Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2021-10-15, 12:51
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elocone
Nu väcker jag upp en död tråd. Men den passar bra till min fråga.

För några år sedan rökte jag på rätt mycket. Kunde göra det lite vart som helst. I väntan på tåget på perrongen, ute på stan mitt på dagen.

Jag har haft ett långt uppehåll men nu någon gång per år köper jag lite röka för att unna mig. Men jag är så jävla nojig att bli påkommen. Röker antingen väldigt tidigt på morgonen (innan 06) eller efter 22 på kvällen för att inte stöta på någon.

Hur gör ni andra? Blandar ut med rätt mycket tobak då jag inte behöver så mycket röka för att bli rätt hög. Brukar även ta med mig parfym ut för att spreja innan jag går in i trapphuset. Men känns som en överdrift.

Ibland går jag förbi personer som jag känner röker på, personligen bryr jag mig inte. Men är skit nojig att åka fast..
Jag tror du borde lugna dig lite bara du faller inte in i dina gamla dåliga vanor att röka vart som helst är det lugnt. Rök på balkongen/avskilt ställe vid lagom tider, tänd en cigg lite efter och vänta lite tills du går in igen, om du känner att det inte räcker använd lite parfymen för att lugna själen då ser du inte lika misstänksam ut om du är avslappnad. Jag och mina vänner försöker typ behandla det som ''förskiktiga'' cigg så vi intalar oss att det är normalt så vi inte sticker ut, funkar för oss men kanske inte alla :/
Citera
2021-10-15, 13:08
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elocone
Nu väcker jag upp en död tråd. Men den passar bra till min fråga.

För några år sedan rökte jag på rätt mycket. Kunde göra det lite vart som helst. I väntan på tåget på perrongen, ute på stan mitt på dagen.

Jag har haft ett långt uppehåll men nu någon gång per år köper jag lite röka för att unna mig. Men jag är så jävla nojig att bli påkommen. Röker antingen väldigt tidigt på morgonen (innan 06) eller efter 22 på kvällen för att inte stöta på någon.

Hur gör ni andra? Blandar ut med rätt mycket tobak då jag inte behöver så mycket röka för att bli rätt hög. Brukar även ta med mig parfym ut för att spreja innan jag går in i trapphuset. Men känns som en överdrift.

Ibland går jag förbi personer som jag känner röker på, personligen bryr jag mig inte. Men är skit nojig att åka fast..


Jag röker utan tobak i en pipa. Ser alltid till att antingen lägga så mycket i koppen som jag kan ta i ett bloss alternativt ha något att släcka glöden med för det är när det ryker som det luktar mest.

Röken blåser jag ut i en smokebuddy eller så håller jag inne röken i 10-20 sekunder innan jag blåser ut. Ingen granne kan känna lukten för den känns inte ens i rummet jag rökte i för två minuter sen


Vape om du inte kan röka inomhus eller rök på ett avskilt ställe
__________________
Senast redigerad av liquid1 2021-10-15 kl. 13:23.
Citera
2021-10-16, 01:10
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yorusomsmokar
Jag tror du borde lugna dig lite bara du faller inte in i dina gamla dåliga vanor att röka vart som helst är det lugnt. Rök på balkongen/avskilt ställe vid lagom tider, tänd en cigg lite efter och vänta lite tills du går in igen, om du känner att det inte räcker använd lite parfymen för att lugna själen då ser du inte lika misstänksam ut om du är avslappnad. Jag och mina vänner försöker typ behandla det som ''förskiktiga'' cigg så vi intalar oss att det är normalt så vi inte sticker ut, funkar för oss men kanske inte alla :/

Det var smart! Får testa det nästa gång det är dags att röka på. Nu ska jag ha en paus ett tag då jag rökt 3 dagar i rad. Vet att det inte alls är mycket och är fortfarande ovant för mig att inte röka på så mycket. Rökte ju dagligen i mer än ett år förut.

Nu är det endast vid speciella tillfällen, som belöningssystem typ.

Men ska testa att röka en cigarett efteråt. Är fullt medveten om att man kan lätt få nojja på röka. Oftast sitter det i huvudet. Men att försöka tänka att man är ”normal” brukar oftast vara normalt för mig. Typ djupa andetag. Långsamma ögonrörelse och undvika prata med folk. Haha
Citera
2021-10-16, 01:10
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liquid1
Jag röker utan tobak i en pipa. Ser alltid till att antingen lägga så mycket i koppen som jag kan ta i ett bloss alternativt ha något att släcka glöden med för det är när det ryker som det luktar mest.

Röken blåser jag ut i en smokebuddy eller så håller jag inne röken i 10-20 sekunder innan jag blåser ut. Ingen granne kan känna lukten för den känns inte ens i rummet jag rökte i för två minuter sen


Vape om du inte kan röka inomhus eller rök på ett avskilt ställe

Hur mycket lägger du då i pipan? Vad gör du med pipan efteråt? Vad innebär ”smokebuddy”?
Citera
2021-10-16, 14:13
  #65
Medlem
Börja vapea för hälsans, ekonomins och sinnesfridens skull. Då slipper ni bekymra er om lukten.
Citera
2021-10-16, 14:31
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elocone
Vad innebär ”smokebuddy”?

Man blåser in röken i den för att filtrera bort lukten med ett kolfilter (googla?), vet att youtubern/stand up komikern "Getting Doug With High" brukade använda/snacka om den, fan va länge sedan man glodde på honom ^^
Citera
2021-10-16, 14:51
  #67
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elocone
Hur mycket lägger du då i pipan? Vad gör du med pipan efteråt? Vad innebär ”smokebuddy”?

Olika beroende på om jag har brunt eller grönt och hur jag känner för stunden. Grönt brukar jag bara lägga lite i så jag kan ta allt i ett bloss och fylla på tills jag blir nöjd men när det gäller brunt kan jag ibland fylla i stort sett hela koppen o ta ett bloss lite då och då.

Brukar låta pipan stå framme ett tag för jag bryr mig inte så mycket om det luktar lite inomhus så länge inte grannarna kan känna av något men är jag helt klar med rökningen för kvällen så lägger jag den i en ryot påse och i ett skåp som jag förvarar annat skit i. Sen kan det väl vara trevligt att tvätta pipan regelbundet, aceton och salt brukar fungera bra.

Men det är bara att testa sig fram du kanske inte ens gillar att röka ur pipa/bong.

Smokebuddy är ett aktivt kolfilter som suger åt sig röken så det inte luktar
__________________
Senast redigerad av liquid1 2021-10-16 kl. 14:56.
Citera
2021-10-16, 22:00
  #68
Medlem
Gör som mina grannar! Rök i källaren och släng in fimpar och godispapper genom gallret till andras källarförråd.
Citera
2021-10-16, 22:52
  #69
Medlem
Casual-Cultures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geddo
Gör som mina grannar! Rök i källaren och släng in fimpar och godispapper genom gallret till andras källarförråd.

Dom jävlas ju garanterat tillbaka,
dom hade garanterat stått utanför huset om inte ni grannar höll på att ringa polis hela tiden.
Citera
2021-10-17, 00:43
  #70
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liquid1
Olika beroende på om jag har brunt eller grönt och hur jag känner för stunden. Grönt brukar jag bara lägga lite i så jag kan ta allt i ett bloss och fylla på tills jag blir nöjd men när det gäller brunt kan jag ibland fylla i stort sett hela koppen o ta ett bloss lite då och då.

Brukar låta pipan stå framme ett tag för jag bryr mig inte så mycket om det luktar lite inomhus så länge inte grannarna kan känna av något men är jag helt klar med rökningen för kvällen så lägger jag den i en ryot påse och i ett skåp som jag förvarar annat skit i. Sen kan det väl vara trevligt att tvätta pipan regelbundet, aceton och salt brukar fungera bra.

Men det är bara att testa sig fram du kanske inte ens gillar att röka ur pipa/bong.

Smokebuddy är ett aktivt kolfilter som suger åt sig röken så det inte luktar


Får testa det. Jo jag föredrar bong faktiskt. Pipa går även bra, men det är mysigare med en joint eller bong. Beroende på vart jag röker.

Det bästa är ju att sitta avskilt, musik i hörlurarna och en päronloka. Då är allt på topp!
Citera
2021-10-17, 00:59
  #71
Medlem
preben1969s avatar
Bor en bit ut på landet, grannar i huset samt runt om, tar en promenad ut i spenaten och drar ngr bloss, ingen märker nånting....
Citera
2021-10-17, 20:29
  #72
Medlem
Haha ett roligt minne dök upp när ja läste denna tråden. För ett par år sen satt ja med mitt ex på balkongen å rökte bong. Går en bilväg precis nedanför där. Jag reser mig upp samtidigt som jag håller bongen å suger i mig en hit. Kollar ner å där kryper en blåvit snutbil fram å ja får ögonkontakt med ena snuten i bilen samtidigt som ja står suger i bongen. Vart helt förstenad å bara stog där med bongen. haha dock vart det inga rättsliga påföljder dem åkte vidare och kom inte tillbaka 😅
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback