Citat:
Ursprungligen postat av FulAgent007
Självklart har jag det. Men du får - 3 poäng för det på pekandet:
# Brigate Rosse har aldrig gjort ett dåd i närheten av det Anders Behring Breivik gjorde
# Brigate Rosse har knappt aldrig varit verksam i norden
# Brigate Rosse tillhör en svunnen tid och annan generation. Som att dra upp WII grejer igen
Som jag skrev:
Breiviks dåd är al-Quaidas draksådd.
Det självpåtagna martyrskapet, manualen för bombtillverkning, manifestet, genomförandet av "a spectacular" och inte minst valet av barn/ungdomar som offer ... Breiviks förebild är muslimsk terrorism och al-Quaida - tänk t.ex. på skolan i Beslan.
Enl. ryska officiella siffror dödade de muslimska terroristerna 334 personer - varav 156 barn - i attentatet mot skolan i Beslan. (Totalt 385+ personer dödades inkl. 31 terrorister.)
Breivik har kopierat detta - och där framstår han imho som mindre genomtänkt. Västerländska terrorister, RF, IRA (kanske i ngt mindre omfattning Brigate Rosse) har varit mycket medvetna om, att de måste välja mål, som inte alienerar gemene man. (Mordet på Aldo Moro var inte någon höjdare för Brigate Rosse.)
Breivik verkar inte ha begripit, att muslimska terrorister - men inte västerländska - kan angripa civilbefolkning och barn, eftersom muslimska terrorister främst (kanske enbart) måste ta hänsyn till gemene
muslims utblick (och inte till allmänheten som helhet). Muslimer framförde t.ex. avsky vid bombdåden i London 2005, eftersom man underströk att det fanns
muslimer bland dödsoffren. Muslimer ser inte något märkligt med en sådan argumentation - men det gör västerlänningar.
Citat:
Ursprungligen postat av FulAgent007
Anders Behring Breivik ÄR Nordens egen Osama Bin Laden. Den alla hatar och avskyr och de grupper han tillhör vill INGEN veta av !!!!
Av ren nyfikenhet..
När en muslim (t.ex. självmordsbombaren i Stockholm) genomför ett attentat, så understryks det, att detta kan inte "den grupp han tillhör" dvs muslimerna eller Islams idévärld lastas för.
Men när Breivik genomför ett attentat, så understryker du m.fl, att detta bör alla, som instämmer i kritiken mot den demografiska och etnokulturella förvandlingen av Skandinavien lastas för.
Hur motiverar du denna djupt inkonsekventa hållning? Jag försöker inte sätta åt dig - jag är bara förundrad över inkonsekvensen.
Är du inte medveten om denna inkonsekvens?
Eller.. är du medveten om denna (inkonsekvens), men betraktar en inkonsekvent utblick som självklar? Isf varför?