2012-04-07, 08:41
Medlem
Hej!
Vet någon om det finns någon pryl att köpa som håller in utstående öron så att man ser bättre ut i mössa? Det skall alltså inte synas på mössan att man använder sig utav denna pryl.
Citera
2012-04-07, 08:48
Medlem
Du kan väl testa och tejpa eller nåt...

I ärlighetens namn tror jag nte att det är något större problem, det är nog bara du som imbillar dig att du ser ful ut i mössa, så du behöver ingen "pryl som håller in öronen"
Citera
2012-04-07, 08:49
Medlem
Så du ska gå runt med mössa resten av ditt liv eller?
två varv med silvertejp borde göra susen, men jag råder dig att skippa mössan..
Citera
2012-04-07, 08:50
Medlem
En vettig mössa skulle göra detta åt dig inbillar jag mig, min mössa pressar iaf in mina öron...
Citera
2012-04-07, 08:51
Medlem
godawdos avatar
Tejpa dem? Nej, tror inte det finns så mycket annat än att operera dem? Ok, det kan kosta, men om man går till en läkare och berättar att man mår jävligt kass p.g.a.. dem, då kanske man kan få en remiss till opr. Så det inte kostar mera än ett vanligt läkarbesök?

Det där med att tejpa med dubbelsidig tejp, är nog inte så smart i längden. Tycker du i.ö om dina öron, så lär dig att leva med dem som de är. Alla kan inte vara stöpta i samma form.
Citera
2012-04-07, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beerpong.kingkong
Så du ska gå runt med mössa resten av ditt liv eller?
två varv med silvertejp borde göra susen, men jag råder dig att skippa mössan..

Nej. Jag tänkte mest vid speciella tillfällen. Jag har för mig att jag sett för något år sedan att det fanns något man kan sätta vid örat som håller in det utan att det syns genom en mössa. Dock så pressar ju en del mössor in öronen fast dessa tenderar att bli av med denna förmåga efter ett tags användning då öronen pressar ut mössan.
Citera
2012-04-07, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av javajavajava
Nej. Jag tänkte mest vid speciella tillfällen. Jag har för mig att jag sett för något år sedan att det fanns något man kan sätta vid örat som håller in det utan att det syns genom en mössa. Dock så pressar ju en del mössor in öronen fast dessa tenderar att bli av med denna förmåga efter ett tags användning då öronen pressar ut mössan.

Då brukar jag tvätta och torktumla mössan, då sitter den som en ny igen
Citera
2012-04-07, 10:49
Medlem
daslollipops avatar
Testa dubbelhäftande tejp? Sätt det mellan örat och huvudet. Borde funka? Inte fan vet jag. Men testa! Det syns ju förövrigt inte
Citera
2012-04-07, 13:54
Bannlyst
Kleta in ett tuggummi bakom varje öra. Pressa in öronen med händerna/silvertejp i 40min. Efter det kan du meddela resultat
Citera
2012-04-07, 15:05
Medlem
xDs avatar
Oj, har du så utstående öron så att de syns öven om du har mössa? Pröva med lite silvertejp. Det lär hålla fast rätt bra. Men frågan är om du hör så bra..

Alternativt, använd en tjockare eller en mer åtsittande mössa, det lär hålla pli på öronjävlarna.
Citera
2012-04-08, 04:40
Medlem
Numes avatar
Superlim är ända lösningen tyvär.
Citera
2012-04-08, 10:47
Medlem
Herregud, hatar folk som skäms över sina utstående öron.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in