Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-04-04, 10:46
  #1
Medlem
Hej kära FB,
Det är så att jag har haft mycket kontakt med en person senaste åren över xbox. Vi verkar alltid ha kul när vi snackar och så men av någon anledning verkar han aldrig vilja hitta på något utanför spel (??) Vi har haft kontakt i 3 år nu men trots det endast setts ett fåtal gånger...tål att nämnas att vi bor i samma stad också.

Vet inte riktigt vad jag ska göra, känner nästan för att bryta alla kontakter då det känns som att han nästan utnyttjar mig som nån jävla bot. Men å andra sidan har jag en historia av att dissa vänner lite för lätt. Vad ska jag göra? känns lite fånigt att konfrontera direkt om saken, men att bara bryta communikation utan att säga nått känns också fel?

Hjälp FB!
Citera
2012-04-04, 11:20
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alternativelife
Hej kära FB,
Det är så att jag har haft mycket kontakt med en person senaste åren över xbox. Vi verkar alltid ha kul när vi snackar och så men av någon anledning verkar han aldrig vilja hitta på något utanför spel (??) Vi har haft kontakt i 3 år nu men trots det endast setts ett fåtal gånger...tål att nämnas att vi bor i samma stad också.

Vet inte riktigt vad jag ska göra, känner nästan för att bryta alla kontakter då det känns som att han nästan utnyttjar mig som nån jävla bot. Men å andra sidan har jag en historia av att dissa vänner lite för lätt. Vad ska jag göra? känns lite fånigt att konfrontera direkt om saken, men att bara bryta communikation utan att säga nått känns också fel?

Hjälp FB!

Är det så att du har frågat om ni ska hitta på något och han nekar dig eller har du bara inte frågat?

Vill han inte umgås utanför spelet vill han antingen inte ha dig som "irl-friend" eller så har han inget liv och vill senare i livet gifta sig med sitt xbox.
Citera
2012-04-04, 11:35
  #3
Medlem
Fjodorovs avatar
Bjud med honom på en öl, en riktig man tackar inte nej till ett sådant erbjudande.
Citera
2012-04-04, 11:38
  #4
Medlem
Nä grejen är jag har ju "bjudit ut" lol honom på saker och han tackar aldrig nej. Men han tar aldrig initiativ själv...lite sur
Citera
2012-04-04, 11:51
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Alternativelife
Hej kära FB,
Det är så att jag har haft mycket kontakt med en person senaste åren över xbox. Vi verkar alltid ha kul när vi snackar och så men av någon anledning verkar han aldrig vilja hitta på något utanför spel (??) Vi har haft kontakt i 3 år nu men trots det endast setts ett fåtal gånger...tål att nämnas att vi bor i samma stad också.

Vet inte riktigt vad jag ska göra, känner nästan för att bryta alla kontakter då det känns som att han nästan utnyttjar mig som nån jävla bot. Men å andra sidan har jag en historia av att dissa vänner lite för lätt. Vad ska jag göra? känns lite fånigt att konfrontera direkt om saken, men att bara bryta communikation utan att säga nått känns också fel?

Hjälp FB!

snacka med onom??
Citera
2012-04-04, 11:59
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linnerz
snacka med onom??
ok, hur man kan starta en sådan konversation graciöst?
Citera
2012-04-04, 12:07
  #7
Medlem
sister.fockas avatar
Han kanske är en person som har svårt för att komma med initiativ själv. Du skulle kunna "bjuda ut" honom igen, och sen pika om att du tycker att ni ses för sällan, kanske på ett skämtsamt sätt? Då får du se hans reaktion och så slipper du ta värsta seriösa snacket och skämma ut dig.
Citera
2012-04-04, 19:48
  #8
Medlem
En del klarar inte av att fråga om man ska göra något, i rädsla för få ett nej. Tror verkligen inte du ska ta illa upp av det en del är som sagt bara så.
Citera
2012-05-12, 22:21
  #9
Medlem
Allt gick åt helvete, gav försök på att gå ut, han sa att han inte kunde och har sedan dess inte gjort några försök att ses irl själv. Vilket jävla mupp problem att ha...tagit bort honom nu och han skickar massa jävla medelande om varför osv...skämmigaste situationen i mitt liv. Vad kunde jag ha gjort annorlunda?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback