Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-11, 17:57
  #301
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Nej inte om du inte har 100 inställningar du måste göra om...
Dokumentera alla statiska ip och annat du ställt in bara.
Alright. Går det bra att teckna sig en vecka innan den nuvarande tar slut? Då det tar en stund innan den nya routern kommer fram.

Eller måste jag vänta ut den för att inte bli ”upptäckt”?
Citera
2023-06-02, 21:08
  #302
Medlem
Något som ändrat hastighet på bredband förut? Ändrade från 100 till 1000, de sa det skulle ta 2-3 timmar men fortf. tre dagar senare står det "Du har en pågående uppgradering till Bredband 1000" på mina sidor.
Citera
2023-06-03, 08:36
  #303
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhyma24
Min gamla router måste jag skicka tillbaka då den tillhör dom. Gör det något menar du?
Jag sa upp Telenor p.g.a. flytt, två TV-boxar och en router. Allt var 4-5 år gammalt så när jag sa upp det så sa dom att det skulle komma retursedlar om dom eventuellt ville ha tillbaka boxarna. Tre månader senare vid flytten så hade det inte kommit några retursedlar så allt åkte i elektronikskroten.

Ett halvår senare så kommer det en faktura på ca 2500:- för tre gamla skräpboxar som inte ens är värda frakten. Försökte bråka men fick ge upp och betalade. Sa upp Telenor abb på telefon direkt och rekommenderar alla jag känner att aldrig välja Telenor. Ska säga att tjänsterna har fungerat bra men efter det där så har dom gjort bort sig.
Citera
2023-06-04, 02:15
  #304
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalailama
Lyckades efter mångt och mycket bli kvitt Com Hem-asen. Beställde för ca 3 veckor sedan ett nytt abonnemang via telefonjacket av Bredbandsbolaget.

Har ännu inte hört någonting angående leverens osv. På deras hemsida så står det att inkoppling skall ske denna vecka. Har ännu inte mottagit någon box (modem?) och kundtjänst kan inte svara på hur mitt ärende ser ut eftersom beställningen är skickad till underleverantör.

Min fråga, Ni som har beställt bredband ifrån BB - hur lång tid tog det för Er att få tjänsten aktiverad?
1
Citera
2023-06-04, 13:07
  #305
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Jag sa upp Telenor p.g.a. flytt, två TV-boxar och en router. Allt var 4-5 år gammalt så när jag sa upp det så sa dom att det skulle komma retursedlar om dom eventuellt ville ha tillbaka boxarna. Tre månader senare vid flytten så hade det inte kommit några retursedlar så allt åkte i elektronikskroten.

Ett halvår senare så kommer det en faktura på ca 2500:- för tre gamla skräpboxar som inte ens är värda frakten. Försökte bråka men fick ge upp och betalade. Sa upp Telenor abb på telefon direkt och rekommenderar alla jag känner att aldrig välja Telenor. Ska säga att tjänsterna har fungerat bra men efter det där så har dom gjort bort sig.

det där känner jag igen.
Orsaken är att Telenor verka ha noll koll på abonnemangens adresser.
Problemet som tekniker sagt till mig mellan 4 ögon är att Telenors organisation är så stor att en avdelningen vet inte vad andra avdelningen gör , oftast är flera avdelningar inblandad vid abonnemang installtioner.
extremt byråkratisk.
Vad som skett i ditt fall är garanterat att retursedeln skickats till din gamla adress långt efter du flyttat och då har den slängts av övertagande hyresgäst.
Spelar ingen roll att du verkligen har kontaktat Telenor och sagt din nya adress , det har inte nått alla avdelningar.
Viktigt när man har med dom att göra är att man betalar för eftersändning av posten minst ett halvår efter flytt , gör man inte det kommer posten leverera till din gamla adress (dom går enbart efter statliga lägenhets nummer vid leveranser av brev)
Citera
2023-09-15, 05:00
  #306
Medlem
Har haft lite problem med Internet med några Hemsidor och uppkoppling till spel.
Använder Cloudflare DNS, också provat Quad9 och OpenDNS.

Men just i detta tillfället så lyckades jag lösa det igenom att inte ens använda någon alternativ DNS server, utan slutade helt enkelt med att jag använder Telenors DNS och då funkade det utan problem.

Är det någon som har haft liknade problem? Vill helst inte använda Telenors DNS om det är möjligt
Citera
2024-01-06, 02:04
  #307
Medlem
Reflexdjurs avatar
Min mejladress slutar på bredband.net. För ett antal månader fick jag veta att Telenor skulle ta bort sin mejlserver och så klart min mejladress 16 januari i år. Det datumet står också på sidan där man loggar in till mejlen.

https://www.telenor.se/webbmejl/

Men det går inte längre att logga in fastän det bara är 6 januari. Det går inte heller att skicka efter en länk för att ändra lösenordet.

Skickar jag ett mejl till mitt konto från n annan adress får jag det här meddelandet. User's mailbox is disabled

Min räkning är betalad i god tid.
Citera
2024-03-15, 03:47
  #308
Medlem
flazbazs avatar
Telenor mobilt 5G bredband med WiFi router. Erfarenheter? Besvikelser?

Prismässigt kommer jag betala mindre för Mobilt bredband + TV + ny Telefon i 24 månader + abonnemang, än jag tidigare gjorde för bara (motsvarande) TV + Bredband (tre hål i väggen) hos Tele2. Så det är bra.

Men själva tekniken och upplevelsen? Säljaren pratade om att jag borde få 3-400 ner mot 200 i mitt Tele2 nät. Stämmer det?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback