Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-03-31, 16:36
  #1
Medlem
Hallåj!
Jag är tjej å har åkt bräda i flera år, men det är bara de senaste 2-3 åren som jag åkt mer än 1 gång/år. Tycker själv att jag är hyffsat duktig (inte nybörjare men lååångt ifrån så duktig som många andra är).
Det jag undrar är hur man ska ställa in bindningarna? Har de nu helt raka (säger man så..??), ingen vinkling alls, men har sett många som har det. Åker väl mest pist, men har nyss börjat hantera och tycka det är kul med puder. Är det kanske skillnad om man åker pist å puder hur de ska vara inställda?
Citera
2012-04-22, 19:38
  #2
Medlem
Uncle-dolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinterjag
Hallåj!
Jag är tjej å har åkt bräda i flera år, men det är bara de senaste 2-3 åren som jag åkt mer än 1 gång/år. Tycker själv att jag är hyffsat duktig (inte nybörjare men lååångt ifrån så duktig som många andra är).
Det jag undrar är hur man ska ställa in bindningarna? Har de nu helt raka (säger man så..??), ingen vinkling alls, men har sett många som har det. Åker väl mest pist, men har nyss börjat hantera och tycka det är kul med puder. Är det kanske skillnad om man åker pist å puder hur de ska vara inställda?

Det beror helt på vad du är ute efter , om det är park du ska åka ska det vara så att bindningarna står som \ / då det blir inte skillnad om du landar med "fel" fot fram. dock om du står | \ blir det helt fel.


men ställ efter hur du tycker det är goast att åka , själv har jag mina bindningar \ / och brett mellan dom för bästa kontroll i hopp
Citera
2012-09-06, 17:50
  #3
Medlem
Jag kör också \ /. Känns naturligast. Kör 90% i pisten.

Edit.. Dålig aktivitet i tråden såg jag
Citera
2012-09-16, 18:33
  #4
Medlem
passports avatar
Kör runt 17-18 grader fram och runt 14- 15 grader bak funkar bra för mig kör istort sätt bara offpist. men det blir en hel del pist också såklart.
Citera
2012-09-22, 17:54
  #5
Medlem
Granplantas avatar
Riktiga brädåkare kör duckstand!

http://www.boardworld.com.au/images/...uck_stance.jpg

Funkar för mig både i parken och i offpisten.
Citera
2012-09-23, 14:57
  #6
Medlem
passports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av passport
Kör runt 17-18 grader fram och runt 14- 15 grader bak funkar bra för mig kör istort sätt bara offpist. men det blir en hel del pist också såklart.


Menar såklart att det ska vara -14-15 grader där bak, och inte att bakre foten är vinklad fram.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback