Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Hur mycket ökar din puls när du är påverkad av CS?
+0-10 slag per minut
10,71%
6 röster
+10-20 slag per minut
12,50%
7 röster
+20-30 slag per minut
7,14%
4 röster
+30-40 slag per minut
21,43%
12 röster
+40-50 slag per minut
16,07%
9 röster
+50-60 slag per minut
8,93%
5 röster
+60-70 slag per minut
7,14%
4 röster
Ökning med >70 slag per minut
16,07%
9 röster
2012-04-10, 13:58
  #25
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fordie
Är det bara jag som får en sjuk drop i puls?

Jag ligger på 100-120 "original" i vilopuls, uppåt 140 om jag är utan mina mediciner.

Tar jag tjo så droppar jag ner till 60-70. Lägsta uppmätt så pendlade jag mellan 30 och 35, det var tjo + moffe, hade även strax under två i blodsocker.

Men det slår aldrig fel när det gäller jättedrop i pulsen, mysko som fan.
Blodtrycket stannar som normalt, vilket förmodligen är anledningen till att det ibland känns som att nån slår en i halsen, pga att hjärtat slår så hårt.

/Fordie

Har du tagit ett EKG? Låter helskumt.
Citera
2012-10-31, 03:38
  #26
Medlem
undervattenfisks avatar
Hittade tråden av en slump, höll på ta betablockerare i onödan.. tagit 4-FMA sen kl 18 till sista dosen, ja när var det? kanske 3 timmar sedan? och har tyckte jag "BOM BOM BOM" men sen testade jag pulsen och 68 låg jag på. anstränger jag mig går den upp skit lätt men så brukar det ju vara.

Ska kolla hur mycket den går upp nästa dos men gissar på hyfsat mycket, fast märkte att det är bara just när näbben slår, 5-10 min så sjunker den (har inte mäta men man känner ju)

EDIT: 68 var efter jag suttit och ritat nu hade jag runt 80 ändå när jag är "uppe" men jag antar att det inte är så mycket att göra åt. vill man må bra så får man kanske offra de
__________________
Senast redigerad av undervattenfisk 2012-10-31 kl. 03:40.
Citera
2012-10-31, 03:40
  #27
Medlem
Mandic!s avatar
MDPV ökar alltid min puls extremt (och säkerligen för de flesta) redan vid ~10 mg. Methylone är också en substans som får mitt hjärta att slå fort.
Citera
2012-10-31, 04:49
  #28
Medlem
Denoms avatar
Beror på substans! Amfetamin är inte så farligt alls, då går vilopulsen från normala ~55 upp med 20 ungefär.

Men på en kärleksdos methylone (>350mg) är den uppe i över 125-130 direkt. Sen om man är uppe och gör något ligger den på ~145. Fast jag har alltid neuroleptika och/eller benso redo utifall att. Skulle jag nå >175 i puls längre än ett ögonblick bryter jag ruset direkt. Annars håller jag ruset till olika längder beroende på hur mycket krävande fysisk aktivitet jag utsätter mig för.

Nu kanske jag låter skittrist men är jag exempelvis på festival går jag hellre på lägre dos för att klara av att köra på rakt igenom istället för att ta en högre dos och må förjävla dåligt sen.
Citera
2012-10-31, 12:05
  #29
Medlem
Ultimats avatar
Min vilopuls är 58, och de gånger jag väl kollat under ruset vad jag har för puls så har den varit uppe mot 140-150. Det var på 6-apb en gång och amfetamin en annan gång.

Fast när man tar hänsyn till om det är farligt eller inte måste man väl tänka på hur hög maxpuls man har också? Min maxpuls är ganska hög, 220. Hade pulsen legat upp mot 200 hade jag nog blivit rejält orolig, just nu känns inte 140 särskilt farligt - bara 63 % av min maxpuls. Det är ungefär där jag ligger när jag tar det lugnt under ett konditionspass på gymmet.
Citera
2012-10-31, 12:07
  #30
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Beror på substans! Amfetamin är inte så farligt alls, då går vilopulsen från normala ~55 upp med 20 ungefär.

Men på en kärleksdos methylone (>350mg) är den uppe i över 125-130 direkt. Sen om man är uppe och gör något ligger den på ~145. Fast jag har alltid neuroleptika och/eller benso redo utifall att. Skulle jag nå >175 i puls längre än ett ögonblick bryter jag ruset direkt. Annars håller jag ruset till olika längder beroende på hur mycket krävande fysisk aktivitet jag utsätter mig för.

Nu kanske jag låter skittrist men är jag exempelvis på festival går jag hellre på lägre dos för att klara av att köra på rakt igenom istället för att ta en högre dos och må förjävla dåligt sen.

Hur skulle neuroleptika få ner pulsen har du tänkt?

Om det vore så enkelt att bryta ett CS-rus skulle inte folk behöva ta betablockerare/alfablockerare ifall pulsen blir för hög.

Neuroleptika får ner dopaminhalten, det blockerar inte adrenalin.

Sedan är inte rekommenderas inte neuroleptika att intas samtidigt som man har stimulanter i sig eftersom det också sänker kramptröskeln.
__________________
Senast redigerad av Slingshot 2012-10-31 kl. 12:13.
Citera
2012-10-31, 12:29
  #31
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Hur skulle neuroleptika få ner pulsen har du tänkt?

Om det vore så enkelt att bryta ett CS-rus skulle inte folk behöva ta betablockerare/alfablockerare ifall pulsen blir för hög.

Neuroleptika får ner dopaminhalten, det blockerar inte adrenalin.

Sedan är inte rekommenderas inte neuroleptika att intas samtidigt som man har stimulanter i sig eftersom det också sänker kramptröskeln.
Sänker inte pulsen men blodtrycket nog för att gå och lägga sig, tar det dock helst i kombination med benso för att undvika problemet du nämner.
__________________
Senast redigerad av Denom 2012-10-31 kl. 12:48.
Citera
2012-10-31, 13:33
  #32
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Sänker inte pulsen men blodtrycket nog för att gå och lägga sig, tar det dock helst i kombination med benso för att undvika problemet du nämner.

Blodtrycket sjunker något men inte alls mkt, eftersom det har med noradrenalinet att göra, det går dock att somna lättare som du säger eftersom dopaminhalten sänks och man blir lite "off".
Citera
2012-10-31, 13:48
  #33
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Blodtrycket sjunker något men inte alls mkt, eftersom det har med noradrenalinet att göra, det går dock att somna lättare som du säger eftersom dopaminhalten sänks och man blir lite "off".
Jo precis, när jag väl somnat är det i alla fall lugnt föe min del gällande puls och blodtryck.
Citera
2012-11-01, 20:44
  #34
Medlem
Slagskepps avatar
har aldrig kollat min puls på cs faktiskt. Palla koncentrera sig på det. Men när jag rökte gräs gick den från sina vanliga 65/75 upp till 150.... och fick en rejäl panikattack på köpet. Helt gratis.
Citera
2018-02-06, 23:24
  #35
Medlem
Nu har jag sett flera föreslå betablockerare. Ta INTE, NOLL UNDANTAG något lugnande efter att dragit ladd eller liknande närmaste timmen.

Detta kan knäppa till rejält. Jag är allt för ladd, och att rädda tankarna med vad som helst när ruset börjar ta slut.

Jag vet att ångesten försvinner och man känner sig lugn, men jag vet minst två bekanta som har dött i sömnen av denna anledningen, helt omedveten om denna risk.

Hur frisk och kry du än är.

Min rekommendation är att vänta minst en timme efter att du dragit sista sträck, eller var beredd på att försvinna för alltid. Inte värt det.

Knark är fun and all, men var rädda om er <3


--
Edit* Ser ni att senaste kommentaren var från 2012, men hoppas någon annan läser och tar mitt råd.
__________________
Senast redigerad av fbaccount 2018-02-06 kl. 23:26. Anledning: Väldigt gammalt inlägg
Citera
2018-07-09, 20:32
  #36
Medlem
Jag har kört speedballs i en dryg månad, vilket är när man blandar heroin och kokain, med ett uppehåll på en dryg vecka. Nu har jag varit igång i en vecka exakt. Innan uppehållet på en vecka gick pulsen upp till 120-130 men nu efter uppehållet (ny batch) går den bara upp till 85-90. Normalt sett har jag en vilopuls på 40-45.

Mvh/P
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback