Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-04-05, 13:49
  #1
Medlem
Deralnocors avatar
Fick precis betainvite till Command & Conquer Tiberium Alliances

Det är ett webläsarspel. Det är som sagt beta.

Någon som har testat det? (sitter på en xpburk med underbarar IE8) Jobbet <3


https://alliances.commandandconquer.com/en/

Citat:
What is Command & Conquer Tiberium Alliances?

__________________
Senast redigerad av Deralnocor 2012-04-05 kl. 13:54. Anledning: Lade in länk och info!
Citera
2012-04-05, 13:59
  #2
Avstängd
kan tänka mig att slänga iväg min beta invite. Behöver ej
Citera
2012-04-06, 16:48
  #3
Medlem
Gripenfalks avatar
Har skapat en Alliance bara o joina, Filthy Few
Citera
2012-04-10, 11:25
  #4
Medlem
fskers avatar
Det är något vansinnigt vad jag gillar sånna här spel!

Jag tycker det i stora drag är lite likt Rivality, fast med ett uppdaterat spelsystem på alla punkter!

Början var i och för sig nästan roligast eftersom jag nu sitter fast på uppdragen att man skall attackera forgottens baser och attackera någon annan spelare!

Är det någon som har något tips om hur man attackerar forgotten baser eller någon medspelare utan att behöva slösa alla sina kommandopoäng utan att flytta basen?
Citera
2012-04-11, 15:41
  #5
Medlem
searchfunctions avatar
Är också fast på dessa två missions. Hur tusan ska man ta sig till 'fronten' till forgotten base då? Att flytta sin bas skulle ju ta flera veckor, om det ens är möjligt att ta sig förbi andras territorier? Hur är det när man bygger en såndär SCV eller vad den kallas, så man kan bygga en ny bas? Fast jag antar att det nyss har startat och ingen vet än?
Citera
2012-04-11, 21:24
  #6
Medlem
fskers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av searchfunction
Är också fast på dessa två missions. Hur tusan ska man ta sig till 'fronten' till forgotten base då? Att flytta sin bas skulle ju ta flera veckor, om det ens är möjligt att ta sig förbi andras territorier? Hur är det när man bygger en såndär SCV eller vad den kallas, så man kan bygga en ny bas? Fast jag antar att det nyss har startat och ingen vet än?

Jag har upptäckt att man måste vara minst 41 attackpoäng ifrån fiendebasen så man får luska ut en väg att ta sig runt alla baser som ligger närmare the forgottens baser så man kommer inom räckhåll för en attack. det du får tänka på är att man inte kan lägga sin byggnad intill någon annans bas och att man inte kan flytta den in till fiendens territorium.

Man får en MCV efter man har uppfunnit den under research>special men den kostar en hel del, så jag håller på att överväger att skaffa en sån där pansarvagn eller chilla ett tag till på dendär MCVn.

Det är de jag har fått uppfattningen av i alla fall så rätta mig gärna om jag har fel!
Citera
2012-04-24, 09:11
  #7
Medlem
MonoStabils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fsker
Jag har upptäckt att man måste vara minst 41 attackpoäng ifrån fiendebasen så man får luska ut en väg att ta sig runt alla baser som ligger närmare the forgottens baser så man kommer inom räckhåll för en attack. det du får tänka på är att man inte kan lägga sin byggnad intill någon annans bas och att man inte kan flytta den in till fiendens territorium.

Man får en MCV efter man har uppfunnit den under research>special men den kostar en hel del, så jag håller på att överväger att skaffa en sån där pansarvagn eller chilla ett tag till på dendär MCVn.

Det är de jag har fått uppfattningen av i alla fall så rätta mig gärna om jag har fel!


Spara till MCV det är lätt värt med tanke på att du kan flytta resurser mellan baserna då + du får ca 300k av varje resurs i den nybyggda basen så du kan bygga det mest nödvändiga. Efter det skulle jag spara till firehawk som slaktar alla byggnader.

har kört spelet i ca två veckor nu och det blev beroende framkallande nästan på direkten

Att tillhöra en allians är ett måste om du ska kunna överleva anfall från mer än två spelare samtidigt, jag svepte mattan med två muppar som trodde att jag skulle falla efter ca 3 attacker, men redan vid första motangreppet förstörde jag en av deras mainbaser. ^^

I efterhand fick jag stöd av en allierad, så båda fienderna blev besegrade.

Vilken Server sitter du på och vad är dit nick? Sitter själv på nr 12 eu.
Citera
2012-05-20, 18:09
  #8
Medlem
whoracles avatar
Bumpar denna server 16 har öppnat nyligen.
Om någon vill börja spela och gå med i vår allians så finns vi i norra sectorn.
Citera
2017-02-16, 02:14
  #9
Medlem
Jag spelar nu i Defcon Alliances (No1 all worlds) andra Alliance och ska snart kötta ner mitten, jag är nog troligtvis den enda svensken som spelar på top nivå https://www.tiberiumalliances.com/sv/home

Någon mer svensk som spelar?
__________________
Senast redigerad av blacksvart 2017-02-16 kl. 02:26.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback