Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-04-05, 20:06
  #1
Medlem
gavlips avatar
Jag har ett jobb där jag sitter på arslet hela dagen vilket gör att alla mina jeans slits upp i skrevet. Vet nån några bra byxor med rövförstärkning som man kan sitta på ett bra tag utan att det går hål i dem? Byxorna bör se ut på ett sådant vis att de passar på ett kontor alltså inga byggarbetarbyxor eller liknande?
Citera
2012-04-05, 21:15
  #2
Medlem
Gå till skräddaren och be att han lagar dem.
Citera
2012-04-05, 21:35
  #3
Medlem
sucuks avatar
Förmodligen knappt lönt. Antagligen är materialet väldigt tunnt efter lång tids användning.

Kan du tänka dig att bära jeans på jobbet så borde även chinos funka? I så fall har dressman (ja skratta ni) billiga ganska slitstarka sådana och det brukar vara 250 kronor paret eller billigare, på det viset kan du med gott samvete slänga byxorna när de blir utslitna.
Citera
2012-04-05, 21:59
  #4
Medlem
xelytoss avatar
Här har du!

http://tempimages.eniro.se/images/10..._122301big.jpg

Kombinera det med slips och kavaj så blir det inga problem!
Citera
2012-04-05, 22:02
  #5
Medlem
BrainDisorders avatar
Frågan är vad du sitter på egentligen? Att sitta på röven innefattar ju ett rätt stort område.

Själv sitter jag i en halvgammal, halvlökig dator/arbetsstol som jag fått ärva från förra anställda.
Den är ju fungerande och hel, men inte lika bekväm som datorstolen hemma. Men inte fan får jag några hål i jeansen eller byxorna.

Antingen köper du väldigt dåliga jeans/byxor överlag eller så sitter du på extrema ställen, bro.
Citera
2012-04-06, 12:03
  #6
Medlem
gavlips avatar
Kanske skulle köpa ett par fjällräven byxor de verkar vara av ganska solid kvalité och passar nått så när på ett kontor.
Citera
2022-09-20, 15:04
  #7
Medlem
presskorts avatar
Jag efterlyser samma sak. Stiliga men slitstarka byxor för kontoret efterlyses på grund av slitage i grenen.
Då ska jag tillägga att jag ändå står upp vid skrivbordet. Skräddaren tror att slitaget kan bero på cyklande.

Fjällrävenbyxor hör hemma på fjället. Jag vill heller inte slänga och köpa nytt hela tiden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback