Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-04-01, 12:56
  #1
Medlem
goelens avatar
Är det någon annan som kollar på TheGDStudio? Kan verkligen rekommendera det. Bästa e-sport-showen just nu.

För er som inte vet vad det är så kan jag dra det kort för er.
TheGDStudio är en satsning inom e-sport ifrån 2GD i samarbete med Semmler, apollo, trance, Skrff, m.fl. Programmet fokuserar på att anordna matcher och turneringar i spelen Quake Live, Bloodline Champions, Dota 2, och StarCraft 2, med prissummor för proffsen och småtävlingar för tittarna.
Turneringar: Sker varje söndag. En turnering i veckan och de kör spelen i rotation för att alla ska få lika mycket (rotation: QL, BLC, Dota2, SC2). Deltagarna kommer att vara inbjudna proffs som spelar om prispengar.
Mer än turneringar: TheGDStudio kommer även att sända ett eller två "Learn2Play"-program i veckan (troligen onsdagar och torsdagar) där de ger tittarna tips och trix med proffsen, en egen talkshow, samt en ripoff på TotalBiscuits program "WTF is..."
Något garanterat schema med tider och datum har jag inte ännu.

Twitter: https://twitter.com/#!/TheGDStudio
Stream: http://www.twitch.tv/thegdstudio

Diskussion: Matcherna som spelas, L2P-programmen, övriga program, samt showen i allmänhet.
Jag hoppas att det finns människor där ute som delar mitt intresse för detta.
__________________
Senast redigerad av goelen 2012-04-01 kl. 12:59.
Citera
2012-04-01, 12:57
  #2
Medlem
goelens avatar
Kvällens program! - Quake Live-turnering.
Turneringen kommer att starta 18:00 på streamen i TS och matcherna kommer att kommenteras utav engelska James "2GD" Harding och den svenska spelaren Pelle "Fazz" Söderman. Åtta inbjudna proffs som spelar om 500$ och det börjar med Bo3-matcher och sedan semifinaler (Bo5) och final (Bo5).
Mer info: http://www.esreality.com/post/224405...-amd-sapphire/

Formstarke Strenx är en av de inbjudna och det skulle förvåna mig stort om inte han möter Cypher i finalen. Men jag hoppas innerligt att det går bra för svenska Spart1e och tox.
Jag kommer själv inte att kunna följa programmet ikväll då andra sysslor kommer ivägen men jag får kolla på VOD's imorgon.
edit: Kul att DM6 är med i mappoolen också! Länge sedan man såg den kartan.
__________________
Senast redigerad av goelen 2012-04-01 kl. 13:20.
Citera
2012-04-01, 21:37
  #3
Medlem
Toxqj spelar så jävla bra <3
Citera
2012-04-02, 20:02
  #4
Medlem
goelens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DBHErazor
Toxqj spelar så jävla bra <3
Ja verkligen! Han har bättre shaft än strenx alla gånger!
Tråkigt att sistnämnde vann sin femtioelfte onlineturnering i rad nu bara.

edit: 8k viewers på streamen också. Var längesedan det var så många som kollade på QL. Kändes nästan mäktigt att komma hem och titta in lite snabbt och se hur många det var (kollade bara de två sista minuterna av strenx vs. guard på Aerowalk igår. Sett allt utom finalen via vods idag).
Har redigerad varenda post i denna tråden nu.
__________________
Senast redigerad av goelen 2012-04-02 kl. 20:21.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback