2012-04-02, 03:09
Medlem
Hejsan FB!
Har en fundering om det finns någon mjukvara eller sätt man ändrar vilken skärm fullscreen-spel kommer upp på, dvs såna som inte är i Window Mode, försöker nämligen göra så att jag får upp alla spel på monitor 2 och ha Start-Menyn och alla andra program kvar på monitor 1, fått det att funka i WoW själv men går bet på spel så som GTA IV, BF3 och LoL...

Ursäkta om det är en dum fråga svar uppskattas.

/MvH Kalle
Citera
2012-04-02, 03:21
Medlem
crillecrilles avatar
Om du ska ha ett spel på andra-skärmen så måste det köras i "fullscreen windowed-mode". Enkelt förklarat. Blizz-spel har det alternativet. GTA IV och BF3 vet jag av egen erfarenhet att det i stort sett är omöjligt att göra. BF3 har jag inte kämpat jättemycket med men det är liksom inte värt tiden.

Istället för att hålla på och krångla så är det väldigt mycket enklare att dra över webbläsaren och hårdvaruövervakare till skärm 2. Förstår inte riktigt vad som skulle vara problemet. En alternativ lösning är att starta spelen genom Steam och använda overlayens webbläsare(som faktiskt är helt okej nu). Det löser dock inte problemen med övriga applikationer.
Citera
2012-04-02, 06:52
Medlem
tripptamins avatar
http://realtimesoft.com/ultramon/

UltraMon is a utility for multi-monitor systems, designed to increase productivity and unlock the full potential of multiple monitors.

EDIT: Det finns crackat om du söker via google.
Senast redigerad av tripptamin 2012-04-02 kl. 06:56.
Citera
2012-04-02, 15:55
Medlem
Tack för alla svar, hittade en lättare lösning dock, bara låsa upp Start-Menyn och dra över den till den andra skärmen

MvH Kalle
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in