2012-04-02, 22:56
Medlem
TerminatorGundes avatar
Hejsan,är det någon här som prövat på de han gör i sina klipp på youtube? Ni som har det vad tycker ni om resultatet?
Citera
2012-04-03, 03:06
Medlem
hunddagiss avatar
Klippen bygger på att han använder knorrs buljongtärningar som han blandar ut med lite olja eller vatten och sedan penslar på köttet. Känns lite som en sell out från Marcos sida. Smaken blir säkert god men ambitionsnivån och standarden är under Marcus egentliga kapacitet..

Nu har jag inte lagat något rakt av från klippen, knorrs buljongtärningar kanske gör underverk, men mycket handlar nog om pengar. Marco Pierre White är en riktigt skön lirare och videorna finner jag högst underhållande!
Citera
2012-04-03, 09:47
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hunddagis
Klippen bygger på att han använder knorrs buljongtärningar som han blandar ut med lite olja eller vatten och sedan penslar på köttet. Känns lite som en sell out från Marcos sida. Smaken blir säkert god men ambitionsnivån och standarden är under Marcus egentliga kapacitet..

Fast han säger ju själv att man inte alltid behöver krångla till det och att detta recept är framtagets i hemmets lugna vrå . Jag håller med honom på den här punkten .

Egentligen är det inte så konstigt att smaken blir helt OK med tanke på att det egentligen är ett mellanting mellan dry-rub och marinad han kör på. Det hade varit ännu bättre om han i stället för olivolja körde på en neutral olja eller ister!

~Paul~
Citera
2012-04-03, 11:12
Medlem
TerminatorGundes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hunddagis

Nu har jag inte lagat något rakt av från klippen, knorrs buljongtärningar kanske gör underverk, men mycket handlar nog om pengar. Marco Pierre White är en riktigt skön lirare och videorna finner jag högst underhållande!

Dom där kalvfond kuberna är jävligt gött att ha i köttfärsen vet jag ialfall. Så jag är sugen på att testa allt han gör.

Klart mycket ballare än Gordon =)
Citera
2012-04-03, 12:01
Medlem
hunddagiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Fast han säger ju själv att man inte alltid behöver krångla till det och att detta recept är framtagets i hemmets lugna vrå . Jag håller med honom på den här punkten .

~Paul~

Jag tycker han krånglar till det med att använda en buljongtärning i var och varannan rätt, det känns det som att han måste klämma in det momentet. Fast egentligen spelar det ingen större roll, bara jag som är lite bitter.
Citera
2012-04-03, 17:35
Medlem
Porrtidningssons avatar
Ang sellout. Jag tycker han svarar ganska bra för sig i denne intervju.

http://www.youtube.com/watch?v=x1488mShbRY
Citera
2012-04-03, 17:47
Medlem
TerminatorGundes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porrtidningsson
Ang sellout. Jag tycker han svarar ganska bra för sig i denne intervju.

http://www.youtube.com/watch?v=x1488mShbRY

Riktigt bra =) hade velat se fler matlagningsprogram med honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in