Hej.. Nygligen uppdaterat mig till win7 ultimate ifrån windows xp... saknar faktiskt xp redan och skulle mer än gärna vilja gå tillbaka, men finns vissa saker jag inte kan göra då.. samt att ja måste ha hjälp att formatera till XP då jag behöver drivrutinger för SATA och skit.. så behåller iaf win7 ett tag!
Men till problemet. nu har jag använt win7 2 dygn, tycker faktiskt datorn känns mycket segare än innan.. varför?
Datorspec:
AMD phenom II 965 Processor 3.42 ghz
RAM: 4gb
Grafikkort: radeon hd5670 512
Windows ultimate 64!
Tänkte, det måste ju vara mina ram minnen? Mer ram.. snabbare dator? eller? Antar att win7 tar mycket mer jävla kraft än gamla rara winxp prof!
Så hur mycket ram bör man ha för win7? Tänkte fixa 8gb.. det borde väl räcka?
Jag kör Windows 7 Ultimate på en Asus EEE Box och den har 2 GB ram och det tickar på hur fint som helst, faktum är att jag alltid ledigt utrymme. Visserligen så kollar jag mest på film på den datorn. Laptopen som jag använder lite mer har 4GB men inte heller då så lider jag av rambrist.
4 GB minne räcker till hur bra som helst för Windows 7 64-bit. Grafikkortet räcker ochså till med god marginal. Dock tar Windows 7 betydligt mer utrymme än XP (min Windows 7 partition är nu fylld med 55 av 117 GB) så om du har för liten systempartition så kan det hända att den blivit för full och då blir det verklingen långsamt. Annnars är det väl helt enkelt så att Windows 7 är mer tungrott än XP med t.ex. genomskinliga fönster och så vidare.
Senast redigerad av fantomsmurfen 2012-04-02 kl. 08:50.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!