Citat:
PST-informant hävdar att han kastade ut Breivik från NDL
Mannen som på tisdagen trädde fram som PST-infiltratör bland vänsterradikala, var också aktiv i Norwegian Defence League (NDL). Han hävdar att han kastade ut Anders Behring Breivik eftersom han var för extrem.
Høibø hävdar att han tog direktkontakt med Anders Behring Breivik genom Facebook år 2010 och nekade honom att vara med i NDL.
- Hans retorik ansåg vi som för personinriktad mot muslimer, och den var heller inte så politiskt ideologiserad som NDL ville vara. "Jorsalfar" var dessutom markant i sitt förakt för nuvarande myndigheter, refererar tidningen från förhöret.
Före detta NDL-ledaren Lena Andreassen säger till NRK.no att Christian Høibø ljuger om hans roll i utestängningen av Breivik från NDL.
- Rätt och slätt lögn. Det var jag som tog bort Breivik från gruppen, på grund av hans extrema uppträdande i debatter, säger Andreassen.
- Chris fick all information genom mig och John Hagen. Han var bara i bakgrunden, säger Andreassen.
Hon berättar att Christian Høibø, som verkade under alias "Chris Alexander", var en "iskall och cynisk person."
- Man måste vara cynisk för att ha ljugit för folk i över tio år. Jag tog honom med diverse smålögner, och har konfronterat honom om saker, men han var så svår att diskutera med och klarade att övertyga mig om att han talade sant, säger Andreassen.
http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.10919743
Vem är egentligen vänsterradikal och vem är högerradikal? Består NDL till största delen av spioner?

Jag misstänker starkt att den där Lena Andreassen inte är den hon påstår sig vara och
det har jag sagt förut. Det är inte
så ofta en människa ändrar åsikter så tvärt som hon har gjort.
Vad visste PST om Breivik före 22 juli 2011? Det är den stora frågan.