Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-04-06, 13:30
  #1
Medlem
Skywallkers avatar
Hej!

Köpte en dv6 6b90eo och jag använder fingeravtrycksläsaren... då märkte jag att jag måste använda den när jag loggar in på windows. det funkar, men det är lite jobbigt ibland och det är bara jag som kan logga in.

Jag kan inte logga in med ett vanligt lösenord då jag inte kan det, jag kan inte heller byta det.
Citera
2012-04-06, 13:56
  #2
Medlem
Vilken version av Win har du?

Har du testat att googla "recover password windows <version>"?
Citera
2012-04-06, 22:34
  #3
Medlem
TheBurdens avatar
Finns program som du kan bränna på en skiva eller lägga in på ett USB-minne och boota upp datorn med som tar bort lösenordet.

Google och YouTube är dina vänner.

Hur i hela världen kan du få ett lösenord när du inte valt något? Bara att lämna lösenordsfälten blanka vid installation.
__________________
Senast redigerad av TheBurden 2012-04-06 kl. 22:36.
Citera
2012-04-07, 00:41
  #4
Medlem
Skywallkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Finns program som du kan bränna på en skiva eller lägga in på ett USB-minne och boota upp datorn med som tar bort lösenordet.

Google och YouTube är dina vänner.

Hur i hela världen kan du få ett lösenord när du inte valt något? Bara att lämna lösenordsfälten blanka vid installation.

det jag gjort, men kanske blev något auto lösen eller liknande då jag har fingertryckläsare som jag måste logga in med, man kan ju tycka att det är skumt med fingertrycks logg in om man kan logga in genom att bara trycka att logga in utan att använda lösenord.

Men jag vågar inte avinstallera fingertrycksläsarprogrammet eftersom jag kanske då inte ens kommer in på datorn :/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback