Hejsan FB!
Har en fundering om det finns någon mjukvara eller sätt man ändrar vilken skärm fullscreen-spel kommer upp på, dvs såna som inte är i Window Mode, försöker nämligen göra så att jag får upp alla spel på monitor 2 och ha Start-Menyn och alla andra program kvar på monitor 1, fått det att funka i WoW själv men går bet på spel så som GTA IV, BF3 och LoL...
Om du ska ha ett spel på andra-skärmen så måste det köras i "fullscreen windowed-mode". Enkelt förklarat. Blizz-spel har det alternativet. GTA IV och BF3 vet jag av egen erfarenhet att det i stort sett är omöjligt att göra. BF3 har jag inte kämpat jättemycket med men det är liksom inte värt tiden.
Istället för att hålla på och krångla så är det väldigt mycket enklare att dra över webbläsaren och hårdvaruövervakare till skärm 2. Förstår inte riktigt vad som skulle vara problemet. En alternativ lösning är att starta spelen genom Steam och använda overlayens webbläsare(som faktiskt är helt okej nu). Det löser dock inte problemen med övriga applikationer.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!