Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-04-04, 14:26
  #1
Medlem
Prancers avatar
Befinner mig nu i åldern då folk börjar flytta hemifrån till höger och vänster och skaffar egna lägenheter.

Om vi säger att man snackar i telefon/sms'ar med en kompis med egen lägenhet och bestämmer sedan att man ska åka och göra ett besök hos denne, hur brukar ni göra då när ni kommer fram?

1. Ringa på och vänta till personen öppnar.
2. Kliva rakt in utan att ringa på.
3. Ringa på och kliva in samtidigt.

Samt, tror ni det är nån skillnad på om man är kille/tjej och ska hem till en kille/tjej?
Citera
2012-04-04, 14:30
  #2
Medlem
Xiztecs avatar
Knackar givetvis på så man slipper diverse pinsamma situationer. Annat vore ohyfsat.
Citera
2012-04-04, 14:30
  #3
Medlem
nicodeas avatar
Det hör väl till vanligt hyfs att man ringer på och väntar tills nån öppnar..kvittar om det är en kille eller tjej som bor där.
Citera
2012-04-04, 14:35
  #4
Medlem
AkkAkks avatar
Beror på person och situation.

Hos vissa kompisar så står dörren jämt olåst, vet jag dessutom att det redan är några vänner där så kliver jag bara in och hejar på alla.

Annars så ringer/knackar jag alltid.
Citera
2012-04-04, 14:38
  #5
Medlem
DelGriffiths avatar
Helst ser jag att man ringer/SMSar före och sedan när man väl står utanför dörren ringer på.
Citera
2012-04-04, 14:45
  #6
Medlem
Givetvis knackar man på.
Citera
2012-04-04, 14:51
  #7
Medlem
Medicinens avatar
Det beror väl på hur tighta man är som kompisar. Jag har kommit upp lite i åldern, och jag gör olika beroende på vilken kompis det är.
Hos vissa ringer jag på och går in direkt om det är öppet, hos andra väntar jag till de öppnar.
Jag ringer/smsar aldrig för att annonsera min ankomst, bara om jag är osäker på om de är hemma.
Citera
2012-04-04, 14:53
  #8
Medlem
Karrebarre1s avatar
Självklart ringer jag på dörren, oberoende av kön som lever i hushållet. Dock om jag vet att ett gäng polare redan är hemma hos någon vän så plingar jag och öppnar sedan dörren själv 3 sekunder senare.
Citera
2012-04-04, 14:55
  #9
Medlem
Cuukis avatar
Är det planerat att jag ska komma, så går jag bara in. Så länge jag inte känner att den personen inte hade velat det, samma regel gäller för dom till mig.
Citera
2012-04-04, 15:02
  #10
Medlem
Om det är en väldigt nära vän och personen vet att jag ska komma så ringer jag lite snabbt på dörren och kliver sedan in. Vid oannonserade besök så ringer jag alltid på och väntar. Nu är ju mina oannonserade besök väldigt lätträknade, jag gillar inte att få oannonserade besök och vill därför inte heller utsätta andra för det.
Citera
2012-04-04, 15:02
  #11
Medlem
Har några polare som fortfarande bor hemma och vissa har flyttat hemmifrån, på sommrarna brukar mina polares föräldrar vara i deras sommarställe eller liknande så istort sett hela min umgängeskrets är ensamma hemma i deras huset och då kliver vi bara in hos varandra och ropar lite glatt, dock om deras familj är hemma ringer jag självklart på, desamma gäller för dom när min familj är hemma.
Dom som har flyttat hemifrån blir bara irriterade när jag ringer på så där kliver jag också bara in.
Citera
2012-04-04, 15:03
  #12
Medlem
Kashis avatar
Självklart knackar man "knackningen" så att dom vet att det är lugnt
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback