2012-03-31, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shifty133
Min fars flickvän såg när dom två männen stal bilen.

Vi var påväg o hämta min fars bil för jag skulle köra han och hans käring till en pub i Falköping.
Och nej , bilen blev inte stulen utanför en förskola. Den blev stulen utanför en bostad på St Sigfridsgatan i Falköping. Mannen, som för övrigt var brandman skulle bara in i lägenheten för o hämta sina barn.
Just i denna stund när min fars flickvän kommer gåendes så kommer dom här två stenhöga/dyngraka personerna o hoppar in i bilen och drar iväg.

Dom hade tidigare sett dom här männen trilla omkull o vara allmänt högljudda tidigare på dagen. Jag och min far försökte hitta bilen så vi drog runt i stan men inte en skymt av dom. Tag därefter så fick vi reda på att dom hade smällt rätt in i ett vägräckte i 90-100 blås och rätt ner i ett ganska bra stup.

Ungefär vilken tid stal dom bilen? Vad var det för bil? en stor volvo? Hur gamla såg pundarna ut att vara? Var de falköpingsbor eller bajspundare på luffen?
Citera
2012-03-31, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joer.hogan
Ungefär vilken tid stal dom bilen? Vad var det för bil? en stor volvo? Hur gamla såg pundarna ut att vara? Var de falköpingsbor eller bajspundare på luffen?

Runt 19.00 stal dom bilen. En Volkswagen Passat, silvrig. Inte en aning om årsmod osv.
Jag såg inte pundarna själv, men min far sa runt 25-30 år gamla.
Far sa att dom kan inte ha vart från Falköping då han aldrig sett dom tidigare, så antagligen var dom från en annan stad o försökte väl ta sig hem men det sluta med en jävla smäll istället. Var där igår o kolla där dom krockade och dom har fan rivit med sig hela jävla vägräcket. Inga bromsspår eller nåt.
Citera
2012-04-01, 03:15
Medlem
Mor och far bor ungefär 500 meter ifrån där smällen skedde. Satt igår och tittade på semifinalen i hockey då kompisen tror sig se ett flygplan som vi idag garanterat konstaterar är ambulanshelikoptern.
Åkte förbi stället idag, inga bromsspår. Hela räcket (50 meter) är nedrivet även om dom kört rakt igenom. Precis bakom räcket just där dom kört ner är det ett stup på kanske 10 meter. Så inte undra på att en av dom dog.
Citera
2012-04-01, 11:05
Medlem
Sthus avatar
Tragiskt... varför inte ta ur nyckeln ur bilen när man lämnar fordonet?

Jag vet fler exempel på olyckor som skett enbart på grund av att ett fordon inte varit skyddat från tillgrepp. Vi låser inte bilar enbart för att skydda vår materiella egendom utan även för att dessa fordon är farliga i fel händer.

Betänk att det kunde ha varit barn eller någon med ett begåvningshandikapp som hoppade in i bilen. Jag anser att ansvaret på något sätt är delat mellan gärningsmännen, samhället och den som är ansvarig för fordonet. Viktigare är dock att människor drar lärdom av sådana här nyheter...
Citera
2012-04-01, 13:16
Medlem
sthu:
Du kan väl inte på allvar mena att det är någon annans än gärningsmännens ansvar?
Väntade bara på ett likande inlägg...
Citera
2012-04-01, 14:00
Medlem
får nog hålla med sthu lite... i dagens samhälle borde man veta bättre än att lämna bilen med nyckeln i bilen. så att folk faktiskt kan hoppa in å bara vrida om nyckeln å dra iväg. det är heller inte första gången något sådant händer i Falköping floby området. Sen kan man väll inte skylla på bil ägaren heller men hade han låst bilen hade detta säkerligen inte hänt.
Citera
2012-04-01, 15:25
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sthu
Tragiskt... varför inte ta ur nyckeln ur bilen när man lämnar fordonet?

Jag vet fler exempel på olyckor som skett enbart på grund av att ett fordon inte varit skyddat från tillgrepp. Vi låser inte bilar enbart för att skydda vår materiella egendom utan även för att dessa fordon är farliga i fel händer.

Betänk att det kunde ha varit barn eller någon med ett begåvningshandikapp som hoppade in i bilen. Jag anser att ansvaret på något sätt är delat mellan gärningsmännen, samhället och den som är ansvarig för fordonet. Viktigare är dock att människor drar lärdom av sådana här nyheter...

Menar du allvar? Kanske bilhandlaren, montörerna som byggt bilen, väggbyggarna med flera också skulle ta ansvaret för denna olycka?
Mamman som födde ett barn som inte tog ut bilnycklarna ur bilen som gjorde att två nötter kunde ta bilen kanske ska bära det största ansvaret?

Själv så tycker jag det var synd att inte världen kunde klippa båda två. Varför bara ta en när båda kunde fått fribiljett till jävulen?
Citera
2012-04-01, 15:44
Medlem
Callawaaays avatar
Att lämna kvar nyckeln i tändningen är för det första väldigt klantigt och oaktsamt.
Det uppmanar ju till brott...
Sen är det dessutom olagligt om det inte är på privat mark eller i ett låst garage t.ex.

Kan bli utan försäkring men troligtvis bara en förhöjd självrisk.

För mycket godtrogna människor därute.
Citera
2012-04-01, 16:14
Medlem
fortfarande ingen som har hört något? kan inte ha varit falköpingsbor.
Citera
2012-04-01, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kikko6
Mor och far bor ungefär 500 meter ifrån där smällen skedde. Satt igår och tittade på semifinalen i hockey då kompisen tror sig se ett flygplan som vi idag garanterat konstaterar är ambulanshelikoptern.
Åkte förbi stället idag, inga bromsspår. Hela räcket (50 meter) är nedrivet även om dom kört rakt igenom. Precis bakom räcket just där dom kört ner är det ett stup på kanske 10 meter. Så inte undra på att en av dom dog.

500 meter ifrån där dom krocka? Vart fan bor dina föräldrar? haha. Bara industrier och små företag där.
Citera
2012-04-01, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shifty133
500 meter ifrån där dom krocka? Vart fan bor dina föräldrar? haha. Bara industrier och små företag där.

Absolut det är mycket små företag och sådant där nere men ungefär 500 meter ifrån är det fullt med hus osv. Där bor dom. Något mer än 500 meter men inte mycket.
Citera
2012-04-01, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kikko6
Absolut det är mycket små företag och sådant där nere men ungefär 500 meter ifrån är det fullt med hus osv. Där bor dom. Något mer än 500 meter men inte mycket.

Kom på detta ^^
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in