Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-04-04, 19:38
  #1
Medlem
Alilees avatar
Jag har ett problem nu under min deff. Jag äter väldigt bra till frukost lunch och middag, dock har jag problem under kvällen... Jag är inte nödvändigtvis ute efter socker utan bara något att knapra på.

Självklart är morötter och annat nyttig ett alternativ, men jag upptäckte för ett tag sedan OLW's Ugnsbakade Chips, oerhört fettsnåla och relativt kalorisnåla! Skulle jag kasta dagens jobb i sjön om jag åt en halv påse sådant till kvällen?

Min dag utan dessa chips:

Frukost: 2 Ägg och vatten

Efter Gym: Shake + 1 banan + keso (figurerar typ som lunch)

Mellanmål: Shake(whey-80)

Middag: Spenat + tonfisk/kyckling/lax + tomat + paprika + fetaost

Kvällsmat: Två knäckebröd med ost + paprika & morötter

Jag är ofta uppe ganska sent(runt 1-2 på natten) då jag jobbar till 22.
Citera
2012-04-04, 19:55
  #2
Avstängd
E.Rommels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alilee
Jag har ett problem nu under min deff. Jag äter väldigt bra till frukost lunch och middag, dock har jag problem under kvällen... Jag är inte nödvändigtvis ute efter socker utan bara något att knapra på.

Självklart är morötter och annat nyttig ett alternativ, men jag upptäckte för ett tag sedan OLW's Ugnsbakade Chips, oerhört fettsnåla och relativt kalorisnåla! Skulle jag kasta dagens jobb i sjön om jag åt en halv påse sådant till kvällen?

Min dag utan dessa chips:

Frukost: 2 Ägg och vatten

Efter Gym: Shake + 1 banan + keso (figurerar typ som lunch)

Mellanmål: Shake(whey-80)

Middag: Spenat + tonfisk/kyckling/lax + tomat + paprika + fetaost

Kvällsmat: Två knäckebröd med ost + paprika & morötter

Jag är ofta uppe ganska sent(runt 1-2 på natten) då jag jobbar till 22.

Jag förutsätter att du har koll på din eneribudget; en 150 g påse OLW ugnsbakade innehåller cirkus 600 kcal, sen är det upp till dig att avgöra om det är "värt det". Personligen kan jag komma på roligare saker att göra för 600 kcal än att smälla i mig en påse chips, men samtidigt är det väl inte hela världen om det skulle hända vid något enstaka tillfälle.
Citera
2012-04-04, 20:48
  #3
Medlem
SiSeniors avatar
Du hade behövt mer protein för att inte förlora värdefulla muskler. 600kcal på chips under en dag, varje dag, låter som en riktigt dum idé.
Citera
2012-04-04, 22:30
  #4
Medlem
Alilees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Du hade behövt mer protein för att inte förlora värdefulla muskler. 600kcal på chips under en dag, varje dag, låter som en riktigt dum idé.

Inte varje dag, och de dagar - kanske halva.

Men det är dumt, antar att man försöker hitta genvägar...

Bara kämpa och ligga i, alternativt springa 2 mil per dag
Citera
2015-02-24, 16:35
  #5
Medlem
krommees avatar
Definitivt värt det, jag går ner jag med nu i fett och efter 3 veckor utan något riktigt gött så fårm an psykbryt, förra veckan blev de en ostbågepåse fördelat på två dagar, = ej värt det..

Men dessa ugnsbakade chips, är dom nåt goda ens? Lär prova dom iaf för 150gram för 600 kcal är finfint..
Citera
2015-02-24, 16:47
  #6
Medlem
Killer-queens avatar
Saknade de här chipsen som faaan under min senaste deff. Perfekt om man kör macrocycling ā la Leangains med högt kolhydratsintag/lågt fettintag träningsdagar. Om någon undrar om de är goda så – ja, supersmaskens.

Om någon vet vart man hittar dem i Stockholm numera så holler @ me.
Citera
2015-02-24, 18:12
  #7
Medlem
DisposableGarbage4s avatar
Dom är ju skitäckliga, äter fan hellre grus.
Citera
2015-02-24, 20:26
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DisposableGarbage4
Dom är ju skitäckliga, äter fan hellre grus.

Haha, du är så rolig. :P

Du räknar ju kalorier på deff och då ser du ju ifall det är värt det eller inte. Svårare är det inte. Chips är ju supergott. Du får väl fundera på det.
Citera
2015-02-24, 22:19
  #9
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer-queen
Om någon vet vart man hittar dem i Stockholm numera så holler @ me.
Om jag inte missminner mig så slutade OLW tillverka dessa pga. dålig försäljning. Synd, för de ugnsbakade är de enda chipsen jag tycker om.
Citera
2015-02-24, 22:24
  #10
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Om jag inte missminner mig så slutade OLW tillverka dessa pga. dålig försäljning. Synd, för de ugnsbakade är de enda chipsen jag tycker om.

Sett dem lite här och där i alla fall relativt nyligen.
Dessvärre har jag inte sett den godaste smaken på länge, sourcreme & cheese.

Jag tror att OLW fortfarande tillverkar dem, men att få butiker tar in dem (antagligen pga kass försäljning).
Kanske en produkt som skulle må bra av lite mer aktiv marknadsföring.
Citera
2015-02-24, 22:33
  #11
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Sett dem lite här och där i alla fall relativt nyligen.
Dessvärre har jag inte sett den godaste smaken på länge, sourcreme & cheese.

Jag tror att OLW fortfarande tillverkar dem, men att få butiker tar in dem (antagligen pga kass försäljning).
Kanske en produkt som skulle må bra av lite mer aktiv marknadsföring.
Nix, de produceras inte längre. Men det är ju möjligt att vissa butikskedjor fortfarande har chipsen i lager. Från ett annat forum.
Citat:
Hej!

Tack för ditt mail angående en av våra produkter.
Tyvärr så fick vi sluta med denna, och som det ser ut idag så kommer den inte att komma tillbaka.
Som över allt, så är det efterfrågan som styr och dessa sålde inte så bra.

Jag har dock skickat din synpunkt vidare till vår utvecklingsavdelning.
Hoppas att du hittar en annan favorit bland våra produkter.

Vänliga hälsningar

Pernilla Sools
Konsumentkontakt
OLW Sverige AB
Citera
2015-02-24, 22:39
  #12
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Nix, de produceras inte längre. Men det är ju möjligt att vissa butikskedjor fortfarande har chipsen i lager. Från ett annat forum.

Skumt att de fortfarande har den på sin webbplats.
Man får väl passa på och köpa en påse eller två nästa gång man är och handlar då.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback