Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-03-30, 20:38
  #1
Medlem
En sak som jag alltid tänkt på, varför målas det inte på bussar?
Tåg, spårvagnar osv körs det, men jag har aldrig sett en målad buss, hur kommer sig detta?

Det är ju perfekt för den som vill synas, att ha sitt rull inne i stan osv..

Tankar/åsikter?
Citera
2012-03-30, 20:42
  #2
Medlem
Sant! Ingen aning varför detta inte förekommer, intressant
Citera
2012-03-30, 20:47
  #3
Medlem
EvilTouchs avatar
Bussar är väl i stort sett alltid parkerade i garage medan tågvagnarna står utomhus när de inte används. Tågen är således betydligt mer lättillgängliga till skillnad från bussarna.
Citera
2012-03-30, 20:52
  #4
Medlem
Montanaburkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilTouch
Bussar är väl i stort sett alltid parkerade i garage medan tågvagnarna står utomhus när de inte används. Tågen är således betydligt mer lättillgängliga till skillnad från bussarna.
I västerås står bussarna parkerade utomhus men innanför högt stängsel men det är ingen big deal att komma över. Om man söker på "bussbombing västerås" (tror jag det var) så får man se när en dåre taggar sönder en buss. VARNING!! Videon är filmad med en sten.
Har endast sett 1 buss målad och den var målad av crewet ASK.

Jag tycker också det är underligt att det inte målas mer på bussar. :O
Citera
2012-03-30, 20:58
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EvilTouch
Bussar är väl i stort sett alltid parkerade i garage medan tågvagnarna står utomhus när de inte används. Tågen är således betydligt mer lättillgängliga till skillnad från bussarna.

Tvärtom här, bussarna står alltid utomhus, inte ens innanför stängsel, dock på ett ganska otillgängligt ställe som kräver promenad..inget omöjligt dock!
Citera
2012-03-30, 20:59
  #6
Medlem
danzos avatar
Lär ju vara svårare att graffa på en buss när den står still eftersom den är parkerad
1)inomhus
2)om den står på en hållplats kommer alla gammlingar att flippa och bussen köra iväg osv.
Citera
2012-03-30, 21:12
  #7
Medlem
Äh dåliga argument, det är helt enkelt för att det inte tillhör kulturen
Citera
2012-03-30, 21:14
  #8
Medlem
Det körs ju alltid insidor på bussarna.

Sök på Hpsrc på youtube så finner ni lite bussprylar.

Om man målar en buss kommer den aldrig rulla utan blir sanerad omgående, men ett foto/film är ju alltid guld.

Utsidor (tags utanpå) kan rulla ett tag (bak på bussen).
Citera
2012-03-30, 21:17
  #9
Medlem
Här uppe står dom ute. Valsade förbi där förra helgen ungefär 2 på morgonen, då var grinden öppen, hade kunna dragit in och röjt svinlätt!
Citera
2012-03-30, 22:31
  #10
Medlem
swapzs avatar
För dem rullar direkt till buffen, men insiddor finns det gott om. Här står dem ute men med ett högt staket o väktarbolag besöker området och det är en bit utanför staden. Men en backjump hade varigt schyst o lägga i sommar!
Citera
2012-03-30, 23:07
  #11
Medlem
Syrliga-Smakens avatar
Det lär ju inte vara så svårt att lägga snabba tags på baksidan av bussar om man är två. En går på bussen medans den andra går bakom, den ene låtsas kolla igenom fickorna och konstaterar att han inte hittar busskortet/pengarna och går av medans den andre har taggat på baksidan.
Citera
2012-03-31, 02:43
  #12
Medlem
M.Stanfields avatar
När jag körde som mest så körde jag ibland insidor på de bussar där det inte fanns kameror. Var väl också rätt vanligt att man på fyllan drog upp en marker och drog några tags när man klev av nattbussen.

Jag har alltid undrat varför det inte målas på bussar. De finns i alla städer, är ofta lättillängliga och tas inte ur trafik så fort klotter upptäcks. När en buss kört klart sin sträcka har den oftast en paus på några minuter innan den kör tillbaka igen, vilket ger tid till att måla. Samtidigt är bussbolaget inte lika "upprustade" för klotter och bussen tas således inte ur trafik direkt, eftersom det inte finns beredskap på samma sätt som på tunnelbanor.

Tror att ineedhelpz kan ha rätt, det har aldrig målats särskilt mycket på bussar och därför gör det inte det nu heller.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback