Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-04-01, 16:08
  #1
Medlem
Megafailures avatar
Är det vanligt att tjejer spelar ut sina förhållande helt via sms nu för tiden? Blir bara nyfiken. Träffat en som skickar säkert 100 om dagen och så. Villa föra alla förhållandefrågor via sms och rubbet. När man träffas så vågor hon inte ta upp sådana ämnen. Sedan när jag sover lite extra länge o inte hör av mig direkt på morgonen så blir det stora tårar och påstående att man är kall och tar avstånd. Herregud, i ett förhållande träffas man och tar sånt face to face. Nu har jag inte hört av mig på en halv dag och det är kaos, och det är en väl så fullvuxen människa. Men nu är det inte henne jag vill diskutera.

Uppenbarligen är det slut (skönt) men jag undrar, hur är inställningen till sånt här idag nu för tiden? Håller alla sina förhållanden på effektivt sms-avstånd och tar dom svåra frågorna där?

Jag kanske är old school som tycker att man ska ha förhållanden irl och ta frågorna där. Ovannämnt beteende har jag alltid associerat med psycho bitches med sjukligt kontrollbehov.
Citera
2012-04-01, 16:22
  #2
Medlem
Tror tyvärr att detta blir allt vanligare bland svenska ungdomar, det uppstår en rädsla att kunna mötas och prata ut om svåra saker.

Hur gammal var tjejen? Har nämligen fått för mig att det oftast är yngre brudar som håller på såhär.
Citera
2012-04-01, 16:24
  #3
Medlem
Ballsack.Koopas avatar
precis som ovanstående säger. Tror det här sker bland ungdomar/fjortisar nu för tiden
Citera
2012-04-01, 16:31
  #4
Medlem
Megafailures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knugenafsvea
Tror tyvärr att detta blir allt vanligare bland svenska ungdomar, det uppstår en rädsla att kunna mötas och prata ut om svåra saker.

Hur gammal var tjejen? Har nämligen fått för mig att det oftast är yngre brudar som håller på såhär.

Trot eller ej men 30+ i det här fallet.
Citera
2012-04-01, 16:41
  #5
Medlem
Skyishs avatar
Jobbigt som fan är det. Förr i tiden så skickade jag säkert 700 SMS/månaden men nu har jag gett upp det.
Citera
2012-04-01, 16:42
  #6
Medlem
HarleyDeVilles avatar
Alltså ursäkta mig men hon verkar lite... mja.. omogen? Tycker att det är självklart att diskutera saker (speciellt viktiga) face to face i ett förhållande. Uppenbart att kommunikationen blir bristande om man väljer att ta allting via sms.
Har du inte kunnat förklara för henne att du hellre vill träffas och prata ist för att smsa?

Min generation (sent 80tal) växte visserligen upp med mobiltelefoner, men när jag var 12 och fick min första mobil så kostade ju varje sms över en krona och då kunde man inte hysteritexta på samma nivå som jag får intrycket av att vissa gör idag. Därför har jag inte vant mig vid den kommunikationsmetoden lika mkt som yngre personer.
Dessutom måste jag säga att jag tycker det är lite fånigt att inte kunna diskutera saker irl, utan gömma sig bakom mobilen/datorn varje gång man har nåt viktigt att säga...
Citera
2012-04-01, 16:46
  #7
Medlem
Megafailures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarleyDeVille
Alltså ursäkta mig men hon verkar lite... mja.. omogen? Tycker att det är självklart att diskutera saker (speciellt viktiga) face to face i ett förhållande. Uppenbart att kommunikationen blir bristande om man väljer att ta allting via sms.
Har du inte kunnat förklara för henne att du hellre vill träffas och prata ist för att smsa?

Min generation (sent 80tal) växte visserligen upp med mobiltelefoner, men när jag var 12 och fick min första mobil så kostade ju varje sms över en krona och då kunde man inte hysteritexta på samma nivå som jag får intrycket av att vissa gör idag. Därför har jag inte vant mig vid den kommunikationsmetoden lika mkt som yngre personer.
Dessutom måste jag säga att jag tycker det är lite fånigt att inte kunna diskutera saker irl, utan gömma sig bakom mobilen/datorn varje gång man har nåt viktigt att säga...

Jojo jag har inga problem med hur jag ska hantera henne, det var fenomenet jag ville diskutera hur vanligt det är.

Omogen jo, eller annorlunda, vet inte riktigt vad i detta fallet
Citera
2012-04-01, 16:48
  #8
Medlem
nicodeas avatar
Faan vad jobbigt.. en vuxen männika som vill ha ett smsförhållande hur omogen är hon egentligen?
Jag skulle sagt till direkt att vill du diskutera något lr prata om något viktigt så sker det endast öga mot öga..och är hon så omogen att hon inte fattar så hade d bara vart dumpning direkt.Jag tror inte det är vanligt bland vuxna normalbegåvade människor att hålla på sådär, sj skulle jag absolut inte stå ut i ens en vecka.
Citera
2012-04-01, 17:01
  #9
Medlem
Gjorde detta när jag var 12. Tjejen var helt enkelt jävligt omogen. Jag kanske är old school också men jag tycker inte om relationer ens via internet. Jag skriver aldrig till vänner och snackar skit via internet.
Citera
2012-04-01, 17:01
  #10
Medlem
Säkert skrivits

Nej det är inte vanligt (jag är t.o.m tjej).

Jag skulle aldrig någonsin kunna ha en relation via telefonen. Det tar bort all charm!

Tur att det är slut, akta dig!
Citera
2012-04-01, 17:57
  #11
Medlem
Varit med om samma sak. Romaner via sms och dumpad via sms av 30+.

fegt,respektlöst och ja, omoget.
Citera
2012-04-01, 18:34
  #12
Medlem
Megafailures avatar
Japp, löjligt tycker jag. Gick två timmar nu utan att jag svarade på sms (dass/dusch/mat) och så får man bara att man är kall och inte bryr sig o inte tar det på allvar. Bad henne fara o flyga.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback