Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
  • 1
  • 2
2012-04-07, 20:37
  #1
Medlem
friman1987s avatar
Substans: 2cp
Dosering: 18 mg oralt.
Ålder: 24
Kroppsvikt: 105
Intagnings datum: 7/4/2012
Tidigare erfarenhet: meskalin, ayahuasca, hawaii baby wood, 4 aco det, 4 ho met, 2cp, mushroom cubensis, cannabis.

Jag har skrivit mitt rapport både under själva resan och fixat till det även efteråt.


Mitt rapport:

Kl 7:50- Tog 18 mg 2c-p på fastande mage. Enligt Shulgin ska inte trippen utvecklas fullt ut fören det har gått 3-5 timmar.
Kl 8:30- Jag känner att halsen är lite surt, blir lite nojig(tänk om jag tagit mer än 18 mg?). tänkte det är säkert för jag inte ätit något. Från tidigare erfarenhet så brukar man alltid vara spänd när man prövat ett nytt dosering.
Kl 9:00- Allt känns mer levande/piggare. Känslan i halsen har försvunnit nästan helt. Effekten börjar nu sakta utveckla sig(humörlyft), det är någonting som händer men vet inte vad det är.
Kl 9:10- Små rörelser börjar dyka upp lite då och då i olika tidsintervaller. Jag lägger märka till saker jag inte skulle gjort annars, ibland förekom deja-vu känslor. Temperaturen i rummet är oförändrat, men känner mig kall i kroppen lite. Tar på mig något varmt. Sätter på en film(ghosts rider), under tiden och väntar på att trippen ska sätta igång.
10:30-Effekten började utvecklas mitt i filmen, la märke till hur figurerna på tapeten började andas, sinnena var skarpare och flera nyanser började dyka upp, intrycken av färger i filmen började bli tydligare med. filmen kändes väldigt spännande. Jag gillade det jag upplevde.
Kl 10:50 nu har effekterna börjat bli starkare och starkare för varje min som går, mönster som inte finns där börjar uppenbarar sig, upplever obehagligt realistiska 3d effekter i real time, saker och ting börjar få mer djup och trovärdighet. det kändes som en 4 homet tripp(30mg). jag började skeptisk tro att hela trippen kommer vara i denna nivå, vid den här tiden har jag ingen aning om vad som förväntas dyka upp snart.
Kl 11:05 Filmen är slut, och jag trippar för fullt. Jag går ut i balkongen. Helt plötsligt ser jag hur mycket mer visuellt trippen är i ljuset, fantasin är oändligt och obeskrivligt. Kollar på himlen ser en hel del spiraler som utvecklar sig i luften åt olika håll. Känns som solen ler under molnen, himlen ser ut som en tecknad serie, livet utanför ser ut som en Hollywood film, det är mycket som pågår runt omkring(underhållande).
Kl 11:10- börjar känna att effekten fortsätter att bli ännu starkare, börjar uppleva en panikartad obehaglig upplevelse, 1000 bilder från barndomen dyker upp, känns som någon håller på spola fram och tillbaka mina minnen medan jag försöker blockera de. Går till mitt rummet och lägger mig i sängen, hela rummet håller på käka upp mig nästan, jag upplever att jag håller på sjunka ner i sängen. Kollar på taket och ser hur allting vibrerar i vågor. Vänder huvudet och kollar på mattan(persiskmatta) ena stunden, jag ser en komplex av 3dimensionella figurer som har fått liv och som håll på dansa och gå in varandra.
Allting smälter in i varandra och skapar förvrängda mystiska fantasier. Jag fick ofta Flashback från filmen. Såg ut som snubben från filmen håll på med sina eld kedjor i mitt rum(fucktupp tänkte jag)
samtidigt ler jag hysterisk utan att veta varför. Tänkte då att det här är galenskap. Var spänd över hela ansiktet, och började bli svettig. Jag måste börja lugna ner psyket för att kunna njuta av det här tillståndet säger jag till mig själv. Allt kändes så nytt även om jag är en erfaren psykedelisk användare.
Kl 11:20-Vet inte om jag ska skratta av sorg eller gråta av allt lycka runt om kring mig. Det känns bra men dåligt på en o samma gång. Det skapades hela tiden massa håll som sög mig in i olika känslotillstånden. Ena stunden kände man lycka andra stunden upplevde man väldigt skrämmande scener, Allting var väldigt neutralt.
Kl 11:25-Allt är drömlikt och har ingen logik bakom sig. Började trösta mig själv att jag vart med om liknande trippar tidigare och erfarenheten säger att de obehagliga känslorna är när man faller i det mörka hållet, när man låter överlevnads instinkterna styra en. Rummet har nu börjat se helt främmande ut, nästan ingen ego kvar, tiden börja sakta ner mer och mer. Avståndsuppfattningen börja förändras, Jag börjar hamna längre och längre bort från allting, inget gick att förväxla med verkligheten. det såg ut som jag var i domedagen, någonstans mellan himlen och helvetet, Ena stunden ser man ljuset. andra stunden ser man hur allting börja bli mörkt och rutten ut.
Kl 11:30-De 10 sista minuterna har känts som evigheter. Vart hur säker som helst att tiden skulle vara 13.00, det visa sig vara 11.30. var och en minut känns som evigheter, mina låtar låter inte heller bekanta, allting är förvrängd. Det känns som en ordentlig omformatering. Bästa hjärntvättnings doseringen tänkte jag. Känner mig som att jag är i en diskmaskin.
11:50 (peaken)
Nu är effekten som starkast, egot är helt dött och redan begravd, tankeverksamheten är helt absurt/grotesk, tiden har ingen betydelse alls. Långt borta från mina förväntningar, 1000 ljusår från vad stark dos på 4 ho met(50-60mg) kan ta en till. Känns som man hamnat i limbos in i inception filmen, jag minns inte ens gamla jaget, samtidigt känner mig yngre än någonsin, som ett litet barn. Inre röster börjar kännas som främmande röst som kommer ut från olika hål i rummet, upplevelsen är väldigt kaotisk samtidigt hur unikt som helst. Jag är redan en helt annan människa, Känner inte igen mig själv någonstans, en helt omformatering har skett.
12:00
Nu börjar jag tänka på att jag ska pröva göra något kreativt.
Massa tankar dyker upp, promenera ute ? ingen bra ide, folk kommer tro jag e på heroin.
Spela tv spel? Ingen ide, kommer ta 1 timme o sätta på ett spel tills dess kommer ja vilja göra något annat. Fundera på att meditera för att bibehålla fokuset så jag kan navigera mig vidare, just nu känns det som jag är på samma ställe och vet inte vart jag ska ta vägen.
Prövar hålla fokuset, och så märker att det finns ingen behov av det, mitt psyke vill bara vara i nuet. Jag sitta stil och bevara ett lugn stämning utan att skapa ett mål och börjar känna starka euforiska känslor. Jag skulle kunna gräva ner mig själv och gå in så djup så att se var enda detalj i min undermedvetande. Börjar bli påmind om något liknande upplevelse på en ayahuasca resa jag hade för ett år sen.
12:20-Grova closed eyes vision medan ja lyssna på infektet mushrom. Känns som man är i en helt annan värld när man blundar, det bildades massa fraktaler och DNA liknande spiraler som löstes upp till olika elektronisk signaler, samtidigt hörs allting Kristallklart. Musiken börjar ge en drömlik handling till saker och ting. Ena sekunden började komma upp massa olika främmande ansikten i 100 tal sönderdelade fyrkantiga små speglar, andra sekunden dödskallar som omvandlade till aska och rinnande blod. Mitt i låten blev allt väldigt sexuellt, såg ut som jag hamnade i en klubb och håll på dansa med en vacker sexig kvinna som visste allt om mig, hon var väldigt vild och gjorde mig väldigt upphetsad, skulle nästan komma utan att göra något.
12:55-Känns riktigt bra. Har börjat bekanta mig med trippen. Börja tycka att jag har fått lära mig en hel del ut av denna upplevelse. De senaste timmarna har vart så upplysande så det inte är sant, känns som jag klättrat upp för värsta bergen för att uppnå det stadiet jag befinner mig på nu. Resan hittills har vart ultimat upplysande.
14:11-Gick och duschade, kändes som jag var en grekisk gud med superkrafter som duschar i ett schackmönstrad badrum. Såg ut som perceptionen började få mig att växa. när man kollade ner så kändes som man kollade flera meter neråt. Kollade mig sj i spegeln, trodde någon annan fanns i andra sidan spegeln, började tänka på hur djur skulle uppleva sig själva i spegeln, de bodde uppleva något liknande kanske.
13:00-16:00-Jag har lär mig trippen nu, det känns riktigt bra. Njuter av var enda stund. Börjar bli kär i min 2cp. Och börjar tänka på att det här är bästa terapin man kan använda för att kunna utveckla jaget om man har en riktig bra sett och setting och självklart ska man vara erfaren inom psykedeliska världen, om man ska ge sig på starka doser.
16:00-18:00
Känner mig hur pigg och glad som helst, känns som jag vart i den här världen ganska länge, Det känns som jag lever en annan persons liv nästan. prövade läsa i en bok, bokstäverna har ett eget liv och håller på dansa runt. Behövde inte läsa längre bara genom att kolla på bokstäverna så kändes som jag kollade på en tecknad serie. Mycket ovanligt och skum upplevelse tänkte jag men samtidigt kändes mystisk bra. Kände mig upplyst som buda, finns inga ord som kan beskriva denna tillstånd. Det mesta av upplevelsen saknar ord, nu börjar ja inse hur begränsat vår språk är egentligen(har även insett det på 100 andra varianter tidigare, men alltid lika spännande när man inser något från andra vinklar).
18:00-22:00- Känner mig lugn och avslappnad, sensuellt tillfredsställd. Har hållit på med Photoshop ett bra tag nu, känner hur kreativiteten håller på flöda runt i mina tankar. Känns som jag vart vaken i flera dygn men ändå pigg. kl 21 började effekten kännas mildare och väldigt behagligt. Som på 15 mg 4 ho met. Väldigt passande tillstånd för meditation.

24:00- Börjar tror att effekterna är borta. Min syster ringer och frågar om jag kan dra och vänta på henne vid tåg stationen för att hon vågar inte komma hem ensam. Så jag drar ut. Börjar märka att tiden går fortfarande väldigt långsamt. Hur hade vart om jag hade dragit ut och gått när effekterna var som starkast tänkte jag. Skulle säkert kännas som jag går bakåt istället för framåt.
Citera
2012-05-18, 00:35
  #2
Medlem
friman1987s avatar
Allmän information

Namn: 2C-P.
Klass: Fenetylamin.
Förening: 2C-grupp.
Sort av drog: Enteogen/psykoaktiv hallucinogen.
Tillverkare: Alexander Shulgin.

-------------------------------------------

Dosering vid oralt/nasalt intag:
Tröskeldos: 1-2 mg
Låg dos: 2-5 mg
Medel dos: 5-10 mg
Stark gos: 10-15 mg

-------------------------------------------

Varaktighet:
Tröskel/lågdos: 8-12 h
Mellan/starkdos: 12-30 h

-------------------------------------------

Effekt:

Positiva egenskaper:
Visuella Hallucinationer (OEV,CEV),
Kognitiv/perceptuell förändring.
Eufori,
Djupa spirituella upplevelser,
Förhöjd skärpa & medvetande,
Starka färger.

Neutrala egenskaper:
Förändrad tidsuppfattning,
Temperaturförändring,
Ökas puls,
Rastlöshet,
Ego död.

Negativa egenskaper:
Kroppsliga symptom,
Yrsel,
Förvirring,
Illamående,
Svettning,
Paranoia,
Risk för oönskad personlighets förändringar,
Svårighet med att koppla samman upplevelser.

-------------------------------------------

Pick vid oralt intag: 3-5 timmar.

Pick vid nasalt intag: 20-40 min.

Fördelar/ nackdelar:

Vid oralt intag:

A) Nackdelar:
(lång tråkig onset) Effekten kommer inte utvecklas fullt ut förens det har gått 4-5 timmar.
Man upplever flera kroppsliga symptom som inte finns med vid nasalt intag.
Svårt att återdosera.

B) Fördelar:
Det är mer visuellt/intensivt än vid nasalt intag.

Vid nasalt intag:

A) Nackdelar:
Mindre visuellt.

B) Fördelar:
Pickar snabbt.
Man uppskattar även tröskeldosen, på grund av den snabba uppskjutningen.
Mindre negativa kroppsliga symptom.
Enkelt att återdosera.

-------------------------------------------

Återdosering: (återdoseringen hänger samman med picken.)
Återdosering vid oralt intag (rekommenderas ej): Var noga med doseringen från enda början om du funderat ta substansen oralt. Om du ska återdosera så ska du helst vänta 4-5 timmar efter intaget då det har pickat. sedan återdosera nasalt för att komma igång snabbt.
Återdosering vid nasalt intag: om du har funderat på att återdosera så ska du helst ha väntat 30-40 min efter intaget.

-------------------------------------------

Viktigt att tänka på:
Ta inte mer än 5 mg om du aldrig trippat tidigare. Vid högre doser kan då negativa effekterna få dig att snedtrippa.
Citera
2012-06-03, 17:31
  #3
Medlem
Pellianos avatar
Haha! Härligt mer en ny 2c-p rapport!
Väcker många fina, och ofina minnen hos mig så fort jag tänker på 2c-p.

Enligt mig en väldrigt trevlig substans, bortsett från att man måste ha 1-2dagar tills man är helt återställd, speciellt på doser upp mot 30mg.
Citera
2012-06-03, 18:25
  #4
Medlem
Turkfans avatar
Har snortat 2c-p ett antal gånger nu. Även blandat med 2c-e.
Jag känner igen mycket i trippen. Jag har tagit doser från ~6mg till ~10mg nasalt.

10mg blev för mkt, men det var samma dag som jag tidigare tagit 2c-e, 2c-b, MDMA. Dessutom rökte jag CB.
Det vart för mycket då, och att fylla på 2c-p runt 11 på kvällen när man egentligen borde sova är inte så smart. Men jag får väl skylla på MDMA't, det verkade som en perfekt idé då.

Det var en nyttig upplevelse, även om tankeloopar och "verklighetsflimmer" var lite jobbigt. Men var aldrig på väg att snea. Utan CB't så hade det nog varit mer ordning/vettigare tankegånger i skallen.

Bra tripprapport!
4/5
__________________
Senast redigerad av Turkfan 2012-06-03 kl. 18:36.
Citera
2012-06-04, 17:06
  #5
Medlem
friman1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turkfan
Har snortat 2c-p ett antal gånger nu. Även blandat med 2c-e.
Jag känner igen mycket i trippen. Jag har tagit doser från ~6mg till ~10mg nasalt.

10mg blev för mkt, men det var samma dag som jag tidigare tagit 2c-e, 2c-b, MDMA. Dessutom rökte jag CB.
Det vart för mycket då, och att fylla på 2c-p runt 11 på kvällen när man egentligen borde sova är inte så smart. Men jag får väl skylla på MDMA't, det verkade som en perfekt idé då.

Det var en nyttig upplevelse, även om tankeloopar och "verklighetsflimmer" var lite jobbigt. Men var aldrig på väg att snea. Utan CB't så hade det nog varit mer ordning/vettigare tankegånger i skallen.

Bra tripprapport!
4/5

Efter en vis mängd man får inget extra eller djupare upplevelse på 2cp har jag kommit fram till. Enda skillnaden är negativa kroppsliga symptom som upplevs mer intensiva. Det kan vara ämnets kinetik som bestämmer vilken koncentration blir mättande. Efter en viss dos bodde finnas en begränsning anpassade till ämnets bindningsaffinitet och bindningsstyrka.
20 mg kan upplevas även som en överdos för många. jag testat högre doser men finns inget extra ordinarie i det förutom att man kan känna sig fysisk handikapad. Så i mina åsikter det är meningslöst att ta mer än 20mg. Om man är erfaren och vill man ha en bra tripp räcker med 15 mg.
Citera
2012-06-04, 19:01
  #6
Medlem
Mystiqes avatar
Bra tripp rapport och fakta...max betyg rakt av.
Citera
2012-06-04, 19:40
  #7
Medlem
Bra och intressant rapport
Citera
2012-07-14, 12:33
  #8
Medlem
Xystics avatar
Grym tripprappport, man får verkligen en klar bild hur trippen känns och upplevs.
Dock svårt att egentligen föreställa sig allt 5/5
Citera
2012-10-01, 18:36
  #9
Medlem
friman1987s avatar
Här är Photoshop bilden som jag nämner i tripp- rapporten. Tog 2-3 2cp trippar för att göra klar den. Någon kanske gillar!
Citera
2012-11-03, 02:12
  #10
Medlem
LightClouds avatar
Vad för negativa kroppseffekter märkte du av?

Jag körde för någon dag sedan, nasalt, mellan 5-7 mg och fick äckligt jobbiga kroppsliga symtom. Käkspänningar som fan, riktigt oerhörd smärta i näsan som inte ville gå över (visst att det svider när man drar det i näsan, men smärtan gick aldrig över för mig), kallsvettningar, oerhört kall i kroppen och frös något sjukt samt även groteskt illamående. Kräktes säkerligen 5-6 gånger under peaken och det förstörde hela min tripp.

Blev en lång, utdragen obehaglig upplevelse och jag började oroa mig för min kropp och trodde att jag var sjuk på riktigt. Smärtan från kroppen blandat med att jag började djuptänka om sjukdomstillstånd samt att jag oroade mig över allmänna saker gjorde det riktigt jobbigt.

Däremot är de visuella effekterna sinnessjuka! Riktigt fräscha.
Citera
2012-11-04, 00:17
  #11
Medlem
friman1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightCloud
Vad för negativa kroppseffekter märkte du av?

Jag körde för någon dag sedan, nasalt, mellan 5-7 mg och fick äckligt jobbiga kroppsliga symtom. Käkspänningar som fan, riktigt oerhörd smärta i näsan som inte ville gå över (visst att det svider när man drar det i näsan, men smärtan gick aldrig över för mig), kallsvettningar, oerhört kall i kroppen och frös något sjukt samt även groteskt illamående. Kräktes säkerligen 5-6 gånger under peaken och det förstörde hela min tripp.

Blev en lång, utdragen obehaglig upplevelse och jag började oroa mig för min kropp och trodde att jag var sjuk på riktigt. Smärtan från kroppen blandat med att jag började djuptänka om sjukdomstillstånd samt att jag oroade mig över allmänna saker gjorde det riktigt jobbigt.

Däremot är de visuella effekterna sinnessjuka! Riktigt fräscha.




jag brukar också få käkspänningar "varje gång jag intagit 2cp, oavsätt vilket sätt man tar det så finns det där", och det kan orsaka tinnitus när det blir för mycket av det. Sedan det tripprapporten har jag säkerligen kört minst 30 trippar till på 2cp om inte mer. käkspänningen vart en del av det, (för min del). ibland känns det jobbigt ibland inget spc.

Det e klart att det svider när man tar det nasalt. 2cpet du tog är i kristallform. jag har haft näsblödningar timmar efter intaget vid nasalt administration.
Även prövat röka 2cp i fribas form, effekten började komma fram 1 min efter rökandet. Då intog jag runt 20 mg. Trippen var mycket mildare än vad jag trodde skulle vara, och jag kände en äcklig känsla i lungorna i 2-3 timmar, inget som e värt att gå tillbaka till.
man brukar uppleva temperaturförändringar i kroppen. det har jag även tagit upp i tripprapporten.
Jag brukar bli snabbt uttorkad när jag kör på 2cp. man ska dricka vatten ofta.

Något som störde mig i början av mina 2cp trippar var att det framkallade en förkylningskänsla. Läst att andra också upplevt något liknande på det. Just det förkylningskänslan slutade man lägga märkte till efter 10-15 trippar.

Vad har du för erfarenhet av andra psykedeliska?
Citera
2012-11-04, 04:15
  #12
Medlem
LightClouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av friman1987
jag brukar också få käkspänningar "varje gång jag intagit 2cp, oavsätt vilket sätt man tar det så finns det där", och det kan orsaka tinnitus när det blir för mycket av det. Sedan det tripprapporten har jag säkerligen kört minst 30 trippar till på 2cp om inte mer. käkspänningen vart en del av det, (för min del). ibland känns det jobbigt ibland inget spc.

Det e klart att det svider när man tar det nasalt. 2cpet du tog är i kristallform. jag har haft näsblödningar timmar efter intaget vid nasalt administration.
Även prövat röka 2cp i fribas form, effekten började komma fram 1 min efter rökandet. Då intog jag runt 20 mg. Trippen var mycket mildare än vad jag trodde skulle vara, och jag kände en äcklig känsla i lungorna i 2-3 timmar, inget som e värt att gå tillbaka till.
man brukar uppleva temperaturförändringar i kroppen. det har jag även tagit upp i tripprapporten.
Jag brukar bli snabbt uttorkad när jag kör på 2cp. man ska dricka vatten ofta.

Något som störde mig i början av mina 2cp trippar var att det framkallade en förkylningskänsla. Läst att andra också upplevt något liknande på det. Just det förkylningskänslan slutade man lägga märkte till efter 10-15 trippar.

Vad har du för erfarenhet av andra psykedeliska?

Jo, det med uttorkningen märktes verkligen av. Drack säkert över två liter vatten på någon timme bara.

De tidigare erfarenheterna jag har är några svamptrippar. Sedan har jag även kört mycket mxe (runt 10 gram), men det är ju en dissociativ.

Något annat jag märkte var att min andedräkt och kroppslukt var annorlunda. Det var en lukt av ofräschet typ, trots att jag duschade två gånger under trippen. Kanske bara var luktsinnet som spelade ett fnatt.

Jag ska dock prova drogen igen inom en framtid, men kommer nog då köra rektalt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback