2012-04-06, 16:04
Medlem
(Seriös tråd kräver seriösa svar)

Hur/varför ska kvinnor respekteras när de alla säljer sig på ett eller annat sätt?

Har moralen ingen värdighet?
Citera
2012-04-06, 16:17
Medlem
Dr_Dollars avatar
På vilket sätt säljer dom sig tycker du?

Finns det kanske en chans att herrn nyss blivit...dumpad?
Citera
2012-04-06, 16:20
Medlem
Alla säljer sig mer eller mindre i detta samhälle. Är ju så som det är uppbyggt. Att märka ut kvinnor för deras kön är skamligt... Vi säljer oss inte mer eller mindre än vad ni män gör... Du har nog isåfall stött på fel sorts kvinnor.

Vad har kvinnorna gjort dig som är så omoraliskt?
Citera
2012-04-07, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym02

Då du inte ger oss någon som helst information om vad du grundar dina absurda påståenden på är din fråga dock oseriöst ställd, du har alltså förverkat rätten till seriösa svar i enlighet med din parentes.
Citera
2012-04-07, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guttergod
Då du inte ger oss någon som helst information om vad du grundar dina absurda påståenden på är din fråga dock oseriöst ställd, du har alltså förverkat rätten till seriösa svar i enlighet med din parentes.

Exempel?
Kvinnor som är artister, skådespelare, modeller, porrstjärnor, prostituerade helt enkelt alla kvinnor i showbiz som säljer sin kropp antingen genom att vara helt eller delvis nakna, strular/knullar med olika män för att få sin paycheck. Vidare, kvinnor som har det svårt i sitt land ekonomiskt eller annat som knullar sig genom männen för att ta sig till ett bättre land. Kvinnor som flörtar/knullar med sin chef för att få bättre betalt alternativ högre position i företaget eller för att komma in på en viss utbildning. Kvinnor som blir tillsammans med en äldre rik man för enbart hans pengar. Kvinnor som är sexigt klädda på nattklubbar eller ute för att sedan få sina drinkar/mat betald av de männen hon träffar. Kvinnor som gör allt för att tillfredsställa en män som de tror har en god trygghet (pengar) för att slå sig ner och njuta utan att behöva anstränga sig förutom att tillfredsställa mannen behov. Ja helt enkelt kvinnor som gör allt för att tjäna pengar utan att ha respekt för sin egen kropp eller rykte. Dessa kvinnor representerar majoriteten av alla kvinnor, om inte alla. Så om kvinnan inte har respekt för sig själv, sitt rykte och framför allt sin kropp. Varför/hur ska män respektera dem?
Citera
2012-04-07, 19:05
Medlem
chillish123s avatar
Ts har verkligen precis blivit dumpad lol
Citera
2012-04-07, 21:28
Medlem
ThePuppetMasters avatar
Citat:

Hur/varför ska kvinnor respekteras när de alla säljer sig på ett eller annat sätt?

Har moralen ingen värdighet?

Svara på den här frågan istället:

Varför bryr du dig om någonting som inte angår dig? Jag finner absolut ingen anledning till att vare sig respektera dem mer eller mindre om de säljer sig. Det angår mig inte helt enkelt.
Citera
2012-04-07, 22:02
Medlem
Citat:
Exempel?
Kvinnor som är artister, skådespelare, modeller, porrstjärnor, prostituerade helt enkelt alla kvinnor i showbiz som säljer sin kropp antingen genom att vara helt eller delvis nakna, strular/knullar med olika män för att få sin paycheck. Vidare, kvinnor som har det svårt i sitt land ekonomiskt eller annat som knullar sig genom männen för att ta sig till ett bättre land. Kvinnor som flörtar/knullar med sin chef för att få bättre betalt alternativ högre position i företaget eller för att komma in på en viss utbildning. Kvinnor som blir tillsammans med en äldre rik man för enbart hans pengar. Kvinnor som är sexigt klädda på nattklubbar eller ute för att sedan få sina drinkar/mat betald av de männen hon träffar. Kvinnor som gör allt för att tillfredsställa en män som de tror har en god trygghet (pengar) för att slå sig ner och njuta utan att behöva anstränga sig förutom att tillfredsställa mannen behov. Ja helt enkelt kvinnor som gör allt för att tjäna pengar utan att ha respekt för sin egen kropp eller rykte. Dessa kvinnor representerar majoriteten av alla kvinnor, om inte alla. Så om kvinnan inte har respekt för sig själv, sitt rykte och framför allt sin kropp. Varför/hur ska män respektera dem?

Låter mest som avundsjuka tycker jag. Ytterst få män skulle tveka ens ett ögonblick om de kunde knulla sig till toppen.
Citera
2012-04-07, 22:18
Medlem
Jelena93s avatar
Finns manliga modeller som säljer sin kropp/utseende.
Finns män som knullar med tanter för att ärva pengar/leva lyxliv.

Kan du svara på varför alla män är sådana?

Eftersom män har högre lön räknar jag med att min kille/man betalar när vi är ute

hela livet handlar om att sälja sig.

Du säljer dig till chefen, visar vad du kan å vrf just du e bra.
Du säljer dig till flickvännen, familjen...

Sen kan man ju diskuterar hur dumt är det inte att köpa sig en kvinna?

Om alla kvinnor säljer sig å e dumma så måste de som köper vara ännu dummare?

ingen efterfrågan, inget utbud. Alltså vill mannen knulla tjejen ---> tjejen vill ha bättre jobb=deal. ser ej problemet då båda fått sina behov tillgodo satta.
Citera
2012-04-07, 23:07
Medlem
rotfrukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jelena93
Finns manliga modeller som säljer sin kropp/utseende.
Finns män som knullar med tanter för att ärva pengar/leva lyxliv.

Kan du svara på varför alla män är sådana?

Eftersom män har högre lön räknar jag med att min kille/man betalar när vi är ute

hela livet handlar om att sälja sig.

Du säljer dig till chefen, visar vad du kan å vrf just du e bra.
Du säljer dig till flickvännen, familjen...

Sen kan man ju diskuterar hur dumt är det inte att köpa sig en kvinna?

Om alla kvinnor säljer sig å e dumma så måste de som köper vara ännu dummare?

ingen efterfrågan, inget utbud. Alltså vill mannen knulla tjejen ---> tjejen vill ha bättre jobb=deal. ser ej problemet då båda fått sina behov tillgodo satta.

Eftersom kvinnor är bättre än män på att städa räknar jag med att min fru har städat huset varje gång jag kommit hem.

Seriöst, håller inte med TS men ditt svar var inte det bästa heller.
Citera
2012-04-07, 23:28
Medlem
Jelena93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotfrukt
Eftersom kvinnor är bättre än män på att städa räknar jag med att min fru har städat huset varje gång jag kommit hem.

Seriöst, håller inte med TS men ditt svar var inte det bästa heller.

En man är större och starkare. oftast att tex dammsuga tar 10 min för mig, detta kan en man göra på 5
Citera
2012-04-08, 16:46
Medlem
kalhygges avatar
Det tillhör den traditionella kvinnliga könsrollen. Det är dåligt och ett av många skäl till att könsrollerna bör förintas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in