, 00:07
  #9
Medlem
Hej tack för era svar, jag har dock en dator beställd med delar så får kolla runt lite i bios och återkomma hur resultatet blev

mvh Gal1bl.a
Citera
2012-04-11, 23:00
  #10
Medlem
Efter att ha kollat i bios så såg jag att det inte gick att ändra den inställningen så jag kollade runt lite och sen slog det mig om att jag borde leta efter en adapter istället. Eftersom jag hade 1 VGA och 1 DVI port på grafikkortet, så köpet blev en DVI till VGA adapter som jag köpte på clas ohlsson för cirkus 89 kr och nu funkar det.

kan tillägga att jag använde dvi adaptern till min "main" skärm och bilden blev betydligt skarpare vilket var ett plus i kanten

här har ni den fall någon var sugen på att köra samma väg som jag gjorde: http://www.clasohlson.se/Product/Pro...x?id=164573473
__________________
Senast redigerad av Gal1bl.a 2012-04-11 kl. 23:02.
Citera
2019-01-03, 13:50
  #11
Medlem
urverksapelsins avatar
Har just fått en switch, 2-port VGA switch. Avsikten är att koppla två skärmar till min laptop. Men när jag väl kopplar in och slår på en skärm kommer bara bakgrundsbilden upp. De övriga fönstren syns inte.
Någon som vet hur man ställer in datorn för att få den vanliga bilden/fönstren att stanna kvar?

uppdat
hittade (FB) Två skärmar till bärbar, funkar det? så ignorera
__________________
Senast redigerad av urverksapelsin 2019-01-03 kl. 13:53.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback