• 1
  • 2
2012-04-06, 01:42
Medlem
source.source.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lequrwen
Jo sant det men känner att det inte kan bli så mycket värre än vad det är så..
Det kan garanterat bli värre. Missförstå mig inte, en tripp kan vara otroligt givande på många sätt och vis, men du bör för din egen skull inte inbilla dig att det inte innebär risker. Man bör inte trippa med inställningen att man inte har något att förlora. Tänk på klyschan: "Man vet inte vad man har innan man förlorat det"
Citera
2012-05-07, 17:32
Medlem
ze_bandits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qdqdq
Sluta med cannabisen alkoholen och kom tillbaks efter 6 månader så tror jag att det där nervösa upphör att existera, fysiskt arbete varje dag förebygger överaktivt tänkande på små saker (som har med ångest att göra) och gör en mer avslappnad. Regelbunden dygnsrytm måltider osv.

Personligen så tror jag inte att du kommer få någon snabb fix av LSD, även om du får det så är det bara en tillfällig sak som kanske är sämre i längden. Det är nog bra så mycket bättre att sluta med rökat en längre tid och sedan känna efter, ska man nödvändigtvis använda LSD för att bota svåra tillstånd av ångest, panik, oro, nervositet, då bör man först vara klar över att det inte har något med andra droger att göra först. Bara dumt att använda bruten hand när den bör vila, effekten av att överkompensera alla delar av det psykiska är den att dagen kommer då man får betala och då finns det ingen möjlighet att ta den enkla vägen längre.

Sedan är det ju också så för alla som inte förstår det här i tråden, att det handlar om att få en så kallad ”sne tripp” när det gäller att bota fobier ångest och annat obehag. Det funkar så att obehaget förstärks till den grad att man nästan fysiskt kollapsar och bara vill dö, det är där man kan göra själva vändningen igenom att fullständigt gå igenom det man fruktar på en väldigt intensiv nivå, och på så sätt förstå det och där av kunna hantera det på ett lämpligare sätt. Vanligen när det gäller dessa fobier ångest osv, så handlar det om att man aldrig kommer till den västa nivån och därför kan man fly på sätt och viss, och flykten bygger upp rädslan för situationerna som man försöker fly ifrån och på den vägen är det ofta.

Så det TS söker efter är troligen inte ett skönt rus med lite filosofiska upplysningar utan mer en form av våldsamt plågsamt tillstånd som kan vara ett väldigt effektivt botemedel emot ångest oro osv. Men bara om det är något naturligt och inte en självorsakad (självskadande beteende ovana) skada som cb rökning och ångest eller överdriven alkohol konsumtion.

Håller med om vad du säger, har varit helt fuckad i skallen jävligt länge nu, men smart som man är så har man supit sig dyngrak varje helg i något års tid. Inte trott att det var alkoholens fel lixom. Nu har jag haft min första vita helg och direkt på måndagen var jag en annan person, försvann inte in i negativa tankebanor och skärmade av omvärlden på samma sätt. Ska fan i mig vara helnykter nu ett bra tag,
Citera
2012-05-07, 17:55
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Jo sant det men känner att det inte kan bli så mycket värre än vad det är så..
Ojoj, det kan bli oerhört mycket värre.
Citera
2012-05-07, 17:57
Medlem
NARAYANAs avatar
Det kan kanske fungera, men lita inte på att det gör det! Det blir helt olika för olika personer.

För mig är det mest under själva ruset som jag känner att jag inte bryr mig om hur andra tänker, att jag bara vill vara mig själv. Själva känslan sitter inte i efteråt, men synsättet kan kanske göra det.

Du kanske ska prova att äta LSD med någon först? Det vill säga, utan att fokusera på att lösa några problem, utan bara känna hur det känns som att vara syrad. Sedan om det var en okej upplevelse, så kan du gå vidare med en "terapisession"? Fråga någon omtänksam person som är van vid LSD kan hjälpa dig genom upplevelserna?

Lätt värt ett försök i alla fall! Om inte annat är det trevligt att vara syrad!

Alternativ: MDMA kan också användas för teraputiskt syfte, i och med att man väldigt lätt öppnar upp sig och blir bättre på att prata om jobbiga saker. Det är nog en ganska dålig idé att äta MDMA helt själv. Bäst att ha någon nära att kramas med. MDMA-approachen kräver nog att du har en person som du litar på och som är BRA att prata med. (neurosoup om MDMA, läs gärna hur du kan hantera baksmällan också.)
Senast redigerad av NARAYANA 2012-05-07 kl. 18:12.
Citera
2012-05-07, 18:22
Medlem
Himmler!s avatar
Nej, låt bli hallucinogener helt om du är av det nervösare slaget, och med hallucinogener räknar jag med cannabis. Jag lider själv att svår ångest och panikattacker i perioder och skulle fan hellre skjuta mig i huvudet än att ge mig ut på en tolvtimmars snedtripp med möjliga permanenta skador som följd.
Citera
2012-05-08, 00:08
Medlem
Psykedeliska droger hjälper oss att se saker ur ett bredare perspektiv och med hjälp av LSD kan du absolut komma till insikter som drastiskt drar ner din nervositet/ängslighet. Jag menar inte att LSD är nån slags quickfix och genom att äta syra en gång är dina problem bortblåsta, men genom att kombinera LSD med sökan efter kunskap och förståelse kommer man långt.

Jag skulle rekommendera att du lär dig lite om buddhism, kanske lyssnar en del på Alan Watts @ youtube. Det känns som det finns en del stigma kring religion på flashback, men buddhism (iallafall min syn på buddhism) involverar ingen magi och inget övernaturligt, utan handlar om att se förbi de mentala murar som vi byggt upp mellan oss själva och omvärlden ända sen vi lärde oss tala.
Citera
2012-06-25, 07:19
Medlem
Tack för alla som lagt ned tid för att svara på min fråga. Jag är nu fullt botat och har kommit fram till slutsatsen att det var skolan som spökade för mig. Hade massa tentor kommande och hade inte pluggat järnet precis. Nu när skolan är över för alltid så har alla dessa känslor släppts helt och hållet. Har helt enkelt blivit mig själv igen utan drogen LSD till hjälp!
Citera
2012-06-25, 17:04
Medlem
BlueMarbles avatar
Citat:
Nej! jag tänkte att under trippen kan jag fokusera eller tänka på hur jag skulle vara som en riktigt sköning som säger hej till allt och alla! Alltså bota min nervositet under självaste trippen hemma i soffan! Har läst att många har ändrat sitt sätt att leva efter en LSD tripp genom att "byta karaktär" under trippen.

Sjukt bra tänkt! Go for it!

Jag har gjort en mindre personlighetsförändring med hjälp av svamp, till det bättre.
(Ja, det var min plan från början när jag började experimentera med hallucinogener)
Citera
2012-06-25, 18:16
Medlem
200kgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbow77
Hur har du tänkt att LSD ska lugna dig om du te.x sitter på bussen? Detta lär ju bara skapa mer oro och du kommer aldrig kunna få en långsiktig lösning på LSD eller någon annan hallucinogen.

Försöka få någon svagare Benzodiazepin eller SSRI-Preparat utskrivet så ska du se att du kommer fungera bättre.

Jag antar att han syftade på att LSD efter trippen skulle kunna hjälpa. Apropå ingenting var det ju ett antal "försökskaniner" som testade LSD för att kolla deras välmående och beteende efteråt, alla dessa var även deprimerade och 9/10 eller dylikt kände av ett starkt välmående, efter över ett halvår efter trippen.
Har ingen källa och orkar inte hitta, men har läst detta på Flashback och om ni inte tror mig så är det bara att söka runt lite.
Citera
2012-06-25, 21:13
Medlem
whenimgones avatar
Det skulle säkert kunna hjälpa, men tänk inte på att det är just nervositetens-botningen som är huvudsaken till trippen.
Ta en tripp i goda vänners lag, även fast du inte får några direkta insikter under trippens gång så brukar de oftast poppa upp dagen efter enl min erfarenhet. Jag tycker det absolut bästa med tripp är dagen efter så jag känner mig något som kan liknas vid pånyttfödd.
Ta gärna trippen i naturen, det ger mycket mer för sinnet än en vanlig "festtripp" inomhus.
Skall även tilläggas att sedtrippar oftast är de trippar som ger mest i insikter, enligt många vänner. Själv har jag aldrig råkat ut för en snedtripp / van trippare
Citera
2012-06-25, 21:39
Medlem
En-Kopp-Kaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whenimgone
Det skulle säkert kunna hjälpa, men tänk inte på att det är just nervositetens-botningen som är huvudsaken till trippen.
Ta en tripp i goda vänners lag, även fast du inte får några direkta insikter under trippens gång så brukar de oftast poppa upp dagen efter enl min erfarenhet. Jag tycker det absolut bästa med tripp är dagen efter så jag känner mig något som kan liknas vid pånyttfödd.
Ta gärna trippen i naturen, det ger mycket mer för sinnet än en vanlig "festtripp" inomhus.
Skall även tilläggas att sedtrippar oftast är de trippar som ger mest i insikter, enligt många vänner. Själv har jag aldrig råkat ut för en snedtripp / van trippare

Han har redan botat sin nervoisitet, kolla några inlägg upp.
Citera
2012-06-25, 22:06
Medlem
Tror KBT hade varit något för dig
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem