Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-04-04, 16:29
  #1
Medlem
Ass.Parades avatar
Efter att ha läst denna tråd: https://www.flashback.org/t1835820

Skrev då såhär: Jag har alltid haft så sjukt dålig självkänsla på dejter med riktigt snygga tjejer. Ja, väldigt fina tjejer ( i mina ögon alltså ) är ofta intresserade men jag själv känner mig så underlägsen.. Trots att det var tjejen som tog första steget så kan jag känna att jag inte "förtjänar" att vara med tjejen för jag personligen tycker att Tjejen är 10 gånger snyggare än vad jag är och därför inte går ihop.. Därför går allt åt helvete på den fronten.


Känner mig så värdelös på grund av detta!

Tänkte då fråga er killar, har ni samma problem med snygga tjejer?
Vad gjorde ni åt det? Eller har ni fortfarande detta problem?

Tjejer, ni kan ge eran åsikt på ämnet också.

EDIT:Till Mod: Tänkte nu att tråden kanske borde ligga under Psykologi och Psykatri. Isf vore jag tacksam för en flytt dit om ni tycker den passar bättre där.
__________________
Senast redigerad av Ass.Parade 2012-04-04 kl. 16:32.
Citera
2012-04-04, 16:34
  #2
Medlem
Fettopappas avatar
Tanken har aldrig slagit dig att det finns en insida också?
Citera
2012-04-04, 16:42
  #3
Medlem
Ass.Parades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettopappa
Tanken har aldrig slagit dig att det finns en insida också?

Du tror jag inte vet det?
Jag känner mig underlägsen på utseèndefronten bara.
Citera
2012-04-04, 16:51
  #4
Medlem
Johan_08s avatar
Är du ful eller är du bara fulare än brudarna?

Kan då säga att jag tycker dom flesta killar är fulare än brudar
Citera
2012-04-04, 16:55
  #5
Medlem
Idinansikts avatar
I stort sett alla människor är osäkra på antingen sitt inre sitt yttre eller både och.
Detta gäller även tjejerna du dejtar/träffar.

Ha med dig detta när du träffar tjejerna så kan du alltid återgå till den tanken om det börjar kännas jobbigt.

Jag utgår alltid ifrån att tjejerna tycker jag är snyggare än vad de anser sig själva vara, alltså att jag spelar i en högre liga än vad de gör. Detta brukar ge mig ett mentalt övertag och nervositeten försvinner, schviss!
Citera
2012-04-04, 16:59
  #6
Medlem
Ass.Parades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan_08
Är du ful eller är du bara fulare än brudarna?

Kan då säga att jag tycker dom flesta killar är fulare än brudar

Nej jag är inte ful. Eller komplimanger får man iaf av tjejer/kvinnor.
Men vill inte skryta för mycket då Flashback fungerar så här:
Men ja som du sa så är det tjejerna som jag tycker är finare än vad jag är.
Citera
2012-04-04, 17:04
  #7
Medlem
Ass.Parades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idinansikt
I stort sett alla människor är osäkra på antingen sitt inre sitt yttre eller både och.
Detta gäller även tjejerna du dejtar/träffar.

Ha med dig detta när du träffar tjejerna så kan du alltid återgå till den tanken om det börjar kännas jobbigt.

Jag utgår alltid ifrån att tjejerna tycker jag är snyggare än vad de anser sig själva vara, alltså att jag spelar i en högre liga än vad de gör. Detta brukar ge mig ett mentalt övertag och nervositeten försvinner, schviss!

Tack för detta tips!
Citera
2012-04-04, 17:28
  #8
Medlem
Jag är tjej och har så mycket erfarenhet av att killar varit nervösa and shit när jag varit med dem. De har även sagt i efterhand, när vi lärt känna varandra bättre, att de var så blyga för att jag är "för snygg."
Vi tjejer uppskattar att ni pratar med oss, är en tjej snygg så kommer hon inte att ogilla dig för det. Om hon pratar med dig och verkar intresserad så finner hon dig attraktiv och/eller intressant, så är det bara. Prata med henne så släpper nervositeten och var lättsam, så är hon också det. Om du inte träffar en riktigt dryg bitterfitta dvs.
Citera
2012-04-04, 17:51
  #9
Medlem
Jelena93s avatar
Va nöjd med att du har en snygg tjej och va stolt för hon just vill vara med dig.
De snyggaste brudarna har de fulaste killarna så e de bara. kolla på kändisar (Beyonce, kate p osv)
Det viktigaste är att en kille är sig själv, smart, ärlig och snäll.
ett bra exempel är en kille i min fd klass. Han såg ok ut. Men alla tjejer tyckte han var vidrig eftersom han hade en ärthjärna och dåligt uppförande. Samtidigt som alla tjejer ville vara med den roligaste killen i klassen som inte såg lika bra ut.

Om du känner dig underlägsen vad gäller utseende se till att vara överlägsen vad gäller inkomsten
Citera
2012-04-04, 17:55
  #10
Avstängd
OilyOffshores avatar
Om du tycker du är ful eller inte spelar ju ingen roll?

Det verkar ju som brudarna gillar dig så kör på
Citera
2012-04-04, 19:27
  #11
Medlem
Gertrud1s avatar
Lyssna på denna kvinna

Hon säger det mycket bättre än mig

http://www.youtube.com/watch?feature...&v=iCvmsMzlF7o


Jag tror att vägen ur din situation är att öppna upp dig med snälla vänliga människor så ser du att också du är älskansvärd.

Det finns som videon heter en enorm styrka i att visa sig sårbar. Det funkar inte på attentionwhores, men du funkar inte med dem i alla fall
Citera
2012-04-04, 19:55
  #12
Medlem
Idinansikts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Lyssna på denna kvinna

Hon säger det mycket bättre än mig

http://www.youtube.com/watch?feature...&v=iCvmsMzlF7o


Jag tror att vägen ur din situation är att öppna upp dig med snälla vänliga människor så ser du att också du är älskansvärd.

Det finns som videon heter en enorm styrka i att visa sig sårbar. Det funkar inte på attentionwhores, men du funkar inte med dem i alla fall

Fantastiskt länktips. Jag gillade henne skarpt, ska kolla upp mer av henne.
TS, hoppas du tar dig tiden att titta på denna video också.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback