• 35 303 online
  • 1 202 658 medlemmar
  • 62 232 063 inlägg
2012-04-07, 17:00
Medlem
Tja,

Har en iMac med bilder i iPhoto och då är min fråga om det går att strömma dessa bilder till iPaden så att jag enkelt kan kolla på bilderna på tvn genom ipaden och appletv?

Har läst lite grann om iCloud men får ingen rätsida på det. Har heller aldrig använt det men kommer göra det ifall man kan strömma till ipaden.

tacksam för svar.
MVH
Citera
2012-04-07, 17:07
Medlem
jarlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mathza
Tja,

Har en iMac med bilder i iPhoto och då är min fråga om det går att strömma dessa bilder till iPaden så att jag enkelt kan kolla på bilderna på tvn genom ipaden och appletv?

Har läst lite grann om iCloud men får ingen rätsida på det. Har heller aldrig använt det men kommer göra det ifall man kan strömma till ipaden.

tacksam för svar.
MVH

Det är som du varit inne på iCloud som är svaret, närmare bestämt Bildström. Bara logga in med alla dina iEnheter på iCloud och aktivera.
Citera
2012-04-07, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jarlen
Det är som du varit inne på iCloud som är svaret, närmare bestämt Bildström. Bara logga in med alla dina iEnheter på iCloud och aktivera.

Förstod jag rätt att det är bara att logga in på iCloud på iMacen och göra samma sak på ipaden och sen så delar man all info? eller är det inställningar man måste göra?

MVH
Citera