Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-04-04, 00:58
  #1
Medlem
Nu är det såhär. Satt och diskuterade hemma om brott och straff och liknande. Och kom då in på ett fall, där jag på den tiden kände döttrarna till den mördade. Men iallafall.
Är det någon som kan minnas ett mord på en kvinna, som hittades i en bil på Andersberg? Detta upptäcktes genom att man såg blod droppa ur bagageluckan. En barnvagn ska även ha hittats invid Fylleån vid Mästocka ungefär.

Kvinnan i fråga hade 3 små barn, och blev ihjälslagen av sin dåvarande man. Hemma, när barnen var i ett annat rum.

Är det någon som minns dethär? Och har lite info eller kan länka till info om fallet? Vad jag har kommit fram till borde det ha skett i Augusti 1996.

Tacksam för svar, vet att ni kan hjälpa mig Flashback!!
Citera
2012-04-04, 03:37
  #2
Medlem
Danne90s avatar
Jag tror att det hände på södra Andersberg, parkering i närheten av viadukten som går till Eurostop. Allt jag kommer ihåg...
Citera
2012-04-04, 09:26
  #3
Moderator
Hamilkars avatar
B&B -► Kriminalhistoria.
/Hjälpmod.
Citera
2012-04-04, 20:57
  #4
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
19700808 Johansson, Ann* Len*

Saffransgränd 9, Eldsberga

Död ?/9 1996.

Kyrkobokförd i Snöstorp, Halmstads kn (Hallands län, Halland).

Född 8/8 1970 (ingen uppgift om födelseort)

Gift kvinna (31/12 1992).
--------------
Källor:
RTB 96 / SPAR 96
Skulle kunna vara denna kvinna *=E, skulle tro han från början är danska eller norska..
__________________
Senast redigerad av Kenty-59 2012-04-04 kl. 20:59.
Citera
2012-04-06, 09:42
  #5
Medlem
Muttaegotts avatar
Jepp, den kvinnan var det. En riktigt slaskig historia!
Citera
2012-04-07, 19:26
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
Skulle kunna vara denna kvinna *=E, skulle tro han från början är danska eller norska..

Tackar för denna info! Du vet inget om mannen va? Mördaren i fråga?
Citera
2012-04-07, 21:32
  #7
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiddyz
Tackar för denna info! Du vet inget om mannen va? Mördaren i fråga?
Mannen hon gifte sig med hette i alla fall då:

Kjell Joakim Johansson, 1969-03-11. Om det också är mördaren låter jag vara osagt.

Anne Lene hette Nielsen som ogift.

EDIT, Kjell Joakim har samma namn idag och är bosatt i Göteborg.
__________________
Senast redigerad av -TheRiddle- 2012-04-07 kl. 21:36.
Citera
2017-05-10, 12:01
  #8
Medlem
Jag minns . En dag åkte jag med bussen till Fyllinge eller Vallås, minns inte riktigt vilket. i mitten av bussen satt en ung kvinna som såg väldigt rädd ut. Hon hade två småbarn med, en var handikappad. Jag satt och undrade vad hon kunde vara rädd för. Ett tag efter det hade jag varit på Vallås Centrum. Stod vid hållplatsen mitt emot Förskolan. Då kom en mörkhårig ung kille som såg hatisk ut. Jag blev rädd, och lät honom stiga på bussen först. Det visade sig att det var hennes man. Foto på henne fanns i Media.
Citera
2017-05-14, 00:45
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danne90
Jag tror att det hände på södra Andersberg, parkering i närheten av viadukten som går till Eurostop. Allt jag kommer ihåg...

Mordet skedde i kvinnans lägenhet på Vallås men mannen transporterade kroppen i barnvagnen till kvinnans bil och la kroppen i bakluckan och körde och lämnade bilen på Andersberg. Minns jag inte fel så var det utanför hennes brors lägenhet. Barnvagnen dumpade mannen sedan i Fylleån i Skedala.

Minns jag inte fel så hade paret separerat men mannen var på besök hos kvinnan efter att dom varit på bio, i hallen hade mannen börjat diskutera en fortsättning på förhållandet men när kvinnan inte var med på noterna rann det över på mannen som tog en hammare som låg på hatthyllan. Dock inte helt säker på detaljerna i detta.

Det märkliga var att det bara med några dagars mellanrum hittades en ännu en kropp i bagaget på en bil i Trönninge en mil söder om Halmstad, i det fallet var det en man som slagit ihjäl sin hyresvärd.
Citera
2017-06-16, 15:09
  #10
Medlem
Hade hon en lägenhet i radhuset mitt emot förskolan vid Biblioteket på Vallås ?
Citera
2017-06-17, 17:36
  #11
Medlem
Ja det begicks 2 väldigt uppmärksammade mord den hösten 96. I detta fallet tror kag mördaren fick 8 år för dråp med det andra mordet på Leif Irdal åtalades en man bosatt i Halmstad men friades i både TR och HR.
Citera
2017-06-20, 13:16
  #12
Medlem
Hur kan en troligen skyldig bli friad ?? Då kan vi ju inte lita helt på Rättsväsendet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback