Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-01-16, 23:37
  #1
Medlem
Fat bastards avatar
Är det för tidigt att dra igång årets F1-tråd eller?
Hoppas att vi kan få en lika livaktig diskussion som i fjol.

Vad tror ni om andra stolen hos BMW williams? Det lutar väl mot Heidfeltd eller?

Mera osäkert verkar det ju vara hos Red bull, Jordan och Minardi.
Albers skall bli intressant att se i en open wheel racer, helt annan körstil än i DTM, de förare som gått motsatta vägen har ju blandade framgångar minst sagt.

I år tror jag att BAR blir mycket vassa, Toyota kommer nog också att ta flera steg framåt nu nät Gascoine fått vara med från ruta ett på nya bilen.

Med sorg i hjärtat kan jag konstatera att min favoritchaufför Jos the boss Verstappen inte tycks få nån stol i år heller, men jag ger inte upp hoppet.
Han har ju under vintern gjort en del twoseeterkörningar åt Minardi på sponsorträffar, och var vid ett tillfälle snabbare med den fyra år gamla tvåsätesbilen än vad Leindeers var med fjolårets tävlingsbil.
Paul Stoddard blev enligt uppgift mycket imponerad.
Citera
2005-01-17, 09:55
  #2
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fat bastard
Är det för tidigt att dra igång årets F1-tråd eller?
Hoppas att vi kan få en lika livaktig diskussion som i fjol.

Ja, lite tidigt är det väl? Det finns iaf inte så mycket nyheter att bjuda på utöver sånt som att Schumi är på skidsemester och ägnar dagarna åt att pilla sig i naveln, typ.
Citera
2005-01-17, 14:15
  #3
Medlem
East Clintwoods avatar
Bara inte hr M. Schmacher vinner så kan det faktiskt bli intressant att följa årets upplaga av F1. Sporten får närmast betraktas som död efter de senaste säsongerna, ungefär som när vem som helst dominerar sin idrott - det blir trist. Så trist som det var förra året kan det väl ändå inte bli?

OM han vinner i år igen lovar jag att inte se F1 innan han lägger av, han har då helt dödat MITT intresse för F1.
Citera
2005-01-24, 12:45
  #4
Medlem
Ace Venturas avatar
Äntligen lite riktiga nyheter om årets förare/säsong!

Räkan lajjar med "Bam-Bam" på nattklubb:

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/...593352,00.html

Citera
2005-01-31, 14:32
  #5
Medlem
groovesnuss avatar
Heidfeld blir Webbers teamkompis i Williams

http://www.f1racing.net/en/news.php?newsID=75580

Efter mycken vånda har nu Frank Williams bestämt sig. Nick Heidfeld får racesitsen och Pizzonia blir testförare. Skulle tro att det kan ändras under säsongen om inte Quick Nick presterar....

I övrigt väntar vi på vilka betalförare Jordan/Midland tar sig an.

Ska bli väldigt intressant att se årets bilar i Melbourne. Mindre effektiv vinge fram o bak, mindre diffusor, hårdare däck (skall hålla kvalet och hela racet) samt motorer som håller 2 helger.

Undras om dom sämre stallen (Jordan, Minardi, mfl) kommer att medvetet satsa på en "het" motor för att ta lite poäng i ett lopp (poäng=pengar av Bernie) för att sedan byta motor till nästa lopp, med en bestraffning som följd (minus 10 positioner i kvalet).
Att flytta 10 positioner bakåt på gridden är ju inte en så allvarlig bestraffning för Minardi....
Citera
2005-01-31, 18:53
  #6
Medlem
P3tters avatar
Hänger inte riktigt med, men vart tog Montoya vägen?
Citera
2005-01-31, 19:12
  #7
Medlem
groovesnuss avatar
Mclaren. Coulthard fick foten och hamnade i Red Bull (fd Jaguar)
Citera
2005-01-31, 19:19
  #8
Medlem
ssXs avatar
Vad hände med lillebror Schumi då??
Citera
2005-01-31, 20:12
  #9
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ssX
Vad hände med lillebror Schumi då??

Toyota.

F.ö. låter Webber och Heidfeldt som en riktigt looserkombination.
Citera
2005-01-31, 20:42
  #10
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Toyota.

F.ö. låter Webber och Heidfeldt som en riktigt looserkombination.

Inte lika illa som Half och Trulli. Två förare som aldrig lyckats hålla ihop det en hel säsong.
Citera
2005-02-14, 10:45
  #11
Medlem
Rubbermans avatar
F1-tråden, säsong 2005

Jahapp, dags att sparka liv i en dylik.

Säsongen 2005 står snart framför dörren och kanske broder moderator i detta eminenta forum kan se till att nåla upp denna på framträdande plats för oss som sitter klistrade framför tv:n är det beger sig!

Som första postare slänger jag direkt in en fråga om lill-Schumi. Vad tror panelen om hans chanser detta år med ny bil som tydligen inte är alltför snäll på banan?
Citera
2005-02-14, 11:02
  #12
Medlem
Kaufmans avatar
http://www.sportbilen.se/reportage.php?id=297

Själv tror jag det kommer gå bra för Ralf. Inte bara Toyota som har problem med fästet, det är ju nya reglerna om minskat downforce som lett fram till detta och drabbar således alla team.

Regeln är ju till för att minska hastigheten och på så vis minska skador vid eventuelle olyckor. Förstår dock inte hur man kan börja med restriktioner på vingar etc. och vänta ett år med restriktioner på effekten (blir V8 på max 2.4l nästa år). Man har även valt att begränsa antalet däckuppsättningar till 3 / tävlingshelg vilket ytterligare kommer försämra grepp. Det enda som eventuellt kan dra ner effekterna lite i år är att motorerna måste hålla 2 race i rad vilket gör att man kanske drar ner effekten en smula i utbyte mot hållbarhet. Tror det kommer att bli ödesdigert när effekten är samma men greppet sämre. I stridens hetta kommer det laddas på lika hårt som vanligt med fler olyckor som resultat.

Det kanske inte blev så mkt om Ralf, men tråden ska väl handla om F1 säsongen i allmänhet hoppas jag
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback