Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2012-04-04, 16:09
  #25
Medlem
HighAndEntertaineds avatar
Varför vill du ha just cannabisolja? Det har inga medicinska effekter som andra former av cannabis inte har. Köp bara en vaporizer till din vän så att han slipper lungproblem och kör på vanligt grönt.
Citera
2012-04-04, 16:15
  #26
Medlem
Hemlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighAndEntertained
Varför vill du ha just cannabisolja? Det har inga medicinska effekter som andra former av cannabis inte har. Köp bara en vaporizer till din vän så att han slipper lungproblem och kör på vanligt grönt.
Cannabisolja går att applicera direkt på huden när det gäller hudcancer, då slipper man ruset och det hjälper ändå.
Citera
2012-04-04, 16:19
  #27
Medlem
HighAndEntertaineds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemly
Cannabisolja går att applicera direkt på huden när det gäller hudcancer, då slipper man ruset och det hjälper ändå.
Intressant, finns det någon källa på det? De enda studierna jag läst gällande hudcancer har nämligen varit pre-kliniska då man oftast använt någon syntetisk cannabinoid eller ren THC som man injicerat.
Citera
2012-04-04, 16:36
  #28
Medlem
Hemlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighAndEntertained
Intressant, finns det någon källa på det? De enda studierna jag läst gällande hudcancer har nämligen varit pre-kliniska då man oftast använt någon syntetisk cannabinoid eller ren THC som man injicerat.
Nej, jag har inte sett någon studie på just det.

Här är ett klipp som rör ämnet.
EDIT; en länk till.
__________________
Senast redigerad av Hemly 2012-04-04 kl. 16:44.
Citera
2018-10-13, 14:14
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HighAndEntertained
Intressant, finns det någon källa på det? De enda studierna jag läst gällande hudcancer har nämligen varit pre-kliniska då man oftast använt någon syntetisk cannabinoid eller ren THC som man injicerat.

Sök på
Rick simpson oil

Mvh
Citera
2018-10-15, 11:35
  #30
Medlem
HoAmAjs avatar
Jag har vaporizer olja i kapslar (och godispaket) jag tar hit från USA och lämnar vidare både styckvis och i paket för kranar.
Älskar dem, inga problem att använda på krogen eller på en balkong eller för den delen en full shoppinggata, dryga nåt överjävligt och highen så sjukt clean.
Jag älskar att rulla spliffar dock så ett litet minus för att det momentet försvinner med dem men å andra sidan så är ju den enda egentliga och relativt allvarliga faran vid CB-bruk som vuxen - att tända eld på det. Dels för doften men framför allt pga att det direkt skapas hundratals extra ämnen som nästan alla är skadliga, och det frigörs ett otal andra - utöver de få som vi faktiskt vill åt alltså. Tillsammans med tobak ökar det ytterligare och med några än värre ämnen.
Den enda negativa aspekten av CB-bruk för min del har alltid varit den där naggande känslan man får ibland innan man somnar när man tänker på den mångåriga och egentligen onödiga vanan att just röka sin THC-produkt.
Men jag älskar allt med både fint weed och bra hascher i övrigt. Allt från att jobba med det till att mecka det, rulla och avnjuta det. De olika dofterna och texturerna och faktumet att det kommer direkt från sina plantor till mitt rullpapper. För det gör även hascherna, specielt de siktade (slagna) sorterna som är nästan allenarådande på svenska marknaden numera. Allt man har gjort är att slåbort de mest THC-koncentrerade delarna av plantorna från växtmaterialet - Thats it.

Med oljor av riktigt hög kvalitet som de som görs av medical-bolagen i USA nu (och som jag tar hit) så känner man ju dock på ett annat sätt att det har passerat ett fabriksgolv och ett labb, vilket inte är något dåligt i sig själv, produkten blir ju tvärt om betydligt säkrare att använda, men för en inrökt flummare som började på 90-talet i Benkes källare med hemgjord bong som sen växt upp och iofs lagt ner bongandet men istället hittat magin i jointar - så är det här mer känslomässigt. Vilket så klart är helt ok också.

Är det enbart säkerhet fysiskt och juridiskt samt kvaliteten på highen man är ute efter så är Vape och edibles oslagbart dock och därför så äter sig de produkterna mycket snabbt in i det andra. på 3 månader har de växt till 20% av totalen och jag är förvånad om det inte ligger närmare 50 inom 6 till.
Sett till landet så tror jag det samma rör sig om några år att nå men dit kommer det, precis som i USA. Smugglare och alla kommer pusha ditåt. Motsvarande ett kg weed tar doftfritt upp mindre än volymen av en colaburk i oljeform, kapslat och klart, medan en kasse weed är storleken av ett par hyfsat stora soffkuddar, och stinker helvete vid minsta skada på ett av paketen.

Bara det...
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback