2012-04-07, 20:18
Medlem
mmas avatar
Hej.

Har en fråga ang instagram på android.
Jag föredrar ofta att ta orörda bilder med inbyggda kameran innan jag plockar in bilderna i pixl-o-matic eller såna liknande program för att editera dom.

Nu har jag börja köra instagram och tänkte göra samma sak där. Grejjen är att jag tagit massa bilder med instagram, lagt på ett filter och har dom liggandes på telefonen. Om jag nu vill lägga upp dom bilderna i instagram, alltså ladda upp dom i instagram (till deras onlinefunktion där man kan adda folk osv) hur gör jag då utan att vara tvungen att gå igenom beskära-steget och filter-steget? Om jag ska göra det med en färdigt editerad bild måste jag ändå gå igenom steget med beskärning och filter innan jag kan ladda upp.
Går det inte hoppa över stegen där man beskär och "filtrerar" bilden och komma direkt till dit man laddar upp det? Ja jag vet ju att man kan beskära bilden max och sen låga bli att lägga nått filter så förblir ju bilden orörd, men det känns som rejält onödiga steg.

Vill ju helt enkelt kunna välja en bild, och direkt komma till uppladdnings-sidan.
Citera
2012-04-08, 09:04
Medlem
Gå till camera settings och bocka ur använd instagram kamera och då kan man välja ta bilder direkt med telefonens kamera eller välja bild från telefonen. Man får upp ett val sen, om ta foto direkt med kamera eller från foto galleri.
Citera
2012-04-08, 16:05
Medlem
dindummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DT33
Gå till camera settings och bocka ur använd instagram kamera och då kan man välja ta bilder direkt med telefonens kamera eller välja bild från telefonen. Man får upp ett val sen, om ta foto direkt med kamera eller från foto galleri.
Fungerar dock inte på alla mobiltelefoner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in