Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-04-03, 20:12
  #1
Medlem
Regnum.Chroatorums avatar
Hur ofta röker ni där?
Bor ni centralt eller utanför "city"?
Har grannarna klagat?

Anledningen till att jag undrar är för att tanken slog mig ifall jag ska flytta och hur det då skulle bli med rökandet på en "främmande" balkong.

Personligen har jag aldrig fått klagomål enbart nya kontakter, satt på balkongen en sommardag och kände lukten av gräs, kikade ut och såg en joint sticka ut självklart hojtar jag till och frågar om han "kände till någon" 5 minuter senare var han min nya kran Han flyttade dock ut ett tag senare.
Citera
2012-04-03, 20:32
  #2
Medlem
de400s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnum.Chroatorum
Hur ofta röker ni där?
Bor ni centralt eller utanför "city"?
Har grannarna klagat?

Anledningen till att jag undrar är för att tanken slog mig ifall jag ska flytta och hur det då skulle bli med rökandet på en "främmande" balkong.

Personligen har jag aldrig fått klagomål enbart nya kontakter, satt på balkongen en sommardag och kände lukten av gräs, kikade ut och såg en joint sticka ut självklart hojtar jag till och frågar om han "kände till någon" 5 minuter senare var han min nya kran Han flyttade dock ut ett tag senare.
Någon gång i veckan beroende på om det är nice väder, i somras var det mest ute
Förort till sthlm
Nej
Citera
2012-04-03, 21:40
  #3
Medlem
deyys avatar
Har tidigare aldrig vågat röka då det har bott en polis över mig. Men efter att han har flyttat ut så har det varit lugnt. Gillar dock inte att röka på balkongen så att grannarna kan känna det, har endast skett ett fåtal gånger under nätter.

Bor centralt och grannarna har aldrig sagt någonting, troligtvis vet dom ingenting om det heller.
Citera
2012-04-04, 01:04
  #4
Medlem
Raketlennys avatar
Jag bor på högsta våningen så jag röker nästan alltid på balkongen. Misstänker att någon under mig röker, för jag har känt stark haschlukt komma underifrån någonstans. Vore kul att veta vem det är men jag kan ju inte gå och knacka dörr.
Citera
2012-04-05, 20:11
  #5
Medlem
Bor i lägenhet, tvåvåningshus. Har hänt på nätter när alkohol är med i bilden. Har grannar överallt runtom så det är ingen jättebra idé. Går hellre en sväng och slipper nojjan
Citera
2012-04-06, 22:00
  #6
Medlem
Regnum.Chroatorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zalkan
Du är en jävla fjolla om du inte vågar puffa på ballen.

// Pelle Knogjärn

Citat:
Ursprungligen postat av Dunken88
Haha helskön! Men +1

Citat:
Ursprungligen postat av Indo
Eller hur! Fram med bongen!!!!
//Dr Död
Balkongen är enda platsen jag röker på just nu.
Frågan var ställd eftersom jag har funderat på att flytta, då mina vänner tidigare fått varningar av hyresvärdar och t.o.m. fått polisen knackandes på dörren efter att de invigt sina lägenheter så undrar jag hur vanligt det egentligen är med knarkrökning på balkongerna.

Långt ifrån fjolla...Tar inte onödiga risker då det är något jag har tillräckligt med.
__________________
Senast redigerad av Regnum.Chroatorum 2012-04-06 kl. 22:05.
Citera
2012-04-06, 22:15
  #7
Medlem
chaoswithins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnum.Chroatorum
Balkongen är enda platsen jag röker på just nu.
Frågan var ställd eftersom jag har funderat på att flytta, då mina vänner tidigare fått varningar av hyresvärdar och t.o.m. fått polisen knackandes på dörren efter att de invigt sina lägenheter så undrar jag hur vanligt det egentligen är med knarkrökning på balkongerna.

Långt ifrån fjolla...Tar inte onödiga risker då det är något jag har tillräckligt med.
Röker alltid på balkongen (är vanlig rökare också, så det är en vana), röker ofta utanför porten också.

Aldrig haft problem.

Bott/bor i mindre städer centralt, stockholms södra förorter (Örnsberg - Alby har bott på nästan alla stationer, och bor någonstans där nu med)

Oftare man stöter på smokers random ute i skogen när man är ute med hunden än man fåt klagomål av grannarna enligt min erfarenhet (10 år smögande, rätt oförsiktigt dessutom).
Citera
2012-04-06, 23:23
  #8
Medlem
Mvks avatar
kul att du nämner detta.
Känner stanken av hasch då och då när solen tittar fram och ugglan söker sig ut för att puffa.
Luktar fördjävligt.

Hur är man funtad när man knarkar på sin balkong och sprider lukten i hela bostadsområdet?
Sker det fler ggr kommer jag anmäla.
Skiter i om snubben knarkar men inte fan gör man det mitt på ljusa dan när alla grannar sitter och glassar i solen.
Vet dock inte hur jag ska gå till väga då jag inte vet exakt vilken granne det är, alltså varifrån det kommer.
Funderar på om jag ska lägga en lapp i dom brevlådor som jag misstänker eller om jag ska kontakta värden direkt, vilket jag drar mig för för jag vill inte att grabben ska råka illa ut, bara sluta puffa sin skit när jag vill glassa i solen.
Citera
2012-04-06, 23:28
  #9
Medlem
BlackTiger1337s avatar
Bor just nu i Stockholm, men har ett hus i Norrköping.

I Stockholm bor jag i en fint fint förort

Och nej, dom gör inte det.
Citera
2012-04-06, 23:41
  #10
Medlem
Nateriouss avatar
Har en liten uteplats som är baksidan till lägenheterna, där finns även parkeringar på höger och vänster sida och i mitten är det en gångväg som många går på:


Aldrig blivit "påkommen" men jag är ganska diskret, grannarna har heller aldrig klagat även när vi har hotboxat i lägenheten. Bor äldre i fastigheten och 1 ungdom.
Citera
2012-04-06, 23:41
  #11
Medlem
Sthus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mvk
kul att du nämner detta.
Känner stanken av hasch då och då när solen tittar fram och ugglan söker sig ut för att puffa.
Luktar fördjävligt.

Hur är man funtad när man knarkar på sin balkong och sprider lukten i hela bostadsområdet?
Sker det fler ggr kommer jag anmäla.
Skiter i om snubben knarkar men inte fan gör man det mitt på ljusa dan när alla grannar sitter och glassar i solen.
Vet dock inte hur jag ska gå till väga då jag inte vet exakt vilken granne det är, alltså varifrån det kommer.
Funderar på om jag ska lägga en lapp i dom brevlådor som jag misstänker eller om jag ska kontakta värden direkt, vilket jag drar mig för för jag vill inte att grabben ska råka illa ut, bara sluta puffa sin skit när jag vill glassa i solen.

Hyresvärden kommer inte bry sig, de får ofta dubbelt betalt i hyra av staten av sådana där stolpskott. Men gör du ett försök, finns väl bra hyresvärdar också. Dock tycker jag att du ska ringa polisen också, de var tacksamma när jag hörde av mig i en liknande situation.
Citera
2012-04-06, 23:53
  #12
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Bor i centrala Malmö. Röker på balkongen, men endast nattetid. Försäkrar mig om att grannarna har stängda fönster. Bor på nästhögsta våningen. Aldrig några problem. Mysigt att röka i natten och se polisbilarna åka förbi.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback