Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-04-10, 22:35
  #121
Medlem
Chillfires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Man brukar sluta definiera sig själv med sin musiksmak när man är kring 25, den brukar ha breddats då. Ungefär när man slutar bära luvtröja utanför givna tillfällen.

Måste säga att min musiksmak är otroligt bred men innefattar mest hiphop och då text som är intelligent, inte nåt du hör på MTV.

Jag trivs i baggie-kläder, är kring 25 men har en bred garderob också. Jag klär mig för tillfället och glida på stan en eftermiddag är ett tillfälle jag har hiphop stil.

Är jag ute och krökar har jag troligtvis en kostym, beroende på vad man har för jobb så skulle jag också klä mig så.

Det jag försöker säga är att ni generaliserar lite för mycket.
Citera
2012-04-11, 16:28
  #122
Medlem
pirrevirres avatar
Förstår inte riktigt heller dem som skriver att man troligtvis är kriminell om man har luvan på huvudet. Är man kriminell om man har luvan på skallen om man använder jacka?
Citera
2012-04-14, 02:50
  #123
Medlem
slipperyBalloons avatar
Huruvida huva på huvudet är grymt eller inte beror helt på personens förmåga att bedöma av situationen om det är ok eller inte.

Uppenbar bakisdag med solglasögon på stan = Grymt!
På krogen/klubben = Mindre grymt!
Blåsigt väder och skydda frillen litegrann = Grymt!
Begravning = Inte lika grymt!
Citera
2012-04-17, 12:17
  #124
Medlem
Famines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheMPG
Huvtröja är väl okay, men går du med huvan uppe så signalerar du att du har något att dölja / är skum / har något i görningen.
ha detta i åtanke när du går med huvan på

Haha, skojar du?

Man har huvan på för att de är kallt/skönt.
Citera
2012-04-17, 13:44
  #125
Medlem
Har själv endast luvtröja när jag tränar, då jag tycker det är skönt under en löptur att kunna slänga på luvan om det blåser lite.
Visst kan det väl se okej ut med en luvtröja till vardags men det signerar ju inte direkt en välklädd känsla.
Citera
2012-04-17, 14:01
  #126
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenkvarts
Är över tjugo år, och börjat fundera på om det inte är dags att avsluta detta kapitel i mitt liv. Känns som om tinningen pulserar litet grand för varje gång jag tar på mig en tröja med huva.

Är detta klädesplagg reserverat för minderåriga och pundare, eller är det accepterat att använda sig av även i vuxen ålder?

Nej, jag skiter egentligen i det, för jag använder ändå sällan dessa tröjor, men jag är intresserad av hur Flashbacks befolkning ser på det hela.


Har en granne som alltid har huvtröja, utom en gång i sommar under den allra varmaste tiden. Huvan är uppe nästa alltid. Han har familj och barn med de verkar helt normala.

Undrar om han har någon diagnos, typ torgskräck och måste gömma sig tycker att folk tittar?
Finns det ingen psykolog här? Kan man bli så beroende av sin huva, rädd att blotta sig, att man sedan är fast till den dagen man hamnar på vårdhemmet och personalen tar över ens liv och styr oss i detalj tills vi tar vårt sista andetag?

Själv köpte jag en huvtröja för min fru brukar bära en, men hon har aldrig huvan uppe. Hade den på mig när vi skulle ta in på hotell och det är första och enda gången vi tvingats betala i förskott. Man ser alltså suspekt ut i andras ögon.

Jag har funderat mycket över min granne och bland annat tänkt att det är hans arbetskläder, att han är kriminalare försöker smälta in i någon miljön och att han aldrig vill ta risken att blotta sig. Han vet ju inte vilka han stöter på på Konsum. Det kan ju vara gänget där han försäker nästla sig in?
Citera
2012-04-26, 22:59
  #127
Medlem
blidicsss avatar
Hoodtröjor är snyggt, gärna med en dunväst över. Tycker du själv att det ser bra ut, ja då kommer folk i din omgivning se att du har självförtroende. Och det där med att man ser misstänkt ut med luvan uppe är något vi européer kommit på. Har spenderat en del tid i Nordamerika senaste åren och har man en hoodtröja, ja då går man med luvan uppe om man känner för det.
Citera
2012-04-26, 23:13
  #128
Medlem
Maltenss avatar
Bär ''huvtröja'' var ända dag, och jag skiter blankt i vad folk tycker om det.
Dock har jag också hörlurarna under luvan, så jag ser ut som att jag har vattenskalle men det är fan värt det.

Det var dock lite störande i London när man knatar runt i en affär och någon jobbig jävel kommer och ber mig att ta av mig luvan för att dem är för snåla för att montera övervakningskameror på golvet..

Men burka / nikab eller vad fan det heter är självklart 100% ok. Och om jag någon gång ska råna en bank ska jag se till att göra det i burka / nikab det lär dra igång debatt..
Citera
2012-05-22, 02:49
  #129
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blidicss
Hoodtröjor är snyggt, gärna med en dunväst över. Tycker du själv att det ser bra ut, ja då kommer folk i din omgivning se att du har självförtroende. Och det där med att man ser misstänkt ut med luvan uppe är något vi européer kommit på. Har spenderat en del tid i Nordamerika senaste åren och har man en hoodtröja, ja då går man med luvan uppe om man känner för det.

Jaså, amerikanerna anser inte att folk med hoodtröjan uppdragen är misstänkta? Nu var det ju en grej i USA att svarta politiker m.fl. uppträdde med uppdragen hoodtröja efter Trayvon Martin-skjutningen. Det för att visa att inte EXAKT ALLA svarta i uppdragen hoovtröja är kriminella. Vi som har sett på många övervakningsfilmer med kriminella gäng här i Europa, samt upploppen och plundringarna i England, vet dock bättre.
Citera
2012-05-22, 16:56
  #130
Medlem
bandelos avatar
Ziphoods är snyggt då man kan ha en piké eller skjorta under med dragkedjan öppen.
Bara huvtröjor där emot är inte snyggt.
Citera
2018-06-28, 13:04
  #131
Medlem
snyggt
Citera
2018-06-28, 13:42
  #132
Medlem
RZLAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blidicss
Hoodtröjor är snyggt, gärna med en dunväst över. Tycker du själv att det ser bra ut, ja då kommer folk i din omgivning se att du har självförtroende. Och det där med att man ser misstänkt ut med luvan uppe är något vi européer kommit på. Har spenderat en del tid i Nordamerika senaste åren och har man en hoodtröja, ja då går man med luvan uppe om man känner för det.

WOW, är det sant, USA är verkligen The land of Freedom!

Jag körde mycker med hoodtröjor när jag var yngre, typ gymnasiet och en bit upp i 20-års ålder, men sedan tröttnade jag helt enkelt på dem. De är väl inte direkt snygga egentligen, men praktiska och sköna att ha på sig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback